וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיאן של 1958 - ז'יסט פונטיין

הסקורר של נבחרת צרפת כבש לא פחות מ-13 שערים בשש הופעות בלבד במונדיאל בשבדיה. שיא שכנראה לא יישבר

ז'יסט פונטיין

תאריך לידה: 18.8.1933

השתתף במונדיאלים: 1958

הופעות: 6

שערים: 13

ז'יסט פונטיין הפך לאחד מגיבורי המונדיאל בזכות טורניר קסום בשבדיה 1958. פונטיין כבש 13 שערים בטורניר והוא מחזיק בשיא שעומד איתן עד היום לכיבושים לטורניר אחד. פונטיין הוא הכובש השלישי בטיבו בתולדות המונדיאלים אחרי רונאלדו (שכבש 15 שערים בארבעה טורנירים) וגרד מולר (שכבש 14 בשניים). בנוסף, הוא השחקן השני בתולדות גביע העולם שכבש לפחות שער אחד בכל משחק בטורניר.

פונטיין נולד במרוקו בשנת 1933 והחל את קריירת המשחק שלו בקזבלנקה. ב-1953 נרכש על ידי ניס ועזר לה לזכות באליפות ובגביע. באוקטובר 1956 רשם פונטיין הופעת בכורה בנבחרת במשחק ידידות נגד הונגריה ומאז הפך לשחקן לא יציב בסגל הטריקולור. פונטיין, אגב, כלל לא היה בתוכניות המקוריות לטורניר, אבל פציעה של הכוכב רנה ביליארד סידרה לו את המקום בסגל, והשאר - היסטוריה. פונטיין שיתף פעולה עם ריימונד קופה וכבש 13 מ-20 השערים של צרפת, שסיימה שלישית.

פונטיין פתח את הטורניר עם שלושער ב-3:7 על פרגוואי בשלב הבתים, הוסיף צמד בהפסד 3:2 ליוגוסלביה ועוד שער ב-1:2 על סקוטלנד. ברבע הגמר הביסה צרפת את צפון אירלנד 0:4 עם צמד של המפציץ. פונטיין כבש עוד שער בהפסד 5:2 לברזיל בחצי הגמר, והשאיר את הדובדבן לסיום. ארבעה שערים שלו במשחק על המקום השלישי, בו ניצחה צרפת 3:6 את מערב גרמניה, חתמו טורניר חלומי עבורו ושיא שערים שספק אם יישבר אי פעם.

החלוץ המשיך לקרוע את הרשת גם בליגה הצרפתית לאחר הטורניר הנפלא. הוא הוביל את ריימס לשתי אליפויות והופעה בגמר גביע אירופה לאלופות, שם הפסידה הקבוצה לריאל מדריד. ב-1962, כשהוא בן 27 בלבד, נאלץ פונטיין לתלות את נעליו בשל פציעה. אלא שהפרישה המוקדמת לא מנעה ממנו להיזכר כאחד החלוצים הגדולים בהיסטוריה של הכדורגל הצרפתי. בסך הכל הוא כבש 165 שערי ליגה בצרפת ועוד 30 שערים בינלאומיים ב-21 הופעות בלבד.

פונטיין היה ממקימי ארגון השחקנים הצרפתי והנשיא הראשון שלו. ב-1967 מונה למאמן נבחרת צרפת, אך פוטר לאחר שני הפסדים במשחקי אימון. בהמשך שימש כמאמן פריס סן ז'רמן, טולוז ונבחרת מרוקו, אותה הוביל למקום השלישי באליפות אפריקה ב-1980.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully