וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיסר של 1974 - פרנץ בקנבאואר

האיש שהעלה לגדולה את תפקיד הליברו, הניף את הגביע עם מערב גרמניה בבית. 16 שנים לאחר מכן, זכה גם כמאמן

תאריך לידה: 11.9.1945

השתתף במונדיאלים: 1966, 1970, 1974

הופעות: 18

שערים: 5

הסיפור של פרנץ בקנבאואר הוא סיפור הצלחה. על הדשא הוא היה שחקן מוכשר בעל סגנון משחק אלגנטי ונחשב לאיש שהמציא מחדש את תפקיד הליברו. בהמשך הפך למאמן מצליח ומעוטר ולאיש מקצוע מיומן, וגם כיום מדובר באיש שעל פיו יישק דבר. הוא הדמות החזקה והמובילה בכדורגל הגרמני ואחד מבכירי פיפ"א. "הקייזר" הוא הכדורגלן הגרמני הגדול בכל הזמנים וללא ספק הנערץ מכולם. האיש שהניף את גביע העולם כקפטן ב-1974 ועשה זאת שוב כמאמן כעבור 16 שנה.

הפריצה של בקנבאואר הייתה מסחררת. כבר בגיל 19 עזר לבאיירן מינכן להעפיל לבונדסליגה, ובגיל 20 ערך בכורה בנבחרת. במונדיאל 1966 בקנבאואר הצעיר הרשים עם ארבעה שערים מעמדתו האחורית. הוא כבש פעמיים במשחק הפתיחה של מערב גרמניה שהביסה 0:5 את שוויץ. בהמשך כבש ב-0:4 על אורוגוואי ברבע הגמר וב-1:2 על ברית המועצות בחצי הגמר. מערב גרמניה המפתיעה נעצרה רק בגמר על ידי הנבחרת המארחת, אנגליה, שנעזרה בשער מעורר המחלוקת של ג'ף הרסט בהארכה.

באיירן מינכן של סוף שנות ה-60 ושנות ה-70 גרפה כל תואר אפשרי בזירה המקומית והאירופית, ובקנבאואר המשיך לבנות את שמו ולפתח את תפקיד הליברו (האיש החופשי, בניגוד לבלם האחורי המקובע המסורתי). גם מונדיאל 1970 היה בלתי נשכח עבור הקייזר. מערב גרמניה ניצחה בכל שלושת משחקיה בשלב הבתים ופגשה את אנגליה ברבע הגמר. האנגלים הובילו 0:2, אך אז כבש בקנבאואר שער נהדר בדרך למהפך וניצחון 2:3. בחצי הגמר בקנבאואר שיחק עם כתף פרוקה במה שכונה "משחק המאה", בו הפסידה מערב גרמניה 4:3 לאיטליה אחרי הארכה.

אחרי הזכייה ביורו 1972, ולאור העובדה שגביע העולם ב-1974 נערך במערב גרמניה, בקבנאואר וחבריו נאלצו להתמודד עם לחץ הציבור לזכייה. מערב גרמניה לא הייתה טובה כמו הולנד של יוהאן קרויף, אבל הציגה כדורגל יעיל בראשות הקפטן הפנטסטי. הולנד עלתה בטוחה בעצמה לגמר במינכן והפסידה 2:1. בקנבאואר הפך לקפטן הראשון שמניף את הגביע החדש שמוענק לזוכה במונדיאל. הקייזר, אגב, הפסיד לקרויף את תואר השחקן המצטיין של הטורניר.

בקנבאואר, שרשם בקריירה 103 הופעות בינלאומיות וזכה פעמיים בכדור הזהב, נשאר בבאיירן מינכן עד 1977, עת עבר לניו יורק קוסמוס האגדית. ב-1980 חזר לגרמניה והצטרף להמבורג ובהמשך עבר לקדנציה נוספת בקוסמוס. ב-1984, שנה אחרי פרישתו, קיבל בקנבאואר את משרת האימון של הנבחרת אחרי כישלון ביורו. תחת שרביטו כמאמן מערב גרמניה הגיעה לגמר מונדיאל 1986 וזכתה בגביע העולם באיטליה ב-1990. כך הפך בקנבאואר לראשון בתולדות המונדיאלים שמניף את גביע העולם כקפטן וכמאמן.

קריירת האימון של בקנבאואר כללה שנה אחת במארסיי ושתי קדנציות קצרות בבאיירן מינכן. הקייזר העדיף לקחת על עצמו תפקידים ניהוליים אותם ביצע בהצלחה. הוא שימש כנשיא באיירן וסגן נשיא ההתאחדות הגרמנית וכן היה בוועדה המארגנת של מונדיאל 2006. כיום בקנבאואר הוא אחד האנשים החזקים בכדורגל העולמי ונהנה ממעמד על בגרמניה כאחד מארבעת קפטני הכבוד של הנבחרת. כאשר במקביל לתפקידיו הניהוליים, הוא משמש כפרשן הכדורגל של הצהובון "בילד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully