וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונאלדו שלח את פורטוגל למונדיאל, גם יוון וקרואטיה עלו

כוכב ריאל מדריד כבש שלושער מדהים והוליך את הפורטוגלים ל-2:3 בשבדיה. צמד של זלאטן לא הספיק. היוונים עלו אחרי 1:1 ברומניה, הקרואטים אחרי 0:2 על איסלנד

ארבעה כרטיסים אחרונים למונדיאל בברזיל חולקו הערב (שלישי) ביבשת אירופה והמשחק הכי גדול נערך ללא ספק בסולנה, שם ניצחה פורטוגל 2:3 את שבדיה והעפילה למונדיאל עם 2:4 בסיכום שני המשחקים. הגיבור הגדול של המשחק הזה היה שוב כריסטיאנו רונאלדו, שכבש שלושער נדיר ביופיו, ושוב המחיש שהוא השחקן הבולט של 2013, שנמצא בכושר הטוב בעולם, ושזה היה עוול לכדורגל אם שחקן נדיר שכמוהו לא היה מגיע למונדיאל. זלאטן איברהימוביץ' כבש צמד דרמטי, שקבע מהפך זמני, אבל לא הספיק לשבדים מול כוכב ריאל, שהשתווה לפדרו פאולטה ככובש המצטיין בתולדות פורטוגל.

הנבחרת הראשונה שהבטיחה הערב את מקומה בברזיל הייתה נבחרת יוון, שהשיגה 1:1 בחוץ מול רומניה ועלתה בזכות ה-1:3 במשחק הקודם. נבחרת קרואטיה אירחה את איסלנד אחרי ה-0:0 במשחק הראשון ועלתה בזכות 0:2 חלק בזאגרב.

עוד הערב:

גם צרפת עלתה לגביע העולמי אחרי מהפך נהדר על אוקראינה

אפריקה: אלג’יריה וגאנה העפילו לגביע העולמי

זמן לעשות סדר: תמונת העולות לברזיל

גרמניה ניצחה באנגליה, ספרד הפסידה, ואלדס נפצע

כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל חוגג שער. AP
מי יכול עליו? רונאלדו חוגג אחרי שערו הראשון/AP

שבדיה - פורטוגל 3:2 (2:4 לפורטוגל בסיכום שני המשחקים)

רבות דובר לפני צמד המשחקים הזה על המפגש הפרטי בין כריסטיאנו רונאלדו של פורטוגל לזלאטן איברהימוביץ' של שבדיה. אז השבדי כבש היום צמד, אבל החל מהערב חובבי הכדורגל ידברו רק על שחקן אחד: כריסטיאנו רונאלדו. כוכב ריאל מדריד שלח במו רגליו את הפורטוגלים למונדיאל בברזיל עם שלושער פשוט מדהים ביופיו והשלים ארבעה שערים בצמד המפגשים אחרי שגם בליסבון הוא כבש את השער היחיד. איזו הצגה.

אחרי שער יתרון של כריסטיאנו, זלאטן, שהיה חלש במשחק הראשון, הצליח להפוך פיגור ליתרון 1:2 עם צמד במחצית השנייה, אך בזמן שיתר שחקני פורטוגל נראו בלחץ עצום ממהפך אפשרי, הפורטוגלי ענה עם צמד בזק תוך שתי דקות (77 ו-79), שלח את נבחרתו למונדיאל ועל הדרך השתווה לפדרו פאולטה כמבקיע המצטיין בתולדות הנבחרת עם 47 כיבושים ולנו מה נותר להגיד? אשרינו שזכינו לראות אותו במונדיאל הקרוב ביוני בריו.

מהלך המשחק:

דקה 15: מצב נהדר לפורטוגל. מוטיניו הרים כדור חופשי מדוד מצד ימין וברונו אלבש הבלם התרומם מעל כולם ונגח חזק לפינה, אבל איסאקסון השוער השבדי הדף בקושי לקרן.

דקה 38: מצב נהדר נוסף לפורטוגל. כריסטיאנו רונאלדו נשלח באגף ימין ונותר בלתי מכוסה. הכוכב של ריאל שלח הרמה מדודה ומדויקת היישר לראשו של הוגו אלמיידה שמשלושה מטרים נגח לרשת החיצונית. איזה מזל לשבדיה.

דקה 48: מצב אדיר לשבדיה. זלאטן איברהימוביץ' עשה שמות באגף שמאל, חדר לתוך הרחבה ושלח כדור רוחב ללארסון, שנותר פנוי ובעט חזק מתוך הרחבה אבל רוי פטריסיו הדף בקושי.

דקה 50: גול! פורטוגל עלתה ליתרון ומי כבש? כמובן, כריסטיאנו רונאלדו. השבדים תקפו בחמת זעם ושלחו הרבה שחקנים קדימה. מוטיניו ניצל את זה ומצא את כוכב ריאל בכדור עומק נהדר וזה בעט חזק ברגל שמאל לרשת הגבוהה. 0:1 לפורטוגל והיא בדרך למונדיאל.

דקה 68: שבדיה חזרה לעניינים בזכות שער של זלאטן איברהימוביץ'. קים קלסטרום הרים כדור קרן והשבדי התרומם מעל ברונו אלבש שניסה לתפוס אותו ללא הצלחה ונגח פנימה. 1:1 בסולנה.

זלאטן איברהימוביץ' שחקן נבחרת שבדיה מול כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל. AP
צמד שלו לא הספיק. זלאטן איברהימוביץ'/AP

דקה 72: גול! איזו דרמה בסולנה. זלאטן איברהימוביץ' השלים מהפך עם צמד. הווארד ווב הורה על בעיטה חופשית מ-20 מטרים אחרי דחיפה על אלמנדר. איברהימוביץ' בעט פצצה לפינה של רוי פטריסיו ולרשת. 1:2 לשבדיה.

דקה 77: גול! המאבק הפרטי בין רונאלדו לזלאטן נמשך כשהפורטוגלי השלים צמד עם שער שהיה כמעט שחזור של הכיבוש הראשון. רונאלדו שוב נשלח לכדור עומק בצד שמאל ובעט בחדות מדהימה לרשת הרחוקה. 2:2 בסולנה.

דקה 79: גול! והנה רונאלדו השלים שלושער עם משחקו הגדול בקריירה בנבחרת. הפורטוגלי קיבל שוב כדור ממוטיניו ומזווית קשה מצד ימין בעט לרשת הגבוהה. 2:3 לפורטוגל שנמצאת בדרכה למונדיאל. רונאלדו השתווה עם השער הזה לפדרו פאולטה ככובש המצטיין בתולדות הנבחרת הפורטוגלית.

קוסטאס מיטרוגלו שחקן נבחרת יוון. רויטרס
שלח את יוון למונדיאל. קוסטאס מיטרוגלו/רויטרס

רומניה - יוון 1:1 (2:4 ליוון בסיכום שני המשחקים)

קוסטאס מיטרוגלו, זה השם אותו ישננו כל אוהדי נבחרת יוון שילוו את נבחרתם למונדיאל שני רצוף ביוני בברזיל. החלוץ הנהדר של אולימפיאקוס, שכבש צמד במפגש הקודם מול הרומנים, התכבד עם שער מוקדם נוסף בדקה ה-23 והבטיח מעשית את העפלתם של היוונים למונדיאל. הרומנים עשו הכל כדי לחזור והצליחו להשיג שוויון בזכות שער עצמי של טורוסידיס המגן, אך יראו את המונדיאל מהבית אחרי ההפסד 3:1 במשחק הראשון ביוון.

דקה 17: הרומנים תקפו בחמת זעם, אבל היוונים עקצו במתפרצות והגיעו למצב נהדר אחרי שאולבאס המגן השמאלי קיבל כדור עומק, עבר את המגן שלו ובעט חד וחזק לפינה השמאלית, אבל טאטארושאנו הדף בקושי לקרן.

דקה 23: גול! היוונים עלו ליתרון ומי כבש? שוב מיטרוגלו הלוהט שניצל כדור עומק של קראגוניס. הגנת רומניה נכשלה ביציאה למלכודת הנבדל שלה והחלוץ הלוהט של אולימפיאקוס, שכבש צמד במשחק הקודם, בעט מקרוב פנימה. 0:1 ליוון.

דקה 45: המשחק הופסק לכמה דקות אחרי שחזיז נזרק מיציע אוהדי רומניה לעברו של קארנזיס שוער יוון שנשכב על הדשא אך התאושש בהמשך.

דקה 55: גול! הרומנים השוו בזכות שער עצמי פשוט אומלל של טורוסידיס. הרומנים ביצעו חילופי מסירות על סף הרחבה והמגן שניסה להרחיק בעט כדור מסובב לתוך החיבורים של שערו הוא. 1:1 ברומניה.

דריו סרנה שחקן נבחרת קרואטיה חוגג. רויטרס
שער קריטי בדרך לברזיל. דריו סרנה חוגג/רויטרס

קרואטיה - איסלנד 0:2 (0:2 לקרואטיה בסיכום שני המשחקים)

אחרי שהשיגה 0:0 מחמיא במשחק הראשון, איסלנד הפיצפונת קיוותה להיות המדינה הקטנה ביותר שמעפילה למונדיאל, אך נכנעה לנבחרת עדיפה בהרבה. הקרואטים העפילו בסטייל לברזיל אחרי ניצחון חלק כשגיבור המשחק הזה (ולא רק לחיוב) היה מריו מנדז'וקיץ', חלוצה של באיירן מינכן. מנדז'וקיץ היה זה שהעלה את קרואטיה ליתרון ראשון בדקה ה-27, אך הורחק באדום שטותי ומיותר עשר דקות לאחר אחרי כניסה בגודמנסון. למרות החיסרון המספרי, דריו סרנה הקפטן הטביע חותמת רשמית על הניצחון וההעפלה עם שער נוסף בפתיחת המחצית השניה ושלח את קרואטיה לחגוג בגדול. איסלנד המשתפרת תנסה לעשות היסטוריה בקמפיין הבא.

דקה 22: כמעט השער הראשון לקרואטיה. דאריו סרנה הקפטן בעט כדור חופשי מושלם מ-25 מטרים אבל הלדורסון שוער איסלנד התעופף והדף לקרן. סרנה הרים את כדור הקרן הזה ומצא את ראשו של מנדז'וקיץ', שהסתנן מבעד למגנים ונגח מעל השער. האיסלנדים ניצלו.

דקה 27: גול! הקרואטים עלו ליתרון אחרי שער של מריו מנדז'וקיץ'. חלוצה של באיירן מינכן נותר לא מכוסה ברחבה אחרי שפרישיץ' הסיט כדור רוחב מצד שמאל של ראקיטיץ' ובעט מקרוב פנימה. 0:1 לקרואטיה.

דקה 37: אדום! קרואטיה נותרת בעשרה שחקנים אחרי שמריו מנדז'וקיץ' כובש השער נכנס בברוטאליות ברגלו של גודמונדסון החלוץ האיסלנדי וראה בצדק אדום ישיר.

דקה 47: גול! למרות החיסרון המספרי, הקרואטים הכפילו את היתרון בזכות שער של הקפטן דריו סרנה, שקיבל כדור מקובאצ'יץ והקצה הימני של הרחבה בעט שטוח וחזק לפינה הרחוקה. השוער האיסלנדי חלם וספג. 0:2 לקרואטיה.

דקה 59: כמעט ה-0:3 של קרואטיה. איביצה אוליץ' החלוץ הוותיק בעט כדור אדיר במספרת שננעץ במשקוף, פגע ברגלו של שוער איסלנד וחמק החוצה.

שחקני נבחרת קרואטיה חוגגים עלייה למונדיאל, מימין לוקה מודריץ'. רויטרס
יש להם סיבה לחגוג. שחקני קרואטיה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully