וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכוכב של 2002 - רונאלדו הגדול

ארבע שנים אחרי הטראומה בצרפת, רונאלדו כבש שמונה שערים בדרום קוריאה ויפן, והוליך את ברזיל לזכייה חמישית במונדיאל

תאריך לידה: 22.9.1976

השתתף במונדיאלים: 1998, 2002, 2006

הופעות: 19

שערים: 15

לא מעט ביקורת ספג רונאלדו במהלך הקריירה שלו. על אורח החיים הלא ספורטיבי והפרוע, על הנטייה להשמנה, אבל למרות זאת מדובר בקונצנזוס. רוב כלי התקשורת הבכירים בעולם בחרו בו לחוד נבחרת העשור. המספרים שלו מדברים בעד עצמם. רונאלדו הוא מלך שערי גביע העולם בכל הזמנים עם 15 שערים (בשלושה מונדיאלים), סקורר מחונן שקרע רשתות, ואחד משני שחקנים (יחד עם זינדין זידאן) שגרפו שלוש פעמים את תואר שחקן השנה של פיפ"א. פעם אחר פעם, שנה אחר שנה, הוא ניער מעליו מגנים כאילו לא היו קיימים, ובעזרת השליטה האבסולוטית בכדור ידע תמיד לעשות את מה שהוא עושה טוב מכל אחד אחר – הבקעת שערים. גם בעונות פחות טובות, גם אחרי פציעות וגם אחרי השערוריות.

קרלוס אלברטו פריירה לקח את רונאלדו בן ה-17 להרגיש את נבחרת ברזיל במונדיאל 1994. הילד לא שותף ולו לדקה, אך ראה את חבריו מהספסל זוכים בטורניר. החוויה עזרה לחשל את חלוץ העתיד של הסלסאו. למונדיאל ב-1998 הגיע רונאלדו בשל. מאחוריו היו שנים נפלאות באיינדהובן, עונה בברצלונה, שני תארי שחקן השנה של פיפ"א ומדליית ארד באולימפיאדת אטלנטה. רונאלדו היה מוכן להוביל את חוד הנבחרת בעידן שאחרי רומאריו.

מונדיאל 1998 היה הטורניר של רונאלדו. הוא כבש ארבעה שערים, ביניהם צמד ב-1:4 על צ'ילה בשמינית הגמר ושער בחצי הגמר נגד הולנד, הוסיף שלושה בישולים והיה האיש של הסלסאו ששלטו בטורניר כל הדרך אל הגמר. בלילה שלפני המפגש עם צרפת, רונאלדו חש ברע, אך התעקש לשחק. מריו זגאלו קיבל את הבקשה, אך הכוכב שלו נראה על המגרש כמו צל של עצמו ולא תפקד. ברזיל נוצחה 3:0 על ידי צרפת. רונאלדו נאלץ להתנחם בתואר השחקן המצטיין של הטורניר.

ארבע שנים מאוחר יותר הגיעה ברזיל למונדיאל ללא ציפיות גדולות ונהנתה מרונאלדו במיטבו. חלוץ אינטר דאז סיים כמלך השערים של הטורניר עם שמונה כיבושים. הוא כבש בכל משחק של ברזיל בטורניר למעט רבע הגמר נגד אנגליה (1:2). בגמר הוא הכניע פעמיים את אוליבר קאן, מצטיין הטורניר, כשברזיל גברה 0:2 על גרמניה. הסלסאו רשמו זכייה חמישית בגביע העולם, רונאלדו השתווה לפלה עם 12 שערים במונדיאלים.

לאחר אותו טורניר, שילמה ריאל מדריד כ-40 מיליון יורו עבור החלוץ המצוין, שהוסיף ב-2002 זכייה אישית בתואר שחקן השנה של פיפ"א. כבר בעונתו הראשונה בברנבאו היה חלק מקבוצת הגלאקטיקוס שזכתה באליפות ספרד. רונאלדו המשיך לקרוע את רשתות הלה ליגה בקצב הסמבה, ובגיל 30 התייצב למונדיאל שלישי עם ברזיל, מונדיאל שהכניס אותו לספרי ההיסטוריה של גביע העולם.

רונאלדו שיחק בכל המשחקים, אבל ספג ביקורת אפילו מנשיא ברזיל. הוא נראה איטי וכבד וסבל ממשקל עודף ולא הזכיר את ימיו הגדולים. למרות זאת, שערים הוא לא שכח לכבוש. רונאלדו חגג צמד ב-1:4 על יפן במשחק האחרון של שלב הבתים וב-27 ביוני קבע היסטוריה. שער שלו ב-0:3 על גאנה בשמינית הגמר העלה את מאזנו ל-15 שערים במונדיאלים - שער אחד יותר מגרד מולר האגדי. בכך, הפך רונאלדו למלך שערי המונדיאל בכל הזמנים. לצערו, ברזיל הפסידה ברבע הגמר לצרפת 1:0 ונפרדה מהתואר.

בינואר 2007, אחרי שלל סכסוכים עם פאביו קאפלו, שלא אהב את בעיות המשקל והפציעות של החלוץ, עבר רונאלדו למילאן תמורת 7.5 מיליון יורו. החלוץ, שסבל מכושר משחק לקוי, כבש שבעה שערים ב-14 הופעות. מילאן בנתה רבות על הטריו הבריזלאי קא-פא-רו (קאקה, פאטו, רונאלדו) לקראת עונת 2007/8, אבל רונאלדו לא הצליח לחזור לעצמו. בפברואר 2008, במהלך משחק ביתי נגד ליבורנו, ספג החלוץ פציעה קשה בברך וירד מהמגרש באלונקה. העולם כולו הזיל דמעה.

מעטים האמינו כי רונאלדו ישוב למגרשים, אך החלוץ סירב להיכנע והחל בהליך שיקום ארוך. למרות תמונות לא מחמיאות שגילו כרס עבה, רונאלדו היה נחוש לחזור למגרשים. ואכן, 13 חודשים לאחר הפציעה, שיחק החלוץ במדי קבוצתו החדשה קורינתיאנס. בפברואר השנה, חתם רונאלדו על הארכת חוזה בקבוצה וגם שם תאריך לפרישה - סוף עונת 2011, עת יהיה בן 35.

  • עוד באותו נושא:
  • רונאלדו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully