וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בכדורגל, אמריקה

17.6.2002 / 11:32

אולי זה הכבוד לאחות הגדולה והעשירה, אבל המקסיקנים, שהגיעו כפייבוריטים, לא מצאו את עצמם מול ארה"ב לוחמנית, שעם נצחון 0:2 (מקברייד ודונובן) סידרה לעצמה רבע גמר נגד גרמניה

נבחרות ארצות הברית שהפתיעה בעצם העפלה לשלב השני במונדיאל, המשיכה היום את סיפור ההצלחה והעפילה לרבע הגמר לאחר ניצחון 0:2 על מכסיקו. ארה"ב תשחק ברבע הגמר מול נבחרת גרמניה שניצחה בשבת את פראגוואי (0:1). זו הפעם הראשונה מאז טורניר הגביע העולמי הראשון (אורוגוואי 1930), בו שני נצחונות העלו את האמריקאים לחצי הגמר, בה הם עוברים את שמינית הגמר.

מכסיקו פתחה בהרכב עם שני הכוכבים הגדולים שלה - קוואטאמוק בלאנקו וחארד בורגטי. בארה"ב העלו בחוד את ג'וש וולף במקום את קלינט מאתיס הפצוע.

במכסיקו בנו על היכולת המצויינת בסיבוב הראשון, ובמיוחד על זאת שהציגו במשחק מול איטליה (1:1), אבל מול ארה"ב שום דבר לא הלך. האמריקאים עלו ליתרון כבר בדקה השמינית משער של מקברייד. בדקה ה-65 נקבעה תוצאת המשחק עם שער של דונובן. לקראת הסיום איבדו במכסיקו את העשתונות, ראפאל מרקיז הורחק בכרטיס אדום בדקה ה-88.

מחצית ראשונה

דקה 8 - יתרון לארה"ב. התקפה ראשונה מסוכנת של ארה"ב מצד ימין. ג'וש וולף, שעלה בהרכב במקומו של קלינט מאתיס, מוצא במסירת רוחב את בריאן מקברייד. החלוץ האמריקאי בועט מצד ימין לצד שמאל בחצי גובה, 0:1 לארה"ב.

דקה 15 - כמעט שוויון למכסיקו. רמון מוראלס חתך את הגנת ארה"ב מצד שמאל לכיוון המרכז. בעיטה חזקה של מוראלס ליד קורת השער של בראד פרידל. מכסיקו לוחצת, ארה"ב מתגוננת.

דקה 26 - כרטיס צהוב ראשון במשחק. אדי פופ מארה"ב מוריד לדשא את בלאנקו. השופט ויטור מלו פריירה מפורטוגל שולף את הכרטיס. מכסיקו לא מנצלת את הבעיטה החופשית.

דקה 28 - חילוף ראשון במכסיקו. המאמן חאבייר אגווירה מוציא את רמון מוראלס ומכניס במקומות את לואיס הרננדז הוותיק.

דקה 35 - מכסיקו מגיעה להזדמנות הטובה ביותר שלה. כדור מגיע מצד שמאל, נבלם על ידי הגנת ארה"ב ועולה גבוה על פי השער האמריקאי. פרידל הודף לא טוב ובלאנקו משישה מטרים מול השער בועט, הפעם פרידל מצליח להדוף לקרן.

דקה 38 - כמעט 0:2 לארה"ב. דונובן מעביר כדור מצויין לוולף, שבועט מול אוסקר פרז השוער המכסיקני, שעוצר ומשאיר את התוצאה ללא שינוי.

סיום המחצית הראשונה. מכסיקו החזיקה יותר בכדור (69 אחוז), בעטה יותר לשער 5 בעיטות לעומת 3 של ארה"ב), אבל האמריקאים הם שמובילים עם סיום המחצית הראשונה.

מחצית שניה

מכסיקו מבצעת חילוף נוסף עם פתיחת המחצית השניה. זיגיפרדו מרקאדו מחליף את מנואל וידריו.


דקה 52 - כדור עונשין למכסיקו. לונה לוקח את הכדור החופשי 18 מטר מצד ימין. פרידל מצליח להדוף את הכדור למשקוף ומשם מעל השער.

דקה 48 - בעיטה חופשית למכסיקו על סף הרחבה. בלאנקו לוקח את הכדור, אבל לא מצליח לעבור את החומה האמריקאית. מכסיקו שולטת במגרש עם פתיחת המחצית השניה.


דקה 59 - חילוף ראשון בארה"ב. ארני סטיוארט מחליף את ג'וש וולף.

דקה 65 - ארה"ב כובשת את השער השני שלה. התקפה מתפרצת מצד שמאל לזכות ארה"ב, אדי לואיס מעלה כדור רוחב מצויין ולנדון דונובן כובש מקרוב בנגיחה תוך כדי זינוק, 0:2 לארה"ב.

דקה 71 - ארה"ב קרובה לכבוש את השלישי. קרן לארה"ב משמאל, הכדור עובר על פי השער ומגיע לג'ון אובריאן שבועט מזוית קשה לקורה והחוצה.

דקה 73 - מכסיקו כמעט וכובשת. בעיטה של קארמונה מחוץ לרחבה אבל פרידל שוב במקום ועוצר את הכדור. מכסיקו ממשיכה לחפש את השער הראשון שלה במשחק.

דקה 78 - חילוף שלישי במכסיקו. אלברטו גארסיה-אספה הוותיק מחליף את חרארדו טוראדו.

דקה 79 - חילוף גם בארה"ב. קובי ג'ונס מחליף את מקברייד, כובש השער הראשון לארה"ב.

דקה 88 - כרטיס אדום לראפאל מרקיז. השחקנים המכסיקנים מאבדים את העשתונות. ראפאל מרקז נשלח החוצה בכרטיס אדום לאחד כניסה בקובי ג'ונס תוך כדי התרוממות לכדור גובה. מכסיקו בעשרה שחקנים בדקות שנותרו עד לסיום.

3 דקות התוך תוספת הזמן - החמצה גדולה של דונובן. קובי ג'ונס מעלה כדור משמאל, דונובן מגיע ומול שער ריק משלושה מטרים בועט מעל השער. התוצאה נותרת ללא שינוי.

סיום המשחק. ארה"ב ברבע הגמר מול גרמניה, מכסיקו נוסעת הביתה. מכסיקו בעטה 12 פעמים לשער ארה"ב (6 למסגרת) לעומת 10 בעיטות של ארה"ב (6 למסגרת). המכסיקנים זכו ב-9 קרנות לעומת 3 של ארה"ב. מכסיקו החזיקה ב-67 אחוז מהזמן בכדור. 10 כרטיסים צהובים נשלפו במשחק (5 לכל צד) ואחד אדום (למרקיז ממכסיקו).

ההרכבים

מכסיקו: אוסקר פרז; מנואל וידריו, ראפאל מרקיז, סלבדור קארמונה, חרארדו טוראדו, יוהאן רודריגז, רמון מוראלס, בראוליו לונה, חסוס אריאנו, קוואטאמוק בלאנקו, חארד בורגטי.

ארצות הברית: בראד פרידל; גרג ברהאלטר, פבלו מסטרואני, אדי פופ, טוני סאנה, לנדון דונובן, אדי לואיס, ג'ון אובריאן, קלאודיו ריינה, בריאן מקברייד, ג'וש וולף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully