וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד 1982 - הג'וב האיטלקי

25.11.2005 / 21:07

ההצגות של פאולו רוסי, הדרמה בין צרפת למערב גרמניה וההנפה המרגשת של דינו זוף בן ה-40. הטורניר הנפלא בספרד

אחד הטורנירים המוצלחים בתולדות המונדיאל ייזכר לאו דווקא בגלל הגמר, שהיה משחק נפלא, אלא דווקא בגלל שני משחקים אחרים בשלבים מוקדמים יותר.

האחד הוא המשחק הבלתי נשכח בין נבחרות ברזיל ואיטליה, בסיבוב הבתים השני. השתיים נפגשות למשחק המכריע על העליה לחצי הגמר, כשלברזיל מספיק תיקו. איטליה מבקיעה שלוש פעמים, שלושער של החלוץ פאולו רוסי (מלך השערים באותו טורניר), ברזיל מצליחה להשוות רק פעמיים, משערים של סוקרטס ופלקאו. איטליה מנצחת 2:3 ועולה לגמר. למי שלא זוכר, את המשחק ניהל השופט הישראלי המצוין אברהם קליין, ששימש גם כקוון במשחק הגמר.

אבל המשחק של הטורניר התקיים בחצי הגמר - צרפת מול מערב גרמניה. 70 אלף צופים בסביליה צפו במותחן שהסתיים בהכרעה מהנקודה הלבנה. בתום המועד החוקי התוצאה היתה 1:1 והמשחק נכנס להארכה. צרפת מצליחה להבקיע פעמיים בשמונה הדקות הראשונות של המונדיאל, טרז'ור (דקה 92) וז'ירס (דקה 98). בחלוף 10 דקות בלבד התוצאה כבר 3:3, כשגרמניה מצליחה להשוות משערים של רומיניגה (102) ופישר (108). בדו-קרב הפנדלים מנצחת מערב גרמניה 4:5 ועולה לגמר.

בגמר פוגשים הגרמנים את איטליה, שניצחה בחצי הגמר את פולין 0:2 משני שערים של פאולו רוסי. המחצית הראשונה מסתיימת ללא שערים, אבל היתרון במגרש הוא של ה"אזורה". במחצית השני היתרון הזה בא לידי ביטוי בשערים, פאולו רוסי (דקה 57), מרקו טארדלי (69) ואלסנדרו אלטובלי (81) מעלים את איטליה ל- 0:3. פול ברייטנר עוד מצליח לצמק 7 דקות לסיום, אבל רק לצמק. השוער והקפטן בן ה-40, דינו זוף, עולה לתא הכבוד לקבל את הגביע העולמי מידי מלך ספרד, חואן קרלוס. איטליה מצטרפת לברזיל כנבחרת הזוכה בשלוש גמרים.

כמה שיאים

הונגריה משיגה את הניצחון הגבוה ביותר בתולדות המונדיאל, כשהיא מביסה את אל-סלבדור בתוצאה 1:10. התוצאה במחצית היתה 0:3.

נורמן וייטסייד, שחקנה של צפון אירלנד, הופך לשחקן הצעיר ביותר ששיחק אי-פעם במונדיאל, כשערך את משחק הבכורה שלו בגיל 17 שנה ו-42 יום, מול נבחרת יוגוסלביה (0:0).

הנבחרות המשתתפות

אירופה:
איטליה, פולין, מערב גרמניה, אוסטריה, בלגיה, הונגריה, אנגליה, צרפת, צ'כוסלובקיה, צפון אירלנד, ספרד, יוגוסלביה, ברית המועצות, סקוטלנד

דרום אמריקה:
ברזיל, פרו, צ'ילה, ארגנטינה,

אפריקה:
קמרון, אלג'יריה

אסיה/אוקיאניה

כווית, ניו זילנד

צפון/מרכז אמריקה

הונדורס, אל סלבדור

  • עוד באותו נושא:
  • מונדיאל
0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully