וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האייקון של 1990 - לותר מתיאוס

הקפטן האגדי של גרמניה חיכה בסבלנות למונדיאל באיטליה כדי לנקום במראדונה ולהניף לראשונה את הגביע העולמי

תאריך לידה: 21.3.1961

השתתף במונדיאלים: 1982, 1986, 1990, 1994, 1998

הופעות: 25

שערים: 6

"הוא היריב הטוב ביותר שהיה לי", תיאר דייגו מראדונה את מתיאוס באוטוביוגרפיה המפורסמת שלו. אין מתאימה והולמת מההגדרה הזו לתאר את שיאן ההופעות בתולדות גביע העולם. הרבה לפני שאימן את מכבי נתניה, מתיאוס שבר כל שיא אפשרי. הוא הופיע בחמישה מונדיאלים, רשם 150 הופעות במדי הנבחרת הגרמנית (יותר מכל שחקן אחר) וזכה בשלל תארים קבוצתיים ואישיים במהלך קריירה מפוארת בת למעלה מ-20 שנה.

מתיאוס החל את הקריירה כקשר התקפי, שיחק כקשר אחורי ושימש גם כבלם בחלקים מאוחרים יותר. הוא היה שחקן חכם, בעל ראיית משחק נהדרת, מסירה מושלמת ובעיטה אדירה ממרחק. בורוסיה מנשנגלאדבך הייתה הקבוצה הראשונה של מתיאוס. כבר בגיל 20 הוא נכלל בסגל הנבחרת שזכתה ביורו 1980 ואף ערך מספר הופעות במונדיאל 1982, בו הפסידה מערב גרמניה 3:1 בגמר לאיטליה. באותן שנים מתיאוס הצעיר שימש כינור שני לברנד שוסטר ופול ברייטנר.

ב-1984, עם מינויו של פרנץ בקנבאואר לתפקיד המאמן, מתיאוס, שגם עבר לבאיירן מינכן, החל לקבל תפקיד מרכזי יותר בנבחרת. הוא קיבל את המקום בקישור לצדו של פליקס מגאת וכבש את שער הניצחון הדרמטי מול מרוקו בשמינית הגמר במקסיקו 1986. מערב גרמניה המשיכה עד לגמר ומתיאוס קיבל את המשימה להצר את צעדיו של דייגו מראדונה. באותו משחק מראדונה אמנם לא כבש, אך מערב גרמניה ספגה הפסד שני ברציפות במשחק גמר - 3:2.

בקנבאואר העניק למתיאוס את סרט הקפטן ביורו 1988, בו הודחה גרמניה בחצי הגמר. לאחר אותו טורניר, עבר מתיאוס לאינטר והפך להצלחה מיידית בסרייה A. מונדיאל 1990 היה הטורניר שלו. גרמניה הפתיעה בכדורגל התקפי כשמתיאוס מנהיג את הקישור ומבקיע ארבעה שערים. הוא כבש פעמיים ב-1:4 על יוגוסלביה ועוד שער ב-1:5 על איחוד האמירויות בשלב הבתים. ברבע הגמר כבש את שער הניצחון ב-0:1 על צ'כוסלובקיה. מערב גרמניה העפילה לגמר שלישי בתולדותיה והפעם גברה 0:1 על ארגנטינה של מראדונה.

מתיאוס חזר לבאיירן מינכן ב-1992, אך החמיץ את אליפות אירופה בגלל פציעה. במונדיאל 1994 הוא כבר שיחק כבלם. ברבע הגמר מול בולגריה כבש הקפטן שער יתרון בפנדל, אך גרמניה הפסידה 2:1 והודחה מהטורניר. אותו מונדיאל היה אמור להיות האחרון של מתיאוס הוותיק. הוא היה מסוכסך עם יורגן קלינסמן והמאמן ברטי פוגטס, ולא זומן ליורו 1996. למרות זאת, פציעה של מתיאס זאמר סידרה לו זימון מדהים למונדיאל חמישי בקריירה בגיל 38.

הוא רשם ארבע הופעות בטורניר בו הודחה בגרמניה ברבע הגמר על ידי קרואטיה. הוא הפך לשחקן השדה הראשון בהיסטוריה שמשחק בחמישה מונדיאלים (השוער המקיסקני אנטוניו קרבחאל הופיע גם הוא בחמישה טורנירים) והעמיד את שיא ההופעות על 25. בסך הכל הופיע מתיאוס 150 פעמים במדי הנבחרת, יותר מכל שחקן אחר.

מתיאוס נשאר בבאיירן עד 1999 והיה שותף לגמר ליגת האלופות המפורסם בו הפסידו הבווארים למנצ'סטר יונייטד 2:1. הוא עבר לעונת פרישה מאכזבת בניו יורק מטרוסטארס לפני שתלה את הנעליים בגיל 40. עבור הגרמנים, מתיאוס נחשב עד היום לאייקון ומודל לחיקוי. הוא דמות נערצת ואחד מארבעת קפטני הכבוד של הנבחרת.

למרות זאת, קריירת האימון שלו לא התרוממה עד כה, והוא לא קיבל הזדמנות לאמן בבונדסליגה. אחרי שהדריך את ראפיד וינה, פרטיזן בלגרד, נבחרת הונגריה, אתלטיקו פראננסה ורד בול זצבורג, הגיע מתיאוס בקיץ 2008 לישראל להדריך את מכבי נתניה. הוא הוביל את הצהובים למקום הרביעי ולחצי גמר הגביע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully