וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דל בוסקה: "השחקנים עברו את מבחן האופי"

מאמן ספרד מרוצה מהניצחון בצרפת. דשאן הגן על בנזמה, שלא כבש 11 משחקים. אכזבה באנגליה מה-1:1 במונטנגרו: "הפסקנו לשחק"

הרבה לחץ השתחרר אמש (שלישי) בספרד, לאחר שאלופת העולם ואלופת אירופה ניצחה 0:1 בצרפת, ועלתה למקום הראשון בבית ט'. לה רוחה שלטה לחלוטין במשחק החוץ, ואת השער שהבטיח ניצחון כבש פדרו בדקה ה-58. צרפת, בהופעה חלשה, לא הצליחה לחץ נקודה ביתית וירדה למקום השני בבית לאחר שרשמה הפסד בכורה בטורניר המוקדמות של מונדיאל 2014.

"או לה לה ספרד", הייתה הכותרת ב"מארקה" שעקץ את נבחרת הטריקולור בניחוח צרפתי, והגדיר את הופעתו של פדרו כמצוינת. "הוא יכול להיות הגרד מילר של נבחרת ספרד", נכתב. גם ב"אס" החמיאו לנבחרת הלאומית. "לא פלא שאנחנו אלופים", בישרה הכותרת ובעיתון הדגישו את ההפועה המרשימה של הנבחרת הספרדית למרות הלחץ הרב בו הייתה שרויה.

פדרו נבחרת ספרד כובש מול צרפת. GettyImages
פדרו דוחק ומכניע את הוגו לוריס/GettyImages

"פדרו מאוד חשוב לנו כי באמצעות התנועה המצוינת שלו הוא מתפנה למסירות של צ'אבי, סרחיו בוסקטס וצ'אבי אלונסו", החמיא המאמן ויסנטה דל בוסקה לשחקן, "יש לנו עוד שלושה משחקים עד לסיום טורניר המוקדמות, אחד מהם בבית נגד צרפת, ושתי הנבחרות יכולות לאבד נקודות, אבל ברור שאנחנו בעמדת זינוק טובה בזכות הניצחון. שלוש הנקודות מעידות שהשחקנים עברו את מבחן האופי".

"הניצחון הזה היה קריטי עבורנו", אמר כובש שער הניצחון פדרו, "אסור היה לנו לאבד עוד נקודות אחרי התיקו עם פינלנד, ואני שמח על איך ששיחקנו". לפדרו בן ה-25 זה היה שער מספר 12 ב-26 הופעותיו במדי ספרד. "הגעתי בריצה מאחור, נגעתי בכדור וזה איכשהו נכנס, לא ברור לי איך בדיוק".

עכשיו נבחרת ספרד תנוח עד למפגשה עם ברזיל בחודש יוני בטורניר הקונפדרציות, כשהמשחק הבא שלהם במוקדמות המונדיאל הוא בחודש ספטמבר, בבית נגד פינלנד.

"ספרד שוב נשארה מעל", תמצתו בל'אקיפ את האכזבה מנבחרת צרפת, והזכירו שגם ביורו 2012 המפגש בין הנבחרות הסתיים במפח נפש עבור הצרפתים. "היה צפוי שספרד תשלוט בכדור", אמר שחקן צרפת יוהאן קבאיה, "יצרנו יותר הזדמנויות, אבל נצטרך להמשיך לעבוד קשה. הכול עדיין אפשרי, אסור לנו לטעות בשלושת המשחקים שנותרו, נראה מה ספרד עושה ונקווה לטוב. זה לא נגמר".

מאמן הטריקולור דידייה דשאן הגן על שחקניו מפני זעמה של התקשורת, והסביר מדוע הוא מאמין בקרים בנזמה, למרות שזה לא הבקיע ב-11 המשחקים האחרונים של הנבחרת וספג שריקות בוז כשהוחלף בדקה ה-82. "זה יוצר ויכוח", אמר דשאן, "הוא עשה דברים טובים למרות שלא מצא את הרשת. החברים שלו מצאו אותו והוא תרם למשחק שלנו".

שחקן נבחרת ספרד אלברו ארבלואה (שמאל) מול שחקן נבחרת צרפת קרים בנזמה (ימין). רויטרס
דשאן חושב שתרם, הקהל חשב אחרת. בנזמה מול ארבלואה/רויטרס

עוד נבחרת מאוכזבת היא אנגליה, שסיימה את משחק החוץ שלה במונטנגרו ב-1:1, אחרי שהובילה 0:1 משער של ווין רוני. במחצית השנייה אנגליה בעיקר התגוננה, ומאמנה רוי הודג'סון הסביר מדוע נבחרתו חזרה הביתה עם נקודה בלבד. "המחצית הראשונה שלנו הייתה טובה, אבל לא התחלנו את המחצית השנייה כמו שרצינו, ועודדנו את מונטנגרו לתקוף. חשבתי שנחזיק מעמד ונסיים בניצחון. הנקודה הזאת משאירה לנו סיכוי טוב להמשך".

מי שהיה קצת יותר מחמיר עם עצמו ועם חבריו היה סטיבן ג'רארד. "הפסקנו לשחק ובמשחק חוץ אסור לך לעשות את זה", אמר קשר ליברפול, "לא התמסרנו בינינו והגיע להם להשוות, הם שלטו לחלוטין במהלך החצי השני של המשחק". אנגליה, שמדורגת שנייה בבית ח', טרם ניצחה את מונטנגרו הקטנה במשחק רשמי, וסיימה נגדה פעמיים בתיקו במוקדמות יורו 2012.

חלוץ נבחרת אנגליה ווין רוני חוגג שער נגד נבחרת מונטנגרו. רויטרס
הופיעו למחצית אחת בלבד. רוני חוגג את היתרון הזמני במונטנגרו/רויטרס

עוד נבחרת שחגגה אתמול היא גרמניה, שהביסה בביתה את קזחסטן 1:4 מצמד של מרקו רויס, גצה וגונדוגאן. הנבחרת של יוגי לב שועטת למונדיאל עם 16 נקודות בשישה משחקים והיא מוליכה בבטחה את בית ג'. השער המצמק של הקזחים נולד מטעות מביכה של השוער מנואל נויר שאיבד כדור ברחבה ואפשר לאורחים לכבוש. היה זה שער ראשון לקזחים מול גרמניה אחרי 13 ספיגות רצופות. "ברור שהריכוז שלנו במחצית השנייה היה פחות גבוה", ניסה מאמן גרמניה יואכים לב להסביר את השער שנבחרתו ספגה, "יכולנו גם לכבוש עוד שניים-שלושה שערים, אבל המשחק כבר הוכרע, קזחסטן התגוננה בהגנה בעשרה שחקנים, הם לא באו לשחק כדורגל".

שחקני נבחרת גרמניה חוגגים שער. רויטרס
בגרמניה חוגגים ללא הפסקה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully