וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשיח של 1994 - רומאריו

העם דרש את זימונו, פריירה השתכנע לבסוף ורומאריו סחף את ברזיל לזכייה רביעית בגביע העולמי, בטורניר בארצות הברית

תאריך לידה: 29.1.1966

השתתף במונדיאלים: 1990, 1994

הופעות: 8

שערים: 5

אחד הסקוררים הגדולים שידע המשחק זכה להופיע רק בשני מונדיאלים, אבל הופעה קסומה שלו ב-1994 הכניסה אותו לרשימה הסגורה של גיבורי גביע העולם. רומאריו הוא הכובש השני בטיבו בתולדות נבחרת ברזיל (אחרי פלה), ולטענתו, כבש למעלה מ-1,000 שערים בקריירה. לצד הטכניקה והמהירות, אין ספק שהסיומת המדהימה מול השער הפכה לסמל המסחרי של החלוץ קטן הקומה.

רומאריו פרץ במדי ואסקו, וב-1988 סיים כמלך שערי טורניר הכדורגל האולימפי בסיאול, בו זכתה ברזיל במדליית הכסף. היכולת בטורניר סידרה לו מעבר ראשון לאירופה - לפ.ס.וו איינדהובן ההולנדית, שם קרע רשתות וזכה באליפויות. במונדיאל 1990 נכלל רומאריו בסגל הסלסאו, אך שיחק במשחק אחד בלבד, בו גברה ברזיל 0:1 על סקוטלנד בשלב הבתים. הסלסאו הודחו בשמינית הגמר לאחר הפסד לארגנטינה.

קרלוס אלברטו פריירה לא זימן את רומאריו לטורניר מוקדמות מונדיאל 1994 וספג ביקורות נוקבות מהתקשורת. בסופו של דבר נכנע המאמן, והחלוץ, שכבר שיחק בברצלונה, עזר לברזיל להעפיל לטורניר. רומאריו היה השחקן של ברזיל במונדיאל. הוא חבר לבבטו בהתקפה ונראה נהדר עם חמישה שערים בשישה משחקים עד הגמר. בשמינית הגמר מול ארצות הברית, המשחק היחיד בו לא כבש, בישל רומאריו את שער הניצחון לבבטו.

בגמר גברה ברזיל 2:3 בדו קרב פנדלים על איטליה לאחר 0:0 בתום 120 דקות, כשרומאריו מבקיע את אחת הבעיטות. היכולת הנהדרת שלו בטורניר הקנתה לו את נעל הזהב, ובהמשך נבחר לשחקן השנה של פיפ"א לשנת 1994.

מונדיאל 1994 היה האחרון של רומאריו. פציעה מנעה ממנו להשתתף במונדיאל בצרפת ארבע שנים מאוחר יותר. ב-2002 רומאריו בן ה-36 הציג יכולת טובה במדי פלומיננזה, אך המאמן לואיז פליפה סקולארי החליט להשאירו מחוץ לסגל בשל בעיות משמעת. באפריל 2005 לבש רומאריו בפעם האחרונה את מדי ברזיל כששימש כקפטן בניצחון 0:3 על גואטמלה במשחק אימון. הוא כבש 71 שערים ב-85 הופעות במדי הסלסאו, שני רק לפלה הגדול.

בשנים האחרונות נדד רומאריו בין קבוצות ורדף אחרי השער ה-1,000 בקריירה. הוא שיחק בין היתר תקופות קצרות באל סעד הקטארית, מיאמי ואדלייד באוסטרליה. ב-20 במאי 2007, עת שיחק בואסקו, כבש רומאריו את השער ה-1,000 בקריירה בפנדל לרשת ספורט רסיפה. המשחק נעצר ל-20 דקות לאפשר לקהל ולשחקן לחגוג את ההישג. אגב, ישנה מחלוקת לא קטנה על מספר השערים המדויק, שכן רומאריו כלל בספירה שלו שערים במשחקי נוער ומשחקים לא רשמיים. כך או כך, איש לא חולק על היותו של הברזילאי אחד הסקוררים הגדולים בהיסטוריה.

רומאריו פרש וחזר בו מספר פעמים, ולפני כשנה, כשהוא בן 43, שיחק במדי אמריקה, קבוצה בה הוא משמש כמנג'ר. רומאריו ידוע כחובב מושבע של משחק הפוצ'יוולי, ובנוסף ייצג את ברזיל ב-2005 במונדיאל כדורגל החופים.

  • עוד באותו נושא:
  • רומאריו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully