וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קללת הפציעות למונדיאל: מי אשם במכה?

האם זה העומס על השחקנים, משחקי הידידות המיותרים, או כסאח מיותר של היריבים? הכירו את "נבחרת הפצועים", שרק מתארכת

מרקו רויס שחקן נבחרת גרמניה פצוע. Simon Hofmann, GettyImages
אכזבה לרויס, אכזבה לגרמנים, אכזבה לכל חובבי הכדורגל בעולם/GettyImages, Simon Hofmann

"יום שישי השחור", כך כינו בגרמניה את סוף השבוע האחרון, שבו מרקו רויס נפצע והצטרף לרשימה ארוכה ואומללה של כוכבי כדורגל מכל העולם שייאלצו להחמיץ את המונדיאל בעקבות פציעות. בתקשורת העולמית כבר העמידו את "נבחרת הפצועים", וביורוספורט העמידו שתי (!) נבחרות שמורכבות מ הפצועים כחלק "הקללה שעלולה להרוס את הגביע העולמי".

כאמור, מרקו רויס הצטרף לשמות כמו פרנק ריברי שלא יוכל להיות בסגל צרפת בגלל כאבי גב, כשהטריקולור יחסרו גם את קלמנט גראנייה וסטיב מנדאנדה. קולומביה כמובן תיאלץ לשחק בלי הכוכב הבלתי מעורער שלה, רדאמל פלקאו, שכבר בינואר נפצע, ובסופו של דבר לא הצליח לעמוד בלוח הזמנים לקראת הטורניר. ברוסיה יודעים שחסרונו של רומן שירוקוב הוא הרבה מעבר לעוד שחקן. "זה לא כמו ריברי עבור צרפת", כתבו בתקשורת הרוסית, "שירוקוב זה הרונאלדו שלנו".

נבחרת הפצועים של יורוספורט לקראת הגביע העולמי. יורוספורט, סריקה
נבחרת הפצועים/סריקה, יורוספורט
נבחרת הפצועים של יורוספורט לקראת הגביע העולמי. יורוספורט, סריקה
נבחרת הפצועים/סריקה, יורוספורט

וזו רק ההתחלה. קשר נבחרת איטליה רוקרדו מונטוליבו שבר את רגלו במהלך משחק האימון מול אירלנד וירד מהדשא ממרר בבכי כשהבין שלא ייסע לברזיל. שחקן נבחרת מקסיקו לואיס מונטס ספג פציעה איומה במשחק ההכנה מול אקוודור ונותר שבור לב. ניקו קראנצ'ר מקרואטיה שילם את המחיר על העונה הארוכה והמתישה של ק.פ.ר כשהמתיחה שלו בשריר תמנע ממנו השתתפות במונדיאל, ולא, זה ממש לא הכל.

הולנד קיוותה להסתער על הגביע העולמי, אבל אז גילתה שרפאל ואן דר וארט בחוץ בעקבות פציעה בירך, וגם המגן גרגורי ואן דר ויל והקשר המצוין קווין סטרוטמן (שניהם פצועים בברך) ייעדרו מהטורניר. בספרד התאכזבו מאוד מהבשורה שגם ויקטור ואלדס (קרע ברצועה) וגם תיאגו אלקנטרה (ניתוח בברך), שני שחקנים בכירים וחשובים, לא יהיו כשירים בניסיון להגן על התואר העולמי. באנגליה מי שיחסר יהיה תיאו וולקוט (וזאת בהנחה שאלכס אוקסלייד צ'מברליין יוכל לשחק), כשגם צמד שחקני טוטנהאם קייל ווקר ואנדרוס טאונסנד יבלו את הקיץ בהחלמה ולא בכדורגל.

פרנק ריברי שחקן באיירן מינכן עם מישל פלאטיני. Claude Paris, AP
אולי אם היית מקצר את הליגות, היית רואה אותו בברזיל. פלאטיני וריברי/AP, Claude Paris

מי עוד? בגרמניה, מלבד רויס, גם אילקאי גונדוגאן וגם הולגר בדשטובר לא יעמדו לרשותו של יוגי לב. פורטוגל תיסע בלי ברומה, השחקן הצעיר והמבטיח של גלאטסראיי, וגם מגן בנפיקה סילביו לא יגיע. קפטן נבחרת יפן מקוטו הסבה עבר ניתוח נוסף בפברואר ולא נכלל בסגל של אלברטו זקארוני, בארה"ב סטוארט הולדן לא בסגל של קלינסמן, ובקוסטה ריקה אלברו סבוריו, הכובש המצטיין, נפצע בסוף החודש שעבר ולא יגיע לטורניר. בלגיה, אחת המוכשרות בטורניר, משחקת בלי כריסטיאן בנטקה, שקרע את גיד האכילס בחודש אפריל, ואורוגוואי ופורטוגל מתפללות שלואיס סוארס וכריסטיאנו רונאלדו יבריאו בזמן.

אז מה עושים? את מי מאשימים? הנטייה הראשונה היא קודם כל להאשים את העומס הגדול שעומד על השחקנים, את העונה הארוכה והמתישה שמובילה לפציעות, את כמות המשחקים המוגזמת שכדורגלנים בכירים נאלצים לשחק בעונה אחת בשלל המסגרות, עם דרישה בינלאומית מפיפ"א ומאופ"א לקצר את הליגות - לפחות בשנים של מונדיאל - כדי למנוע מכולנו אכזבה שכזאת.

שחקן נבחרת אורוגוואי, לואיס סוארס. AP
צריך לנוח. סוארס/AP

המאמן ההולנדי ריימונד ורהייחן, שבעבר היה בצוות המקצועי של הנבחרות הולנד, רוסיה ודרום קוריאה בטורנירים גדולים, סבור שגם מאמני הנבחרת אשמים, עם משחקי האימון ומחנות האימונים הארוכים. "השחקנים אולי מגיעים כשירים, אבל עייפים מאוד", הוא אומר, "שחקנים חייבים לנוח. המצב הוא בדיוק הפוך ממחנות האימונים של הקבוצות בתחילת העונה". לטענתו, אימוני ההכנה ומשחקי ההכנה של הנבחרות הם "רולטה רוסית".

פאולו די קאניו, מאמן סנדרלנד לשעבר, סבור שהפציעות בנבחרת האנגלית, למשל, הן כתוצאה ישירה מהעומס. "אין לשחקנים האלה שום פגרה", הוא אומר, "זה נחמד לשחק בחג המולד, אבל את המחיר הם משלמים בחודש יוני, כשהעייפות מכריעה".

סטיבן ג'רארד שחקן נבחרת אנגליה. AP
כעס על שחקני הונדורס. ג'רארד/AP

מה החלק של משחקי ההכנה לפני המונדיאל בנזק לשחקנים? מאמן ברזיל סקולארי אמר ש"לא עלה בדעתי לא לשתף את ניימאר במשחקים האלה, חשוב שהוא יתורגל", וגם ורהייחן ההולנדי יודע ש"אין הרבה ברירות למאמנים, אם הם רוצים שהשחקנים ייכנסו לקצב". עם זאת, השחקנים פשוט קורסים ממשחקי ה"ידידות". גיורגיו קייליני, בלם איטליה לשעבר, אמר על הפציעה של מונטוליבו ש"מוזר מאוד שהפציעות האלה במשחקי ההכנה היו כל כך קשות וטראומתיות".

בנוסף, כששתי נבחרות נפגשות במשחק הכנה, לעתים קורה שהמשחק מתחמם ובלהט האירועים הם שוכחים שזה משחק חסר חשיבות. אריאן רובן זעם על שחקן נבחרת גאנה רשיד סמואליה, שתיקל אותו בחריפות מאחור במהלך המפגש בין הנבחרות. "ממש רציתי להרביץ לו", אמר רובן, "אבל אי אפשר. איזה חוסר מקצוענות".

גם סטיבן ג'רארד כעס מאוד אתמול (שבת) על העבירות הקשוחות של שחקני הונדורס במשחק מול אנגליה. "השופט היה גרוע", אמר ג'רארד, "היינו מאוד מתוסכלים בחדר ההלבשה, הם עשו עבירות מאוד טיפשיות, היו כמה תיקולים איומים יחסית למשחק ידידות, אני ממש לא מבין את זה". כך או כך, בסופו של דבר, רשימת הנעדרים יוצרת לא רק אכזבה מקצועית לנבחרות ולאוהדים, אלא בעיקר אכזבה לחובבי הכדורגל מכל העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully