וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדמות המונדיאל: אנגליה סיימה ב-1:1 עם אוקראינה

למפארד הציל עם פנדל (86), ג'רארד הורחק. ספרד גירדה 0:1 בגאורגיה, גרמניה ניצחה 1:2 באוסטריה, 1:4 להולנד בהונגריה

המחזור השני של מוקדמות מונדיאל 2014 נערך הערב (שלישי) ובמרכזו חזרתה לבמה של נבחרת ספרד, אלופת אירופה ואלופת העולם, שהחלה את מסע ההגנה על התואר בעצלתיים, אבל בכל זאת גירדה ניצחון 0:1 בגאורגיה. יריבתה במסגרת בית ט', צרפת, נקמה בבלארוס שהפתיעה אותה בקמפיין הקודם וניצחה 1:3 בסטאד דה פראנס. אנגליה נתקלה במשוכה קשה יותר ממולדובה, וסיימה ב-1:1 ביתי מול אוקראינה, בעוד גרמניה חזרה עם 1:2 מהדרבי המסקרן באוסטריה ואילו הולנד הביסה 1:4 את הונגריה. איטליה לא הרשימה ב-0:2 על מלטה.

סטיבן ג'רארד שחקן נבחרת אנגליה מאוכזב, ברקע שחקני נבחרת אוקראינה חוגגים. רויטרס
לא נעים, לא נורא. סטיבן ג'רארד/רויטרס

בית א'

בלגיה - קרואטיה 1:1

הנבחרת המדוברת של השבוע באירופה הייתה ללא ספק בלגיה, אבל כל הפוטנציאל לא עזר לה לנצח את קרואטיה העיקשת. אדן הזאר שוב פתח ולא הניב פירות - דבר שיעלה לו בביקורות נוספות במדינתו - ובלגיה מצאה עצמה בפיגור מוקדם לאחר שער של איבן פרישיץ' האורח כבר אחרי שש דקות. דווקא גיום ז'ילה, שבגלל העומס בקישור הבלגי עבר לשחק כמגן ימני, ירה את השוויון עם טיל אדיר מחוץ לרחבה בתוספת הזמן של המחצית הראשונה.

סרביה - ווילס 1:6

אחרי התיקו שלה בגלזגו ולפני כן התיקו המאופס במשחק הידידות מול אירלנד, סרביה המשיכה לעוד משחק נגד נבחרת מהאי הבריטי, הפעם בבית מול ווילס, ומחצה אותה עם תצוגה מרשימה. ווילס אמנם השיגה שער ראשון בעידן כריס קולמן, אך לא מדובר אפילו בעובדה מנחמת מבחינת האורחים המושפלים. סרביה, שלא הפסידה לווילס בכל המפגשים הקודמים ביניהן (שישה ניצחונות ושלוש תוצאות תיקו) נהנתה משער בכורה של אלכסנדר קולארוב בכדור חופשי (16), זוראן טושיץ' (24), פיליפ ג'ורצ'יץ' (39), דושאן טאדיץ' (55), הקפטן ברניסלב איבנוביץ' (80) והמחליף מיראלם סולימאני (90), בעוד גארת' בייל היה חתום על השער המצמק עם בעיטה חופשית נאה (31).

סקוטלנד - מקדוניה 1:1
לסקוטלנד: קני מילר (43). למקדוניה: ניקולצה נובסקי (11)

גיום ז'ילה שחקן נבחרת בלגיה. רויטרס
הפציץ את השוויון. גיום ז'ילה/רויטרס

בית ב'

איטליה - מלטה 0:2

אחרי ה-2:2 המאכזב בבולגריה, בארץ המגף ציפו שהאזורי יתפרקו על מלטה, אבל קיבלו עוד הופעה חלשה מסגנית אלופת אירופה עם ניצחון שכולו סיבה לדאגה בהמשך. המשחק נערך באצטדיון במודנה כמחווה לקורבנות רעידת האדמה האחרונה שפקדה את המחוז. צ'זארה פראנדלי ביצע מהפכה בהרכב ואחד מאלה שקיבלו את החולצה, מתיאה דסטרו, כבש את השער הראשון בדקה החמישית. שער בכורה לחלוץ רומא במדים הלאומיים. אלא שבמקום להמשיך ולדרוס, איטליה נעצרה ורק בתוספת הזמן נכבש השני כשהיה זה שער עצמי של אנדרו כהן. בסיום, ניצחון לא מרשים לאיטליה שלא יוסיף שקט לפראנדלי.

בולגריה - ארמניה 0:1
לבולגריה: סטניסלב מנולב (43)

מתאו דסטרו, שחקן נבחרת איטליה, חוגג שער מול נבחרת מלטה. רויטרס
שער בכורה בנבחרת. מתיאה דסטרו עם החברים/רויטרס

בית ג'

אוסטריה - גרמניה 2:1

שתי השכנות היריבות שוב הוגרלו יחדיו, וכרגיל גרמניה ניצחה. זה לא היה פשוט. יואכים לב פתח עם מירוסלב קלוזה בהתקפה, וכשמאחוריו מסוט אוזיל, תומאס מולר ומרקו רויס, שגם הבקיע בדקה ה-44 מבישול של אוזיל. קשר ריאל מדריד הבקיע את השני מהנקודה הלבנה בדקה ה-52 אחרי עבירה על מולר, וכל שנותר לזלטקו יונוזוביץ' זה לצמק חמש דקות לאחר מכן ולנטוע תקוות שווא בלבבות המקומיים.

שבדיה - קזחסטן 0:2

זלאטן איברהימוביץ', שכינה עצמו "אגדה חיה" לאחר שקיבל שלשום מקום של כבוד בשדרת התהילה מחוץ לאצטדיון בו גדל, לא הצליח לכבוש במשחק שנערך בעיר הולדתו מאלמו, אבל גם בלי השערים שלו שבדיה הסתדרה. רסמוס אלם העלה את השבדים ליתרון עם בעיטת יעף נהדרת בדקה ה-37. קזחסטן חיפשה את התגובה, אבל בסופו של דבר המחליף מרכוס ברג נעץ את השני ארבע דקות בתוך תוספת הזמן, הודות לבישול של זלאטן.

מרסל שמלצר שחקן נבחרת גרמניה מול כריסטיאן פוקס שחקן נבחרת אוסטריה. רויטרס
היריבות העתיקה שוב הסתיימה בניצחון גרמני. מרסל שמלצר מול כריסטיאן פוקס/רויטרס

בית ד'

הונגריה - הולנד 4:1

שימו לב לתוצאות הבאות: 3:5 ו-0:4 במרץ 2011, 1:6 ביוני 2010 ו-1:7 ביוני 1994. כך הסתיימו המשחקים האחרונים בין הולנד להונגריה, כולם כמובן לטובת האורנג'. המקרה הפעם לא היה שונה, כשההולנדים הביסו את המארחת 1:4, עם הצגה גדולה של ג'רמיין לנס. הקיצוני כלל לא תוכנן לפתוח בהרכב, אבל אריאן רובן הודיע שהוא לא כשיר וכך קיבלה הולנד גיבור בלתי צפוי, שסיים עם צמד ובישול. לנס נגח את הולנד ליתרון כבר בדקה החמישית אולם שתי דקות לאחר מכן בלאש דז'ודז'אק איזן מהנקודה הלבנה. הבלם הצעיר ברונו מרטינס אינדי החזיר את הולנד ליתרון עם נגיחה לרשת בדקה ה-19, ולנס המצוין הגדיל את התוצאה עם בעיטה בשמאל לרשת בדקה ה-52. לנס לא עצר כאן, ובדקה ה-74 בישל למחליף קלאס יאן הונטלאר את הרביעי בחגיגה. הולנד עם שש נקודות.

טורקיה - אסטוניה 0:3
לטורקיה: אמרה בלזוגלו (44), אומוט בולוט (60), סלצ'וק אינאן (75)

רומניה - אנדורה 0:4
לרומניה: גבריאל טורז'ה (29), קוסטין לזאר (44), ולריצה גמאן (90+1), ראלכסנדרו מקסים (90+3)

ג'רמיין לנס שחקן נבחרת הולנד (מימין) עם קלאס יאן הונטלאר. רויטרס
הגיבור הבלתי צפוי. ג'רמיין לנס מקבל ברכות מקלאס יאן הונטלאר/רויטרס

בית ה'

שוויץ - אלבניה 0:2

אחת הנבחרות המרשימות של סוף השבוע עשתה עוד צעד לעבר מונדיאל 2014, כששמרה על מאזן מושלם בלוצרן ועברה את אלבניה בדרבי הכל כך רגשי עבור השחקנים הקוסוברים בהרכב השוויצרי. מי אם לא שרדאן שאקירי, שהיה במוקד העניינים לפני המשחק בגלל היותו יליד קוסובו, הבקיע את הראשון בדקה ה-22. שוויץ המשיכה לשלוט ובאה על סיפוקה עם פנדל מדויק של הקפטן גוקאן אינלר בדקה ה-68. שוויץ עם שש משש, אלבניה נותרה עם שלוש נקודות.

נורבגיה - סלובניה 1:2

העימות בין שתי המאוכזבות של מחזור הפתיחה בבית, הותיר רק מאוכזבת אחת בתום דרמה אדירה - סלובניה, שנמצאת ללא נקודות אחרי שני מחזורים. מרקו שולר, אקס הפועל תל אביב, דווקא העלה את הסלובנים ליתרון בדקה ה-17, אבל זה לא הספיק לאורחים כדי להשיג ניצחון היסטורי על נורבגיה. מרקוס הנריקסן איזן בדקה ה-26 ובתוספת הזמן היה זה ג'ון ארנה ריסה הוותיק שהכריע את המשחק בפנדל והעניק לוויקינגים שלוש נקודות חשובות.

קפריסין - איסלנד 0:1
לקפריסין: קונסטנטינוס מקרידיס (57)

גוקאן אינלר שחקן נבחרת שוויץ כובש פנדל. רויטרס
שוויץ מושלמת. גוקאן אינלר/רויטרס

בית ז'

יוון - ליטא 0:2

מעודדים מניצחון החוץ 1:2 בלטביה, היוונים אירחו את ליטא ועבר גם אותה בשלום. ליטא לא ניצחה כבר יותר משנה (תשעה משחקים) אבל במפגש הקודם מול יוון הפתיעה עם 1:2 במשחק ידידות במאי 1995. זה לא עזר לה מול הנבחרת הממושמעת של פרננדו סנטוס, שאחרי מחצית ראשונה מתסכלת מצאה את הרשת משערים של סוטיריס ניניס בדקה ה-55 וקוסטס מיטרוגלו בדקה ה-72.

בוסניה - לטביה 1:4
לבוסינה: זבייזדאן מיסימוביץ' (12 בפנדל ו-54), מיראלם פיאניץ' (44), אדין דז'קו (90+2). ללטביה: קספראס גורקס (5)

סלובקיה - ליכטנשטיין 0:2
לסלובקיה: מארק ספארה (36), מרטין יאקובקו (78)

חלוץ נבחרת יוון קוסטאס מיטרוגלו חוגג שער. AP
איפה יוון ואיפה ישראל? קוסטס מיטרוגולו/AP

בית ח'

אנגליה - אוקראינה 1:1

אחרי הטיול הנעים במולדובה, הנבחרת של רוי הודג'סון חזרת הביתה למבחן רציני ראשון במוקדמות, וגילתה שהדרך למונדיאל לא תהיה כזו פשוטה. ללא ווין רוני ואשלי יאנג, הודג'סון המשיך להאמין באלכס אוקסלייד צ'מברליין הצעיר ובג'רמיין דפו, אבל בדקה ה-38 מצא עצמו בפיגור בעקבות שער מפתיע של יבגני קונופליאנקה, שסובב בימין מ-25 מטרים לחיבורים של ג'ו הארט. אנגליה חיפשה את השוויון בכל דרך, ובסופו של דבר השיגה אותו, איך לא, מפנדל של פרנק למפארד, מלך הפנדלים של נבחרת שלושת האריות בכל הזמנים. למפארד דייק מהנקודה הלבנה בדקה ה-86 והציל נקודה, כשהקפטן סטיבן ג'רארד הורחק דקה לאחר מכן.

פולין - מולדובה 0:2
לפולין: יאקוב בלאשצ'יקובסקי (33 בפנדל), יאקוב ואווז'יניאק (81)

סן מרינו - מונטנגרו 6:0
למונטנגרו: לוקה ג'ורג'ביץ' (24), פאטוס בקיראי (26 ו-51), אלסד זברוטיץ' (69), אנדריה דליבאשיץ' (78 ו-82)

אלכז אוקסלייד-צ'מרבליין, שחקן נבחרת אנגליה, מול נבחרת אוקראינה. רויטרס
אנגליה נעצרה. אלכס אוקסלייד צ'מברליין/רויטרס

בית ט'

גאורגיה - ספרד 1:0

אלופת העולם, שהייתה חופשית במחזור הראשון וניצלה את הזמן ל-0:5 קליל במשחק הכנה מול ערב הסעודית, החלה את מסע ההגנה על התואר במשחק בטביליסי, ועבדה קשה לפני שהוציאה את שלוש הנקודות. ספרד לא הפסידה משחק במוקדמות מאז אוקטובר 2006, והערב רשמה את ה-28 ברציפות, כששלטה באופן מוחלט מול גאורגיה, אבל המתינה עד לדקה ה-86 כדי להכריע עם בעיטה מתוך הרחבה של רוברטו סולדאדו. חלוץ ולנסיה הועדף בהרכב על פני דויד וייה ופרננדו טורס, ובסופו של דבר חתום על הנקודות. לפני כן, גיורגי לוריה הצטיין בשער המארחים ועצר כל ניסיון ספרדי עד שנפצע והוחלף. הסנסציה הגאורגית נמנעה.

צרפת - בלארוס 1:3

במשחק הפתיחה של מוקדמות יורו 2012, צרפת אירחה בסטאד דה פראנס את בלארוס, הציגה יכולת חלשה והפסידה במפתיע 1:0. גם במשחק החוץ לא הצליחה נבחרת הטריקולור לנצח את בלארוס, שהגיעה שוב לפריס עם רצון עז להדהים את הצרפתים פעם נוספת, אך פגשה נבחרת אחרת לגמרי שידעה לשמור על הנקודות והמאזן המושלם, דווקא בזכות המוזמנים הטריים לסגל שהוקפצו להרכב וענו עם שערי בכורה. אטיין קאפו, קשרה של טולוז, היה חתום על הראשון מבישול של פרנק ריברי בדקה ה-49, כשקפטן פריס סן ז'רמן כריסטוף ז'אלה תרם את השני בדקה ה-68, לאחר שניסה להגביה וכבש שער מקרי. אנטון פוטסילו צימק ארבע דקות לאחר מכן עם ריבאונד בעקבות עצירת פנדל של הוגו לוריס, אבל המילה האחרונה הייתה של ריברי בדקה ה-80, עם הקפצה קלילה מעל השער לאחר אסיסט של קארים בנזמה.

צ'אבי אלונסו שחקן נבחרת ספרד (משמאל) מול דויד טרגמדזה שחקן נבחרת גאורגיה. רויטרס
ספרד התחילה בעצלתיים. צ'אבי אלונסו מעל דויד טרגמדזה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully