וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפאל איתן: ואן דר וארט חוזר למיטבו

14.11.2012 / 14:30

המבורג מאוהבת, סילבי בגן עדן, באוראנג' הוא מככב. רפאל ואן דר וארט חוזר לשיאו, האם דווקא מול גרמניה הוא יוכיח את זה?

רפאל ואן דר וארט שחקן המבורג. Stuart Franklin, GettyImages
מתאים להמבורג כמו כפפה ליד ולהפך. ואן דר וארט ויון מין סונג/GettyImages, Stuart Franklin

"זה כבר ככה שנתיים, אין שום התקדמות או התפתחות בקבוצה. לא לקחנו אפילו צעד אחד קדימה כבר שנתיים שלמות", כך אמר קשר המבורג מרסל יאנסן אחרי שהקבוצה שלו פתחה את העונה עם הפסד ביתי 1:0 לנירנברג, שרק במזל ובזכות רנה אדלר לא נגמר בצורה הרבה יותר משפילה. אגב, אותו הפסד במחזור הפתיחה הגיע שבוע בלבד לאחר שהקבוצה מצפון גרמניה הושפלה 4:2 על ידי קרלסרואה מהליגה השלישית בגביע. לא פלא שיאנסן אמר: "זה רק מחזור ראשון וכבר זה מרגיש לי הרבה יותר גרוע מהעונה שעברה (שהסתיימה עם ארבעה ניצחונות ב-17 מחזורי הליגה האחרונים)".

המצב הכלכלי הרעוע של המבורג, הקבוצה היחידה שלא ירדה ליגה ב-50 השנה של הבונדסליגה, גרם לה לאבד בקיץ את מלאדן פטריץ', פאולו גררו, גוקאן טורה ודויד יארולים, שהצטרפו לעוד רבים וטובים שנטשו את המועדון בשנים האחרונות. למעשה, המבורג איבדה כל יצירתיות התקפית והפכה לאחת המועמדות הוודאיות לירידה. אלא שדווקא אז, כמו שקורה לקבוצה הרבה בשנים האחרונות, הגיע קלאוס. לא סנטה קלאוס, אלא קלאוס מיכאל קהנה, המיליארדר הגרמני שמחזיק ב-55.75 אחוזים ממניות חברת ההובלות העצומה קהנה + נגל והונו מוערך בכשישה מיליארד דולר.

קהנה בן ה-75 הוא אוהד שרוף של המבורג מילדות ובעיקר האיש שהוציא מכיסו מיליונים על מנת להנחית בה שחקנים כמו הייקו ווסטרמן, דניס אוגו, מרסל יאנסן ועוד רבים וטובים לאורך השנים. בקיץ, היה נחוש קהנה להחזיר לאהובתו את הבן האובד, רפאל ואן דר וארט. "כולנו מודעים לאיכויות שלו", אמר קהנה לפני ששלף את פנקס הצ'קים שלו ושחרר למועדון לפחות חמישה מיליון יורו מתוך 13 שעלה צירוף הקשר ההולנדי של טוטנהאם בצפון גרמניה, "הוא פופולרי מאוד בהמבורג ויש לכולנו הרבה רגשות אליו. גם לי באופן אישי הוא חשוב ויקר מאוד לליבי. העזיבה שלו עקרה להמבורג ולכולנו את הלב".

חודשיים וחצי בדיוק לאחר שוואן דר וארט חתם בהמבורג ביום האחרון של חלון ההעברות, אפשר כבר לומר באופן די ברור שההעברה הזו התלבשה כמו כפפה על היד מבחינת שני הצדדים. המבורג, שפתחה את העונה נורא עם שלושה הפסדים, קיבלה בחזרה את הלב שלה וחזרה להיות קבוצת בונדסליגה מצוינת, ואן דר וארט קיבל את ההכרה כסופרסטאר ובעל הבית של הקבוצה (מה שהיה חסר לו בריאל מדריד ובטוטנהאם), חזר למקום שמבחינתו ומבחינת המשפחה שלו הוא הבית ושוב נראה כמו אחד הקשרים הכי איכותיים בעולם. מה שלא נעלם גם מעיניו של לואיס ואן חאל, שהחזיר אותו להרכב הנבחרת בשני המשחקים האחרונים במוקדמות המונדיאל וקיבל את ואן דר וארט הישן והטוב עם שני שערים ובישול בשני משחקים. יהיה מעניין מאוד לבחון את הקשר ההולנדי בן ה-29 במשחק האימון מול הנבחרת של המדינה אליה הוא קשור יותר מכל, גרמניה.

קלאוס מיכאל קהנה איש עסקים. AP
האיש שעומד מאחורי העברתו של ואן דר וארט. קהנה/AP

התגעגעתי, אז חזרתי

ה-31 באוגוסט 2012 היה יום חג בהמבורג. העיר הצפונית והעשירה קיבלה בחזרה את מי שנבחר לאחד מ-11 הכדורגלנים הכי טובים בתולדות המועדון המפואר, שזכה בשש אליפויות גרמניה, אליפות אירופה אחת וגביע המחזיקות. ואן דר וארט, ששיחק בין 2005-2008 בהמבורג הוצג מחדש כשחקן הקבוצה והתקשורת הגרמנית הייתה כמרקחה.

גם האוהדים לא נותרו אדישים ו-3,000 חולצות משחק של ואן דר וארט בעלות של 90 יורו לאחת נמכרו בשעות הראשונות אחרי הצגתו כשאלפים מגיעים למתחם האימונים כדי לנסות לראות את הכוכב החדש-ישן. "תמיד התגעגעתי להמבורג", אמר ואן דר וארט כשהוצג, "יש לילד שלי מטפלת גרמנייה שמלווה אותו כל השנים, כל המשפחה שלי גרמנית ואני כל כך מאושר לחזור לכאן. בשביל המשפחה שלי ובשבילי זה חלום שהתגשם. חוויתי כאן את התקופה הטובה בקריירה והתגעגעתי להמבורג. אני מרגיש כמו חזרה הביתה, יש לי צמרמורות שאני שוב בהמבורג".

ההייפ מסביב היה פשוט אדיר והציפיות בהתאם. ואן דר וארט, שמכונה בהמבורג 'המלאך הקטן' והוגדר כמשיח והמושיע של הקבוצה, ניסה להרגיע מעט כשאמר: "אני לא סופרמן, לא רונאלדו ולא מסי. אני שחקן קבוצתי וחושב שיש פוטנציאל בקבוצה. אני מאמין שהמבורג כמועדון חייב להיות בטופ". בכלי תקשורת רבים ובכירים בגרמניה די פקפקו באמירות של ההולנדי ודיברו על כך שכנראה אין לו מושג לאן הגיע.

בכל זאת, הקבוצה פתחה את העונה נורא עם ההדחה מהגביע ושני הפסדי ליגה. אלא שכבר במשחק הבכורה שלו, ואן דר וארט והמבורג נראו כמו קבוצה והפסידו 3:2 לפרנקפורט החזקה. במחזור לאחר מכן הם כבר השיגו ניצחון ליגה ראשון והנחילו לדאבליסטית דורטמונד הפסד ראשון אחרי 31 משחקי ליגה ברציפות. גם ההמשך היה פשוט חלומי, כשהמבורג צברה 13 מ-18 נקודות עד שהגיע הפסד ביתי לבאיירן מינכן ו-0:0 מתקבל על הדעת בפרייבורג. ואן דר וארט נראה כאילו מעולם לא עזב עם שער ענק במנשנגלדבאך, ארבעה בישולים חלקם במסירות אומן ובעיקר ניהול משחק מופתי.

ואן דר וארט טען שההצלחה לא הפתיע אותו ואמר: "הייתה לי תחושה שדברים גדולים יכולים לקרות כאן ולכן חזרתי. אני מרגיש אחריות להניע את כל הקבוצה קדימה. אני מרגיש חשוב כאן ושמח להיות חלק מההיסטוריה של מועדון מפואר כל כך. אני מרגיש אהוב כאן בהמבורג וזו הרגשה נהדרת. אם נצליח, זה יוכל להיות ממש סיפור רומנטי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אוהדי המבורג עם חולצות של רפאל ואן דר וארט. Alex Grimm, GettyImages
3,000 חולצות במחיר של 90 יורו לאחת נחטפו תוך שעות/GettyImages, Alex Grimm

העיקר זה הרומנטיקה

כנראה שרומנטיקה ואהבה הם הדברים שהיו חסרים לוואן דר וארט. בטח בריאל מדריד, בה לא קיבל קרדיט, אבל גם בטוטנהאם. אף אחד במועדון הלונדוני לא יכול לבוא בטענות אל הקשר ההולנדי, שסיפק מספרים נהדרים של 24 שערים ו-15 בישולים ב-56 הופעות בפרמיירליג. הבעיה של ואן דר וארט בטוטנהאם נגעה בעיקר לעובדה שלא קיבל מספיק קרדיט, לטענתו, ולא היה הכוכב הבלתי מעורער של המועדון. מה שגם גרם להארי רדנאפ לשבץ אותו בעיקר באגף. דבר שהקשר ההולנדי פשוט תיעב.

"יש סדרה של דברים שמעצבנים אותי", אמר ואן דר וארט בפתיחת העונה שעברה דווקא אחרי משחק מצוין שלו בו כבש והוביל את טוטנהאם ל-1:2 יוקרתי מאוד על ארסנל בדרבי, "אני רוצה לשחק בעמדה בה אני בא לידי ביטוי הכי טוב. אבל במקום זה אני צריך לרדוף אחרי המגנים התוקפים כל הזמן ואני לא יכול לשחק את הכדורגל שלי ולהציג את היכולות הכי גבוהות שלי. המשחק נגד ארסנל לא היה הפעם הראשונה בה שיחקתי באגף ולא קיבלתי את החופש שאני זקוק לו. מהשער שכבשתי אפשר לראות שהעוצמה שלי נמצאת במרכז הקישור. אני מסוכן יותר ליד השער מאשר באגף".

הארי רדנאפ מנג'ר טוטנהאם. GettyImages
שיבץ את ואן דר וארט באגף השנוא עליו. רדנאפ/GettyImages

האישה שאיתי

בהמבורג, ואן דר וארט קיבל מהשנייה הראשונה את התחושה שהוא הכוכב הכי גדול של הקבוצה. המאמן טורסטן פינק קרן מאושר כשקיבל אותו ומיד נתן לו את המפתחות לניהול המשחק, שאר השחקנים, ובעיקר הצעירים, רחשו לו כבוד עצום והפכו אותו ברגע אחד למנהיג של הקבוצה. אבל עם כל הכבוד לרפאל ואן דר וארט, בעיר היקרה, הנוצצת והתוססת המבורג, יש כוכב אחד שאפילו גדול יותר ממנו. למען האמת זה לא כוכב, אלא כוכבת וקוראים לה גם ואן דר וארט. סילבי ואן דר וארט.

אם בעבר הודה ואן דר וארט כי נשאר בריאל מדריד על אף מיעוט בדקות משחק בשל העובדה שרעייתו עברה שם טיפולים רפואיים נגד סרטן השד באותה התקופה, הרי שדי ברור שלסילבי ואן דר וארט היה גם חלק גדול בחזרה להמבורג. סילבי, שבעבר אמרה שהיום הכי עצוב בחייה היה היום בו החזירה את המפתחות לדירה בהמבורג כדי לעזוב את העיר שהיא גם הבית שלה לפני הולנד לטענתה ואף אמרה שלא יהיו לה ימים יפים כמו התקופה בהמבורג, הייתה להוטה לחזור לגרמניה. ואכן, סילבי מיד חזרה למרכז העניינים, עם אירוח בתכניות ריאליטי גרמניות והנחייה משותפת באחת התכניות הנצפות ביותר במדינה. אחד האורחים הראשונים, אגב, היה איך לא רפאל ואן דר וארט. סילבי היא למעשה ההולנדית הפופולארית ביותר בגרמניה ונהנית מחשיפה תקשורתית אדירה כשכל אחת מהתכניות אותן היא מנחה זוכה לנתוני רייטינג אדירים.

לפני המשחק בין הולנד לגרמניה ביורו 2012, עוד לפני שרפאל חזר להמבורג, סילבי בת ה-34 אמרה בראיון כי תשמח מאוד אם שתי הנבחרות יסיימו בתיקו כי מבחינתה המבורג זה הבית שלה. זה גם מה שהיא תמיד אומרת. "הבן שלנו דמיאן מדבר גרמנית והולנדית ויש לו גם חולצות של שתי הנבחרות", חשפה לפני המשחק בין שתי הנבחרות. לאחר שהחזרה להמבורג נסגרה, סילבי צייצה בחשבון הטוויטר שלה: "תודה רבה לאוהדי טוטנהאם, אבל עכשיו הזמן לחזור הביתה סוף סוף".

מאז החזרה להמבורג, סילבי הספיקה להנחות טקס נוצץ מאוד לחגיגות 125 שנה להמבורג, לערוך את עיתון "בילד" הנפוץ ליום אחד ולהצטלם לאינספור תכניות. אין ספק שבהמבורג הקריירות של הזוג ואן דר וארט בא לידי ביטוי בצורה מקסימלית, כשגם הבן החל לשחק כדורגל לאחרונה ורפאל הודה בראיון כי הוא רוצה להשתלב בצוות האימון של המבורג לאחר הפרישה ורכש תא צפייה באצטדיון ב-100 אלף יורו. משפחת ואן דר וארט הפכה למעין משפחת מלוכה בהמבורג. לא פחות. סילבי עצמה אמרה: "לבעלי רפאל ולי חזר החיוך לפנים. החיים הטובים שלנו סוף סוף חזרו. אמסטרדם, לונדון ומדריד הן ערים יפות, אבל המבורג היא הכי יפה שיש. אנחנו מאושרים כל כך לחזור ומרגישים כאן כמו בגן עדן".

רפאל ואן דר וארט שחקן המבורג (ימין) עם סילבי ואן דר וארט. Mathis Wienand, GettyImages
הזוג המלכותי של המבורג. רפאל וסילבי ואן דר וארט בתכנית הטלויזיה בה היא משמשת כמנחה "wetten, das"/GettyImages, Mathis Wienand

חזרה לאורנג'

גם בנבחרת הולנד עבר ואן דר וארט תקופה לא מוצלחת במיוחד, כשביורו האחרון לא קיבל יותר מדי אשראי מהמאמן ברט ואן מרוויק. בשני המשחקים הראשונים, מול דנמרק והולנד, הוא נכנס כמחליף ונגד פורטוגל במחזור הנעילה הוא פתח והחזיר עם שער נהדר, אך יחסיו עם המאמן היו רעים מאוד. לאחר הקטסטרופה ביורו ופיטוריו של ואן מרוויק, הגיע ואן חאל, שבחר בכלל לא לזמן את ואן דר וארט לצמד המשחקים מול טורקיה והונגריה בפתיחת קמפיין מוקדמות מונדיאל 2014 עד שהקשר ישתלב בהמבורג. זאת על אף פציעתו המתמשכת של ווסלי סניידר.

ואן דר וארט חזר לסגל הנבחרת לפני צמד המשחקים מול אנדורה בבית והמוקש מול רומניה בחוץ והיה פשוט פנטסטי בשניהם, כשהוא כובש שער אחד בכל משחק ומוסיף בישול בבוקרשט. הולנד גם ניצחה בשניהם בצורה משכנעת (0:3 על אנדורה ו-1:4 ברומניה). אפילו ואן חאל בחר להחמיא לו כשזימן אותו ואמר: "אני מאושר שוואן דר וארט נמצא בכושר כל כך טוב. אלה חדשות נהדרות כי אני תמיד חשבתי שהוא כדורגלן נהדר. המעבר שלו מטוטנהאם להמבורג היה מצוין וטוב שהוא עבר".

אין ספק שבגיל 29 ואן דר וארט נמצא בכושר נהדר וממשיך להראות רגעי קסם בהמבורג ובנבחרת. יהיה מסקרן לראות אם הוא ממשיך לתפוס את תפקיד בעל הבית בלב המגרש של הולנד גם במפגש הפיקנטי מבחינתו מול גרמניה, כיוון שזה התפקיד בו הוא בא לידי ביטוי בצורה הכי טובה. מה שבטוח הוא שבתום המשחק הוא יחליף חולצה עם חברו מהמבורג רנה אדלר, שחזר לנבחרת גרמניה אחרי שנתיים וחצי כשהוא בכושר נהדר.

רפאל ואן דר וארט שחקן נבחרת הולנד. Dean Mouhtaropoulos, GettyImages
חסרונו של סניידר גורם לו להיות בעל הבית. ואן דר וארט מקבל צלחת הוקרה לפני המשחק מול אנדורה, שהיה ה-100 שלו במדי הולנד/GettyImages, Dean Mouhtaropoulos

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully