וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה: אלג'יריה וגאנה העפילו לגביע העולמי

שער מוזר של בוגרה סידר לאלג'יריה 0:1 על בורקינה פאסו ועלייה דרמטית בזכות שערי חוץ. גאנה הפסידה למצרים ועלתה

תמונת העולות למונדיאל 2014 מיבשת אפריקה נחתמה הערב (שלישי) סופית עם דרמה גדולה, בסיומה אלג'יריה ניצחה 0:1 את בורקינה פאסו והעפילה בזכות שערי חוץ (אחרי הפסד 3:2 במשחק הראשון). נבחרת גאנה עלתה עוד קודם לכן למונדיאל בברזיל למרות שהפסידה 2:1 בחוץ מול מצרים (ניצחה 1:6 במשחק הראשון). השתיים הצטרפו לקמרון, ניגריה וחוף השנהב שהעפילו מוקדם יותר מהיבשת השחורה, כך שאפריקה שוב תיוצג על ידי אותן חמש עולות (כמובן ללא דרום אפריקה שאירחה ב-2010).

מאג'יד בוגרה שחקן נבחרת אלג'יריה חוגג. AP
אלג'יריה במונדיאל שני ברציפות. מאגי'ד בוגרה/AP

אלג'יריה - בורקינה פאסו 0:1 (3:3 בסיכום, אלג'יריה עלתה בשערי חוץ)

יותר מ-40 אלף צופים מילאו את האצטדיון בבלידה שבע שעות לפני פתיחת המשחק, והיו שותפים למשימה לאומית שהוכתרה בהצלחה - אלג'יריה שוב במונדיאל, ורק אחרי דרמה גדולה. הנבחרת המארחת חזרה הביתה אחרי ההפסד 3:2 במשחק הראשון בבורקינה פאסו, אבל ידעה לנצל את שערי החוץ שלה ועלתה למונדיאל שני ברציפות ורביעי בתולדותיה (1982, 1986, 2010 ו-2014) בזכות ניצחון ביתי דחוק. דחוק מאוד.

ואהיד חלילודזיץ', מאמנה הבוסני של אלג'יריה, עלה בהרכב התקפי למשחק מול פיינליסטית אליפות אפריקה, אבל קיבל את השער המיוחל דווקא מהקפטן שלו. אחרי 49 דקות מאופסות, כדור חופשי של פאוזי גולאם יצר ערבוביה ברחבה, הבלם מאג'יד בוגרה נעצר פעם אחת והכדור פגע בו שוב וחדר איכשהו פנימה. בורקינה פאסו ניסתה לחזור וכמעט השיגה שוויון מוזר בתוספת הזמן, אבל כדור הקרן שפגע בשחקן אלג'יראי נעצר בקורה ומיד לאחר מכן החלו החגיגות, כולל פריצה של חלק מהאוהדים לכר הדשא.

שחקני נבחרת גאנה חוגגים עלייה למונדיאל. רויטרס
גאנה כבר התרגלה למעמדים האלה. קווין פרינס בואטנג והחברים/רויטרס

מצרים - גאנה 1:2 (7:3 בסיכום)

הכוכבים השחורים הגיעו רגועים מאוד לקהיר אחרי ה-1:6 המוחץ במשחק הראשון, כך שהניצחון של הפרעונים לא עזר להם יותר מדי הפעם. למרות התבוסה המחפירה בגאנה, מצרים שיחקה כאילו היא מאמינה ביכולתה להגיע לברזיל ובדקה ה-25 הצליחה להשיג יתרון בזכות שער עמאר זאקי. החלוץ המצרי ניצל כדור חופשי מצד ימין ויציאה לא טובה של שוער גאנה ומקרוב נגח פנימה. בדקה ה-84 הצליח מוחמד גדו המחליף לקבוע 0:2 לפרעונים, אבל קווין פרינס בואטנג, חלוצה הנהדר של שאלקה, קבע 1:2 בדקה ה-89 ונתן את האות לפתיחת החגיגות של הגנאים.

זו הפעם השלישית שבה גאנה מעפילה למונדיאל, אחרי שב-2006 הגיעה לשמינית הגמר, ובגביע העולמי ב-2010 נעצרה ברבע גמר דרמטי מול אורוגוואי.

לייזר על עיניו של שוער גאנה עבדול פטאו דאודה מול מצרים. AP
גם הלייזר לא מנע מגאנה להעפיל. השוער דאודה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully