וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ילה 1962 - ברזיל לא זזה

25.4.2002 / 13:10

פלה נפצע, אך זה לא מנע מגארינצ'ה וחבריו לקטוע את חלום המארחת בחצי הגמר ולנצח את צ'כוסלובקיה בדרך לעוד זכייה

לאחר הפסקה של 12 שנה, היה זה אך טבעי שהמונדיאל ייערך שוב בדרום אמריקה. אבל צ'ילה? הרבה תהו מדוע ולמה נבחרה המדינה השוכנת למרגלות האנדים, הלוקה באיצטדיונים ובדרכי גישה, לארח אירוע כה גדול וחשוב בעולם הספורט.

זה אמור היה להיות המונדיאל השני של פלה. אבל הילד שכבש את ליבם של רבים ארבע שנים קודם לכן, הספיק לשחק רק במשחק הפתיחה מול מכסיקו, לפני שנפצע במשחק מול צ'כוסלובקיה.

לברזיל זה לא הפריע. את מקומו של פלה מילאו גארינצ'ה, ואוה וזגאלו. אלופת העולם לא נתנה הצגות גדולות, אבל הצליחה להגיע עד לגמר וגם לשמור על התואר.


צ'ילה הצליחה לגרום הנאה רבה לקהל המקומי, כשהגיעה לשלב חצי הגמר, כשהיא מנצחת ברבע הגמר את ברית המועצות 1:2. המפגש עם ברזיל, שבאמת היתה גדולה עליה בכמה מידות, קטע את החלום הצ'יליאני על סנסציה.

בגמר פגשה ברזיל את צ'כוסלובקיה, שהפתיעה ברבע הגמר את הונגריה ובחצי הגמר את יוגוסלביה. שתי הפינאליסטיות כבר נפגשו בשלב המוקדם של הטורניר במשחק שהסתיים ללא שערים. הצ'כים עלו ליתרון 0:1 במשחק ונדמה היה כי עומדת להתרחש הפתעה מרעישה. אך היתרון החזיק מעמד שתי דקות בלבד לפני שברזיל השוותה. בהמשך הבקיעה ברזיל עוד שניים, ניצחה 1:3 וזכתה בגביע העולמי בפעם השניה ברציפות.

הנבחרות המשתתפות

אירופה:
ברית המועצות, יוגוסלביה, מערב גרמניה, איטליה, שוויץ, צ'כוסלובקיה, ספרד, הונגריה, אנגליה, בולגריה

דרום אמריקה:
אורוגוואי, קולומביה, צ'ילה, ברזיל, ארגנטינה

צפון/מרכז אמריקה

מכסיקו

  • עוד באותו נושא:
  • מונדיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully