וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולין פיטרה את מאמנה, קרואטיה מינתה את ניקו קובאץ'

ולדמאר פורנאליק שילם את המחיר על הכישלון של פולין להעפיל למונדיאל. קשר באיירן לשעבר יחליף את שטימאץ בפלייאוף

שלב מוקדמות המונדיאל הסתיים, והנבחרות המאוכזבות כבר מתחילות לחתוך עניינים ולפטר מאמנים. בעוד ההתאחדות הישראלית ממתינה לדו"ח של אלי גוטמן ולא ממהרת להחליט לגבי המשך דרכו, בפולין חיכו פחות מ-24 שעות לפני שפיטרו היום (רביעי) את המאמן ולדמאר פורנאליק, בעקבות הכישלון בהעפלה למונדיאל.

ולדמאר פורנאליק מאמן נבחרת פולין. Laurence Griffiths, GettyImages
החזיק מעמד 15 חודשים. ולדמאר פורנאליק/GettyImages, Laurence Griffiths

פורנאליק ונבחרתו הפסידו אמש 2:0 בוומבלי לאנגליה וסיימו רק במקום הרביעי בבית ח', מה שהשאיר אותם מחוץ לגביע העולמי, כמו ב-2010. "פורנאליק כבר לא מאמן הנבחרת", הודיע נשיא ההתאחדות, כדורגלן העבר זביגנייב בונייק. "אני יודע מה צריכות להיות התכונות של המאמן הבא, בעוד שבועיים אודיע על זהותו. מה שבטוח, לא משנה אם הוא פולני או זר. הוא יצטרך להבטיח לנו עלייה ליורו 2016 - זו המטרה".

ההתאחדות הפולנית הודתה לפורנאליק בן ה-50, שחקן עבר של הנבחרת שכיהן בתפקיד קצת יותר משנה. הוא מונה למאמן הלאומי ביולי אשתקד, כמחליפו של פרנצישק סמודה שנכשל ביורו אותו אירחה פולין יחד עם אוקראינה, אבל גם הוא לא זכה לעדנה.

מוקדם יותר היום פיטרה גם קרואטיה את מאמנה איגור שטימאץ, שהוחלף מיידית על ידי שחקן עבר נוסף של הנבחרת, ניקו קובאץ. קשר באיירן מינכן לשעבר מונה זמנית ויהיה זה שידריך את קרואטיה בצמד משחקי הפלייאוף על הכרטיס למונדיאל. כזכור, קרואטיה הפסידה אמש 2:0 לסקוטלנד וסיימה שנייה בבית א', אחרי בלגיה שניצחה אותה בזאגרב ביום שישי.

שחקן נבחרת קרואטיה ניקו קובאץ'. דרקו באנדיץ', AP
שני משחקים בהם ינסה להוביל את קרואטיה למונדיאל. ניקו קובאץ'/AP, דרקו באנדיץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully