וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש הגומי של 1938 - לאונידס דה סילבה

מי שנחשב לאחד מחלוצי בעיטת המספרת, היה מלך שערי מונדיאל 1938 ונבחר למצטיין, למרות שברזיל נעצרה בחצי הגמר

תאריך לידה: 6.9.1913 - 24.1.2004

השתתף במונדיאלים: 1934, 1938

הופעות: 5

שערים: 8

אחד מגדולי הכדורגלנים בברזיל של שנות ה-30 ומי שנחשב לאחד מחלוצי בעיטת המספרת. לאונידס כונה היהלום השחור ואיש הגומי. נכתב עליו ש"הוא מהיר כמו כלב ציד וזריז כחתול ונראה כאילו עשוי כולו מגומי. תמיד חיפש את הכדור, לא הפסיק לנוע, בעט מכל זווית ולא ידע פחד". לאונידס סיים את מונדיאל 1938 כמלך שערי הטורניר ונבחר לשחקן המצטיין למרות שהסלסאו הגיעו רק למקום השלישי אחרי הפסד לאיטליה בשלב חצי הגמר.

לאונידס רשם הופעה ראשונה כבר ארבע שנים קודם במונדיאל באיטליה. אז, מסיבות פוליטיות, לא הורשו מאמני הנבחרת לזמן כל שחקן שרצו. באותו מונדיאל ב-1934 הודחה ברזיל בסיבוב הראשון לאחר הפסד 3:1 לספרד (לאונידס כבש לברזיל). ב-1938 המצב השתנה ובפעם הראשונה בהיסטוריה המפוארת של הסלסאו, קיבל המאמן דאז, אדמאר פימנטה, אישור לזמן את השחקנים הטובים ביותר מכל רחבי המדינה.

ברזיל פתחה את מונדיאל 1938 במשחק מול פולין בשטרסבורג, משחק שנכנס להיסטוריה כאחד הגדולים בתולדות גביע העולם. הסלסאו הובילו 1:3 במחצית ו-2:4 לפני שפולין השוותה והמשחק הלך להארכה. בתום 120 דקות, ניצחה ברזיל 5:6 כשלאונידס חוגג שלושער, לפי הנתונים הרשמיים. יש הטוענים, אגב, שלאונידס כבש במשחק הזה ארבעה שערים, אך פיפ"א הכירה בשלושה בלבד.

לאונידס היה במיטבו גם ברבע הגמר. הוא כבש שער אחד ב-1:1 עם צ'כוסלובקיה ושער נוסף בניצחון 1:2 במשחק החוזר. אבל אז ביצע פימנטה טעות גורלית שנכנסה לדפי ההיסטוריה. המאמן החליט לתת לכוכב הבלתי מעורער של הסלסאו לנוח במשחק חצי הגמר ושילם את המחיר. ברזיל הפסידה 2:1 לאיטליה והסתפקה במקום השלישי בעקבות ניצחון 2:4 על שבדיה, כשלאונידס מוסיף למאזנו עוד צמד שערים ובסך הכל סיים כמלך השערים עם שבעה כיבושים.

בסך הכל כבש לאונידס 21 שערים במדי הנבחרת ב-19 הופעות, והוא חלק מרשימה קטנה של כוכבים גדולים בעלי יותר שערים בינלאומיים מהופעות. לאונידס המשיך לקריירה מפוארת בבוטאפוגו וסאו פאולו, קבוצה אותה אימן תקופה קצרה. אלא שאת רוב החיים שלאחר הפרישה העביר לאונידס רחוק מהכדורגל, ניהל חנות רהיטים ונאבק במחלת האלצהיימר שהכניעה אותו בגיל 90.

"במותו של לאונידס, ברזיל מאבדת את החלוץ הגדול הראשון בתולדותיה", אמר חברו ומאמן הסלסאו בעבר, קרלוס אלברטו פריירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully