וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוציא לפועל של 1938 - סילביו פיולה

הסקורר האדיר קרע רשתות והצעיד את איטליה לזכייה שנייה ברציפות במונדיאל. רק מלחמת העולם מנעה ממנו טורניר נוסף

תאריך לידה: 29.9.1913 – 4.10.1996

השתתף במונדיאלים: 1938

הופעות: 4

שערים: 5

סילביו פיולה היה המוציא לפועל העיקרי שהוביל את איטליה לזכייה שניה ברציפות במונדיאל 1938. חמשת השערים שכבש בטורניר אמנם לא הספיקו לתואר מלך השערים של הטורניר, אך עד היום עוד לא קם החלוץ שישבור את שיאי הכיבושים יוצאי הדופן של הסקורר, שקרע את רשתות הסריה A במשך 25 שנות פעילות. פיולה, אולי הסקורר הגדול ביותר שיצא מארץ המגף, הוא הכובש המצטיין בתולדות הליגה האיטלקית והכובש השלישי בטיבו בהיסטוריה של הנבחרת.

פיולה ערך בכורה בליגה האיטלקית בגיל 16 כשחקן פרו ורצ'לי, אך רק ב-1935, אחרי שכבר עבר ללאציו, קיבל התייחסות ראשונה ממאמן הנבחרת ויטוריו פוצו. איטליה שהתה אז בוינה והתכוננה למשחק אימון נגד אוסטריה כשנודע שהחלוץ אנג'לו סקיאביו נפצע בתאונת דרכים. היה זה ג'ורג'יו וקארו, מראשי הנבחרת, שהורה לפיולה לקחת רכבת לוינה מבלי ליידע את פוצו. פיולה שותף במשחק, כבש צמד והפך לאחד החביבים על המאמן המצליח.

פוצו לקח את פיולה כחלוץ הבכיר בסגל למונדיאל בצרפת, ושיתוף הפעולה עם ג'וזפה מיאצה, הכוכב הבלתי מעורער של הנבחרת, הניב תוצאות נהדרות. פיולה כבש את שער הניצחון בהארכה ב-1:2 של האזורי על נורבגיה, הוסיף צמד ברבע הגמר בניצחון 1:3 על צרפת, וקינח עם צמד נוסף ב-2:4 על הונגריה בגמר הטורניר שחיזק את מעמדו כאגדה.

פיולה המשיך לשחק כדורגל עד גל 41 ועד היום הוא הכובש המבוגר ביותר בתולדות הסרייה A. בשל מלחמת העולם השנייה, לא זכה לשחק עוד בגביע העולם, אך הוא מחזיק ברקורד מרשים של 30 שערים בילנאומיים ב-34 הופעות. כאמור, זה לא השיא היחיד של פיולה. הסקורר הנהדר כבש 274 שערי ליגה במדי פרו ורצ'לי, לאציו, טורינו, יובנטוס ונובארה. שיא שלא עומד כלל בסכנת שבירה. לצורך ההשוואה, השחקן הפעיל הקרוב ביותר לפיולה הוא פרנצ'סקו טוטי הוותיק שכבש פחות מ-200 שערים.

אחרי פרישתו בשנת 1954 אימן פיולה את הנבחרת למשך שנה אחת. הוא מת ב-1996 כשהוא בן 83 ועל שמו קרוי איצטדיון הכדורגל בנובארה, הקבוצה האחרונה בה שיחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully