וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדמות המונדיאל: הולנד ואיטליה עלו לגביע העולמי

ואן פרסי כבש צמד ב-0:2 על אנדורה, קייליני ובאלוטלי הובילו את האזורי ל-1:2 על צ'כיה ושתי אירופיות כבר בברזיל. גרמניה בדרך עם 0:3 על איי פארו, 0:0 לאנגליה באוקראינה

בדיוק כמו לפני המונדיאל הקודם, הולנד היא הנבחרת האירופית הראשונה שהבטיחה את מקומה בגביע העולמי שייערך בברזיל בקיץ הבא. זה לא היה קל, אבל אחרי מחצית מאופסת רובין ואן פרסי כבש צמד והעניק לנבחרתו 0:2 על אנדורה הערב (שלישי) ואת הכרטיס הראשון מהיבשת האירופית לברזיל. איטליה הצטרפה אליה מיד, עם 1:2 ביתי על צ'כיה. גרמניה הבינה שתצטרך להמתין בעקבות ניצחונה של שבדיה, אך היא עם יותר מרגל וחצי בברזיל אחרי 0:3 על איי פארו. הקרב המסקרן בין אוקראינה לאנגליה הסתיים ב-0:0 שהשאיר את האנגלים בראשות בית ח', כששוויץ עשתה צעד ענק לעבר המונדיאל עם 0:2 בנורבגיה. גם טורקיה נשארה בתמונה בזכות 0:2 יקר ברומניה, וצרפת שברה בצורת שערים היסטורית עם 2:4 בבלארוס.

חלוץ נבחרת הולנד רובין ואן פרסי (שני מימין). רויטרס
הולנד כבר במונדיאל. רובין ואן פרסי/רויטרס

בית א'

מקדוניה - סקוטלנד 2:1
למקדוניה: יובאן קוסטובסקי (84). לסקוטלנד: איקצ'י אניה (60), שון מאלוני (89)

וויילס - סרביה 3:0
לסרביה: פיליפ ג'ורג'ביץ' (8), אלכסנדר קולארוב (39), לזר מרקוביץ' (55)

בית ב'

איטליה - צ'כיה 1:2

האזורי יהיו במונדיאל ה-18 שלהם, בזכות מהפך במשחק הביתי ביובנטוס ארינה. הקהל חגג עם ג'אנלואיג'י בופון לפני המשחק את השוואת שיא ההופעות של הקפטן הקודם פאביו קנבארו (136 משחקים) ובסיום כולם חגגו את העלייה לגביע העולמי. מריו באלוטלי חזר לאחר עונש הרחקה והחמיץ לא מעט, אחרי שצ'כיה הפתיעה עם התקפה קבוצתית יפה ושער של ליבור קוזאק. למרות זאת, ג'ורג'ו קייליני השווה אחרי יציאה לא טובה של פטר צ'ך בפתיחת המחצית השנייה, ובאלוטלי הזכיר שהוא לא מסוגל להחמיץ פנדלים ושלח את איטליה להזמין כרטיסים לברזיל.

דקה 54: גול! המהפך האיטלקי הושלם. באלוטלי הוכשל ברחבה על ידי תיאו גברה סלאסי וכמובן לא נכשל מהנקודה הלבנה. 1:2 לאיטליה.

דקה 51: גול! אנטוניו קנדרבה הגביה כדור קרן מצד ימין, צ'ך יצא רע והבלם ג'ורג'ו קייליני נגח פנימה את הרביעי שלו במדי האזורי. 1:1.

דקה 24: שתי החמצות ענק של מריו באלוטלי. פעם אחת הוא הפציץ למשקוף משלושה מטרים ובמקרה השני החטיא לבדו מול פטר צ'ך.

דקה 19: גול! איטליה שלטה, אבל אז ספגה. התקפה יפה שהחל תומאש רוזיצקי הסתיימה עם מסירת רוחב מדודה של פטר יראצ'ק ושער תוך כדי גלישה של ליבור קוזאק, שחקן לאציו עד לפני שבועיים. 0:1 מפתיע לצ'כיה.

ארמניה - דנמרק 1:0

אחרי שני ניצחונות החוץ המדהימים - 0:4 בדנמרק ו-1:2 בצ'כיה - נבחרת ארמניה המפתיעה שבה הביתה ודווקא לעיני הקהל הנלהב בירבאן רשמה הפסד שכנראה חיסל את סיכויי העלייה שלה לפלייאוף. דנמרק, לעומת זאת, השיגה נקמה מתוקה בזכות פנדל של הבלם דניאל אגר בדקה ה-73, וכרגע היא במקום השלישי ורודפת אחרי בולגריה השנייה, לה 13 נקודות.

מלטה - בולגריה 2:1
למלטה: אדוארד הררה (78). לבולגריה: רדוסלב דימיטרוב (9), אמיל גרגורוב (59)

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
חלוץ נבחרת איטליה מריו באלוטלי. רויטרס
הזמין כרטיס לברזיל. מריו באלוטלי/רויטרס

בית ג'

איי פארו - גרמניה 3:0

החבורה של יוגי לב זקוקה לנקודה נוספת במחזור המשחקים הבא כדי להצטרף גם היא להולנד ואיטליה. הפעם יצאה גרמניה לאיי פארו ולא התקשתה להאריך את רצף אי ההפסדים שלה במוקדמות הגביע העולמי, שנמשך מאז ה-5:1 שספגה מאנגליה ב-2001. מירוסלב קלוזה לא כבש הפעם כדי לשבור את השיא של גרד מולר, לו השתווה ביום שישי, אבל פר מרטסאקר, מסוט אוזיל (בפנדל) ותומאס מולר מצאו את הרשת.

דקה 84: גול! פיליפ לאם השאיר לתומאס מולר ששלח רגל ארוכה וכבש. 0:3 לגרמניה.

דקה 74: גול! אטלי גרגרסן היה השחקן האחרון כשביצע עבירה ברחבה, ואוזיל דייקר מהנקודה הלבנה. 0:2 לגרמניה.

דקה 23: גול! מסוט אוזיל הגביה כדור קרן ואחרי נגיחה אחת חברו מארסנל פר מרטסאקר המשיך מקרוב פנימה. 0:1 לגרמניה.

קזחסטן - שבדיה 1:0

ניצחון החוץ החשוב באירלנד הרגיע את השבדים, שהתבססו במקום השני והשלימו את השבוע המוצלח בקזחסטן. מי אם לא זלאטן איברהימוביץ' עשה זאת עבור השבדים, עם שער ניצחון בבעיטה חדה בשמאל כבר אחרי 27 שניות. היה זה שער חמישי של חלוץ פריס סן ז'רמן בקמפיין, ובסך הכול הוא אחראי ל-10 מ-14 השערים של שבדיה (חמישה שערים וחמישה בישולים). זה יספיק למקום השני.

אוסטריה - אירלנד 0:1
לאוסטריה: דויד אלאבה (84)

שחקני נבחרת גרמניה חוגגים, פר מרטסאקר, מסוט אוזיל. Dennis Grombkowski, GettyImages
גרמניה תחכה עוד קצת. מסוט אוזיל, פר מרטסאקר והחברים/GettyImages, Dennis Grombkowski

בית ד'

אנדורה - הולנד 2:0

ביום שישי היא איבדה את המאזן המושלם ונחלצה בקושי מהפסד מביך לאסטוניה, אבל כעת זה כבר לא משנה - הולנד במונדיאל. זה שוב לא היה מרשים, עם מחצית מאופסת מול הנבחרת היחידה שלא כבשה במוקדמות, אך לבסוף רובין ואן פרסי בא כרגיל להצלה. החלוץ הפנטסטי הפציץ מרחוק בדקה ה-50 והשלים צמד בחלוף ארבע דקות, כדי להגיע ל-38 שערים ולהיות רחוק רק צמד מהשיא הלאומי של פטריק קלייברט. הוא ישבור אותו בקרוב ויוכל להמשיך לכבוש גם בקיץ הבא בברזיל.

דקה 54: גול! אנדורה הגיבה עם השגת קרן נדירה, אבל מיד לאחר מכן ספגה את השני. שוב היה זה ואן פרסי, שהפעם נהנה מיציאה רעה של השוער המקומי והשלים צמד שהעלה את מאזנו ל-38 כיבושים, רק שניים פחות מהשיאן פטריק קלייברט. 0:2 להולנד.

דקה 50: גול! סוף כל סוף הולנד פיצחה את הבונקר של המארחת, ורובין ואן פרסי עשה זאת בסטייל. החלוץ קיבל כדור מקווין סטרוטמן ובשמאל סובב לחיבורים. 0:1 להולנד.

רומניה - טורקיה 2:0

הקרב הגדול בבוקרשט הסתיים בניצחון היסטורי של הטורקים על אדמת רומניה. האורחים שאבו עידוד רב ממינויו המחודש של פתיח טרים לתפקיד המאמן, ואחרי הניצחון הקליל על אנדורה רשמו ניצחון יקר על אחת משתי היריבות על המקום השני בבית. הנקמה של טורקיה הושגה הודות לנגיחה אדירה של בוראק ילמאז בדקה ה-22 ושער חשוב של מבלוט ארדינג בתוספת הזמן. השער השני מעניק לטורקיה יתרון על רומניה, שכן הרומנים ניצחו רק 0:1 במפגש הראשון וכרגע שתי הנבחרות עם 13 נקודות, אחרי הונגריה עם 14.

הונגריה - אסטוניה 1:5
להונגריה: רגנאר קלבאן (11, עצמי), תמאש היינאל (21), דניאל בודה (41), כריסטיאן נמת (69), בלאש דז'ודז'אק (85). לאסטוניה: טרמו קינק (48)

בוראק יילמאז שחקן נבחרת טורקיה חוגג שער. AP
טורקיה ניצחה לראשונה ברומניה. בוראק ילמאז חוגג/AP

בית ה'

נורבגיה - שוויץ 2:0

החבורה של אגיל "דרילו" אולסן הפסידה רק פעם אחת בחמש שנים לעיני הקהל הביתי, אבל הפעם לא יכלה לשוויץ שנמצאת כפסע מהשגת הכרטיס למונדיאל. אחרי ה-4:4 המטורף מול איסלנד, הנבחרת של אוטמר היצפלד הגיעה לאולבאל ועקצה פעמיים עם נגיחות של הבלם פביאן שר (12 ו-51, בין הרגליים של השוער) אחרי בישולים של גוקאן אינלר ממצבים נייחים. נורבגיה איבדה את המקום השני לטובת איסלנד, כשגם סלובניה עקפה אותה.

קפריסין - סלובניה 2:0
לסלובניה: מיליבוייה נובאקוביץ' (12), יוסיפ איליצ'יץ' (80)

איסלנד - אלבניה 1:2
לאיסלנד: בירקיר בירנאסון (14), קולבין סיגתורסון (47). לאלבניה: ואלדט ראמה (9)

פביאן שר שחקן נבחרת שוויץ לפני טאריק אליונוסי שחקן נבחרת נורבגיה. רויטרס
בלמה של באזל הבקיע פעמיים עבור שוויץ. פביאן שר מול טאריק אליונוסי/רויטרס

בית ו'

לוקסמבורג - צפון אירלנד 2:3
ללוקסמבורג: אורליאן ג'ואקים (45), סטפנו בנסי (78), מתיאס יאניש (87). לצפון אירלנד: מרטין פטרסון (14), גארת' מקאולי (82)

בית ז'

סלובקיה - בוסניה 2:1

רצף אי ההפסדים של בוסניה נקטע דווקא בבית על ידי סלובקיה, אבל הנבחרת של סאפט סושיץ' לא חיכתה יותר מדי זמן כדי לנקום. מיראלם פיאניץ' לא ויתר על המשחק הקריטי למרות פציעה, ובוסניה ידעה להפוך פיגור לניצחון חשוב שמשאיר אותה במקום הראשון בבית. סלובקיה שקיוותה להשאיר לעצמה סיכוי למקום השני, עלתה ליתרון משער מצוין של מארק האמשיק בדקה ה-42, אבל הבלם ארמין ביצאקצ'יץ' (70) והמחליף איזט חאירוביץ' (78) בפצצה מ-25 מטרים ביצעו מהפך.

יוון - לטביה 0:1

אחרי הניצחון הדחוק על ליכטנשטיין, יוון חזרה הביתה והסתפקה שוב ב-0:1 קטן שלפחות משאיר אותה צמודה לבוסניה במאבק על המקום הראשון. 58 דקות חיכו היוונים לפצח את ההגנה הלטבית, עד שדימיטריס סלפינגידיס הוותיק, חלוצה של פאוק סלוניקי, שבר את הקרח והעניק לפרננדו סנטוס שלוש נקודות.

ליטא - ליכטנשטיין 0:2
לליטא: דייוידאס מטולביצ'יוס (18), טאדאס קיאנסקאס (40)

מיראלם פיאניץ' שחקן נבחרת בוסניה בועט מול מרטין שקרטל שחקן נבחרת סלובקיה. רויטרס
לא התכוון להחמיץ את המשחק. מיראלם פיאניץ'/רויטרס

בית ח'

אוקראינה - אנגליה 0:0

כמו במפגש בוומבלי, גם הפעם אוקראינה ואנגליה ביטלו זו את זו וחילקו נקודות. רוי הודג'סון יכול להיות מרוצה מהתיקו שמשאיר את אנגליה בראש בית ח' עם 16 נקודות, אם כי נבחרתו ניצחה בקמפיין רק את מולדובה וסן מרינו, וסיימה בתיקו עם היתר. האורחת מיעטה לסכן את השער ללא ויין רוני ודניאל סטארידג' הפצועים, וכן דני וולבק המושעה. אוקראינה הייתה עדיפה, בעיקר בזכות יבגני קונופליאנקה המצוין, אך לא בעטה למסגרת במחצית הראשונה ולא ניצלה את הדחיפה מהקהל. פרנק למפארד, בהופעתו ה-100 במדי נבחרת אנגליה, כמעט הכריע את המשחק בתוספת הזמן.

סן מרינו - פולין 5:1

המארחת כבשה שער ראשון זה חמש שנים וכמובן שער בכורה בקמפיין המוקדמות הנוכחי. את החמישייה שספגו, שחקני סן מרינו ממש לא יזכרו. אלסנדרו דלה ואלה כבש בדקה ה-22 את השער המרגש של סן מרינו, כשלפולין הבקיעו פיוטר זילינסקי (10 ו-66), יקוב בלאשצ'יקובסקי (23), ולדמאר סובוטה (34) ואדריאן מייז'ייבסקי (75). פולין רק שתי נקודות מאוקראינה השנייה.

פרנק למפארד שחקן נבחרת אנגליה מול טראס סטפננקו שחקן נבחרת אוקראינה. AP
תיקו בהופעה ה-100. פרנק למפארד/AP

בית ט'

בלארוס - צרפת 4:2

525 דקות לא הצליחה צרפת לכבוש שער - הבצורת הארוכה בהיסטוריה של הנבחרת, שעברה אחת קודמת מ-1925. ובאותו ערב בו רשמה את נקודת השפל הזו, היא גם הספיקה לשבור את הבצורת ולהפציץ רביעייה במחצית השנייה בבלארוס. קארים בנזמה שילם את המחיר ואיבד את מקומו בהרכב (לא שותף כלל), אבל גם כך אלופת העולם מ-1998 נראתה רע מאוד במחצית הראשונה. בלארוס כבשה פעמיים בעקבות טעויות לא אופייניות של הוגו לוריס בשער, אבל פרנק ריברי השווה עם פנדל מדויק ושער לאחר אסיסט של מתיו ולבואנה עבור צרפת. לאחר מכן סמיר נאסרי המחליף, עם שער ראשון מאז הוחזר לנבחרת, ופול פוגבה השלימו מהפך. צרפת בדרך לעוד מפגש פלייאוף.

גאורגיה - פינלנד 1:0
לפינלנד: רומן ארמנקו (74 בפנדל)

שחקני נבחרת צרפת חוגגים, פרנק ריברי, סמיר נאסרי. AP
שכחו איך ההרגשה לחגוג שער. פרנק ריברי, סמיר נאסרי והחברים/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully