וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלא של 1966 - ג'ף הרסט

הסר האנגלי היה היחיד שכבש שלושער בגמר הגביע העולמי, כולל אותו כדור שעבר או לא עבר את הקו, והביא גביע לאנגליה

תאריך לידה: 8.12.1941

השתתף במונדיאלים: 1966, 1970

הופעות: 6

שערים: 5

הופעת ענק בגמר 1966 הבטיחה ששמו של סר ג'ף הרסט ייכתב לעד בספרי ההיסטוריה של המונדיאלים. הרסט האנגלי חתום על אחד השערים המפורסמים ביותר בתולדות המשחק. 44 שנים לאחר אותו גמר בוומבלי הישן בין אנגליה לגרמניה, התעלומה נותרה לא פתורה - האם הכדור של הרסט עבר או לא עבר את הקו? דורות שלמים גדלו על אותו משחק ואותו שער, שהפך את הרסט לאגדה. עד היום הוא השחקן היחיד שכבש שלושער בגמר המונדיאל וכמובן, האיש שחתום על התואר הגדול היחיד שיש לאנגליה.

הרסט של 1966 היה חלוץ צעיר עם קריירה קצרה של חמישה חודשים בלבד בנבחרת של אלף רמזי. עוד לפני המונדיאל ניהל רומן עם אצטדיון וומבלי, וב-1964 כבש את אחד השערים בניצחון ווסטהאם 2:3 על פרסטון בגמר הגביע האנגלי. שנה לאחר מכן הוא היה שותף לניצחון הפטישים 0:2 על מינכן 1860 בגמר גביע המחזיקות שנערך גם הוא בוומבלי. רק בפברואר 1966 קיבל זימון ראשון לנבחרת ונכלל בסגל לגביע העולמי.

רמזי לא בנה על הרסט להרכב הפותח, ולראיה, ג'ימי גריבס ורוג'ר האנט היו צמד החלוצים הפותחים בכל המשחקים בשלב הבתים. אלא שאז נפצע גריבס, והרסט נקרא לפתוח ברבע הגמר נגד ארגנטינה. המשחק היה אגרסיבי ושקול, אך הרסט הכריע אותו עם נגיחה מדויקת בדקה ה-75, לאחר בישול של חברו לווסטהאם, מרטין פיטרס. הרסט שיחק גם בחצי הגמר, בו גברה אנגליה 1:2 על פורטוגל.

לקראת הגמר החלים גריבס מפציעה, אך רמזי בחר להמשיך עם הרסט בהרכב הודות ליכולתו הטובה. השאר כבר רשום בספרי ההיסטוריה. הלמוט הלר כבש ראשון למערב גרמניה, אך שש דקות מאוחר יותר נגח הרסט את השוויון מבישול של אלן בול. פיטרס קבע 1:2 לאנגלים, וולפגנג וובר השווה לגרמנים בבעיטה חופשית דקה לסיום, והמשחק נכנס להארכה.

ואז הגיעה הדקה ה-101, ששינתה את חייו של הרסט לנצח. בול הכניס כדור לרחבה, והרסט ירה למשקוף. הכדור נחת על קו השער, והעיניים הופנו לעברו של השופט גוטפריד דינסט. השוויצרי ניגש להתייעץ עם הקוון האזרי טופיק בחראמוב, שהיה משוכנע שהכדור עבר את הקו. השער אושר למרות טענות הגרמנים. כל פלאי הטכנולוגיה לא הצליחו להוכיח ב-44 השנים האחרונות שהכדור אכן עבר את הקו. נהפוך הוא, ב-1995 פרסם "סאנדיי טיימס" מחקר לפיו ניתוח התמונות שבוצע על ידי חוקרים מאוניברסיטת אוקספורד הוכיח כי הכדור לא עבר את הקו במלוא היקפו. מנגד, דינסט, בחראמוב וגם הרסט עצמו טענו כי הם משוכנעים שאכן השער חוקי.

הרסט השלים שלושער בדקה ה-120, כשהשער הובקע בזמן שאוהדי אנגליה פרצו למגרש והחלו בחגיגות. השער הזה הפך את הרסט לשחקן היחיד עד כה שכבש שלושער בגמר המונדיאל.

החלוץ נשאר בווסטהאם עד 1972, לפני שעבר לסטוק, ווסט ברומיץ' ותקופה קצרה בליגה האמריקאית. הוא הספיק לשחק גם במונדיאל 1970. הרסט כבש בניצחון 0:1 על רומניה, אך אנגליה איבדה את התואר כשהודחה ברבע הגמר על ידי אותה מערב גרמניה. הקריירה הבינלאומית של הרסט כללה 49 הופעות בנבחרת ו-24 שערים.

לאחר הפרישה החזיק הרסט בתפקיד מנג'ר צ'לסי בין השנים 1979-1981. לאחר מכן עזב את עולם הכדורגל והפך לאיש עסקים מצליח. בשנת 1998 קיבל את תואר האבירות מהמלכה.

  • עוד באותו נושא:
  • ג'ף הרסט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully