וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורוגוואי 1930 - הגביע הראשון

24.4.2002 / 16:18

המארחת חגגה 100 שנות עצמאות, זכתה לארח את טורניר הבכורה וגם קטפה את התואר אחרי ניצחון בגמר על ארגנטינה

1930, אירופה בעיצומו של משבר כלכלי ופיפ"א מחליטה לקיים את טורניר הגביע העולמי במדינה מדרום אמריקה: אורוגוואי. שתי סיבות עיקריות לבחירת אורוגוואי למארחת הראשונה בתולדות המונדיאלים: היא זכתה בטורניר הכדורגל האולימפי הראשון שנערך בפריז ב-1924; בשנה זו חגגה אורוגוואי 100 שנות עצמאות.

בחירתה של אורוגוואי היווה בעיה לנבחרות רבות, כיוון שהדבר היה כרוך במסע ארוך באניה, מה שמנע מנבחרות רבות מלהשתתף בחגיגת הכדורגל הראשונה בהיסטוריה.

13 הנבחרות המשתתפות הגיעו על-פי הזמנה, ללא משחקי מוקדמות. הגרלת המשחקים נערכה רק לאחר הגעת כל הנבחרות. הנבחרות חולקו לארבעה בתים, בית אחד עם 4 קבוצות, שלושה בתים עם שלוש.

במשחק הפתיחה, שנערך במונטבידאו לעיני 1000 צופים, ניצחה צרפת את מכסיקו 1:4.


במשחק בין ארגנטינה וצרפת, השופט שרק 6 דקות לפני תום המועד החוקי. לאחר מחאה חריפה מצד הצרפתים, שפיגרו במשחק 1:0 משער שהובקע בדקה ה-81, חידש השופט הברזליאי אלמיידה רגו את המשחק. לא לפני שהחזיר את השחקנים לכר הדשא, חלקם כבר היו רטובים מהמקלחת.

לגמר הגיעו אורוגוואי וארגנטינה. 80 אלף איש הגיעו לאיצטדיון סנטנריו במונטבידאו (100 אלף מקומות ישיבה) לצפות במשחק הגמר הראשון בתולדות הגביע העולמי. המארחים ירדו למחצית בפיגור 2:1, אך השיבו בשלושה שערים במחצית השניה וזכו באליפות העולם.

הנבחרות המשתתפות

אירופה:
צרפת, יוגוסלביה, רומניה, בלגיה

דרום אמריקה:
אורוגוואי, ארגנטינה, צ'ילה, ברזיל, בוליביה, פרו, פראגוואי

צפון/מרכז אמריקה:
ארה"ב, מכסיקו

  • עוד באותו נושא:
  • מונדיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully