וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על הבית: לקראת הגרלת הבתים במונדיאל 2014

ברזיל עם צרפת ואיטליה או מסי יחד עם רונאלדו? הסיוט של אנגליה או זמן הנקמה של גאנה? הבית הישראלי או הבית המוסלמי? רגע לפני הגרלת הבתים של מונדיאל 2014 (18:00, ישיר בוואלה! ספורט), הנה כמה אפשרויות שפותחות את התיאבון

בעוד קצת יותר מחצי שנה זה מתחיל. לראשונה מאז 1978, הגביע העולמי חוזר להתארח בדרום אמריקה כשברזיל היא המדינה הנבחרת. הערב (שישי, 18:00, ישיר בוואלה! ספורט) בבאהיה, התיאבון רק יגבר עם הגרלת הבתים של 32 הנבחרות שהעפילו למונדיאל 2014. את הכדורים בהגרלה ישלפו כוכבי העבר קאפו, פאביו קנבארו, זינדין זידאן, לותר מתיאוס, מריו קמפס וג'ף הרסט. עד שזה יקרה, אפשר להשתעשע וליצור בתים כאוות נפשנו. לפניכם 12 אפשרויות, אתם מוזמנים להציע אחרות בטוקבקים או בפייסבוק.

לא מוכנים: כל הקשיים של ברזיל בהכנת האצטדיונים למונדיאל

הושק רשמית הכדור של מונדיאל 2014 - הברזוקה

הגביע העולמי מוצג בריו דה ז'ניירו, ברזיל. רויטרס
הנה זה מגיע/רויטרס

דרג א': ברזיל, ארגנטינה, קולומביה, אורוגוואי, בלגיה, גרמניה, ספרד, שוויץ

דרג ב': אלג'יריה, קמרון, חוף השנהב, גאנה, ניגריה, צ'ילה, אקוודור

דרג ג': אוסטרליה, יפן, אירן, דרום קוריאה, קוסטה ריקה, הונדורס, מקסיקו, ארצות הברית

דרג ד': בוסניה, קרואטיה, אנגליה, צרפת, יוון, איטליה, הולנד, פורטוגל, רוסיה

* פרט לקבוצת ראשי הבית שנקבעה על פי דירוג פיפ"א, יתר הדרגים הם על פי חלוקה לאזורים.

* לפני ההגרלה הראשית תיערך הגרלה שבסיומה תעבור נבחרת אירופית אחת מדרג ד' לדרג ב'.

* ברזיל המארחת תוגרל בכל מקרה לבית א'.

* אין אפשרות לבית שיכלול שלוש אירופיות או שתי דרום אמריקאיות.

פרנק ריברי שחקן נבחרת צרפת עם המאמן דידייה דשאן. AP
למרות הדירוג הנמוך מבין האירופיות, לא יועברו אוטומטית אלא יהיו חלק מההגרלה. פרנק ריברי עם דידייה דשאן/AP

בית המוות : ברזיל, צרפת, מקסיקו, איטליה

אחת מהנבחרות האירופיות, כאמור, תועבר מדרג ד' לדרג ב'. אם זו תהיה הולנד, צרפת, אנגליה או איטליה - יש כאן פתח לבית מוות אמיתי. אוסקר וניימאר מנסים להכניע את בופון וההגנה הקשוחה של איטליה, הצרפתים מתקוטטים עם הכוכבים הברזילאים של פריס סן ז'רמן. תענוג. בית כזה, עם שלוש מארבע אלופות העולם האחרונות בצירוף מקסיקו המוכשרת, יביא לכך שלפחות נבחרת אחת בעלת יומרות תודח בשלב הבתים הראשון. ואם זו תהיה ברזיל המארחת, מדובר ברעידת אדמה של ממש.

שחקן נבחרת ברזיל דויד לואיס מול שחקן נבחרת איטליה מריו באלוטלי. רויטרס
שתי אלופות עולם, ראש בראש. דויד לואיז מול מריו באלוטלי בגביע הקונפדרציות/רויטרס

הבית המאוס: ארגנטינה, ניגריה, דרום קוריאה, יוון

לא, רק לא עוד בית כזה. ב-2010 ארגנטינה טיילה בשלב הבתים עם מאזן מושלם מול ניגריה, יוון ודרום קוריאה, שלבסוף הצטרפה אליה כעולה השנייה. דייגו מראדונה לקה אז באשליות, חבל שזה יקרה גם לאלחנדרו סאבלה. אגב, ניגריה ויוון הוגרלו עם ארגנטינה גם במונדיאל בארצות הברית לפני 20 שנה. אז, הנבחרת שהגיעה הכי רחוק מאותו בית הייתה בכלל בולגריה (חצי גמר). בקיצור, עדיף לערבב מחדש.

שוער נבחרת ניגריה, וינסנט אניימה, מול שחקן נבחרת ארגנטינה, לאונל מסי. רויטרס
עוד מפגש במונדיאל? ליאונל מסי מול וינסנט אניימה/רויטרס

הבית ההיסטורי: ספרד, צ'ילה, ארצות הברית, אנגליה

המונדיאל הקודם שנערך בברזיל היה ב-1950, כאשר בית ב' כלל את ספרד שסיימה אותו עם מאזן מושלם, אנגליה, צ'ילה וארצות הברית, שהדהימה אז את האנגלים עם ניצחונה המפורסם בבלו הוריזונטה. זו הייתה אחת הסנסציות הגדולות בתולדות הגביע העולמי, ולא בטוח שאנגליה תרצה לחיות שוב את הטראומה. ארבעה משחקים בשלב הבתים יתקיימו בבלו הוריזונטה, האם ביניהם יהיה המפגש בין אנגליה לארצות הברית?

ויין רוני שחקן נבחרת אנגליה חוגג שער. רויטרס
אנגליה וארצות הברית יחד בבלו הוריזונטה? ויין רוני/רויטרס

הבית המשעמם: שוויץ, אלג'יריה, הונדורס, יוון

כדורגל גדול לא נראה בבית כזה. שתי האירופיות מוכרות לנו היטב כנבחרות שישראל חושבת שהיא טובה מהן, אך בפועל מתבטלת בפניהן פעם אחר פעם. שוויץ היא בכל מקרה הנבחרת שכולם רוצים לקבל מהדרג הראשון. אלג'יריה סיימה את מונדיאל 2010 עם נקודה אחת (תיקו מפתיע מול אנגליה) וללא שערי זכות, כשגם באליפות אפריקה בתחילת השנה הציגה יכולת מאכזבת והודחה בשלב הבתים. והונדורס? נבחרת חביבה שהטורניר גדול עליה (שני שערי זכות וללא ניצחונות בשני המונדיאלים הקודמים שלה).

שחקני הונדורס חוגגים העפלה למונדיאל 2014. Collin Reid, AP
חביבים, אבל ממש לא מלהיבים. שחקני הונדורס/AP, Collin Reid

בית הנקמה: אורוגוואי, גאנה, דרום קוריאה, איטליה

לפני ארבע שנים הייתה גאנה כפסע מעלייה היסטורית של נבחרת אפריקאית לחצי גמר. בדקה ה-120 של רבע הגמר מול אורוגוואי, לואיס סוארס הציל עם היד שער בטוח, הורחק ושלח את אסמואה גיאן להכריע את המשחק מהנקודה הלבנה. החלוץ הגנאי ירה למשקוף, הסלסטה המשיכו לניצחון דרמטי בפנדלים והכוכבים השחורים נותרו עם הדמעות. אולי בברזיל תינתן להם ההזדמנות לנקום. גם איטליה תשמח לנקום באויבת שלה מ-2002 - דרום קוריאה. המארחת נהנתה אז משיפוט אוהד של ביירון מורנו המושמץ (פסל שער חוקי לאיטליה, הרחיק את טוטי) והדיחה את האזורי בשמינית הגמר. איטליה לא שכחה. גם לדרום קוריאה יש חשבון פתוח עם אורוגוואי מהמונדיאל הקודם. בית כזה יאפשר לסגור הכול.

שחקן נבחרת גאנה אסמואה גיאן אחרי החטאת הפנדל נגד אורוגוואי ברבע גמר מונדיאל 2010. GettyImages
טראומה שהוא לא ישכח. אסמואה גיאן/GettyImages

בית כדור הזהב: ארגנטינה, צרפת, ארצות הברית, פורטוגל

ליאונל מסי וכריסטיאנו רונאלדו בבית אחד? זו בהחלט אפשרות ריאלית. שני השחקנים הטובים בעולם עשויים להיפגש כבר בשלב הבתים, וכדי להפוך את הבית לעוד יותר פיקנטי צירפנו אליהם את פרנק ריברי, הצלע השלישית במאבק הנוכחי על פרס כדור הזהב היוקרתי, המוענק לשחקן הטוב בעולם. את הרביעייה תשלים ארצות הברית, לה אין מועמד לזכייה בכדור הזהב, אבל מאמנה קלינסמן היה סגנו של ג'ורג' וואה שנבחר לשחקן השנה ב-1995. קלינסמן קונה מקום שני בבית כזה.

כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל חוגג שער. AP
המאבק על כדור הזהב ייגרר גם למונדיאל? כריסטיאנו רונאלדו/AP

בית הסוסים השחורים: בלגיה, צ'ילה, יפן, רוסיה

על כל אחת מהנבחרות הללו כבר דיברו כפוטנציאל לחצי גמר. עם הגרלה נוחה והתעלות ברגע האמת, זה אכן יכול לקרות. לבלגיה יש שפע של כוכבי פרמיירליג צעירים ומחליפים איכותיים על כל עמדה, צ'ילה האטרקטיבית מביאה עמה כדורגל מסוגנן שכבר הפתיע יריבות אירופיות בכירות (ניצחון על אנגליה בוומבלי, תיקו מול ספרד), יפן עם סגל מגובש של שחקנים מוכחים מאירופה ולרוסיה עם פאביו קאפלו על הקווים יש ניסיון בכמויות.

שחקני נבחרת בלגיה חוגגים. GettyImages
השדים האדומים יהיו הסוסים השחורים? שחקני נבחרת בלגיה/GettyImages

בית הקונפדרציות: ספרד, ניגריה, מקסיקו, איטליה

הנה ארבע נבחרות שהיו בברזיל בקיץ שעבר ולא יצאו עם הגביע. אמנם היה זה רק גביע הקונפדרציות הזניח, אבל גם אלופת אירופה (והעולם) ספרד, גם סגניתה איטליה וגם אלופת צפון ומרכז אמריקה מקסיקו, חטפו אז בראש מהסלסאו. גם ניגריה של וינסנט אניימה הייתה שם, אבל כשלה מול ספרד ואורוגוואי. לכל אחת מהארבע יש כבר ניסיון בהתמודדות עם החום והלחות של ברזיל. בבית הזה נדע מי מהן למדה את הלקח.

אנדרס אינייסטה, פדרו, שחקני נבחרת ספרד. רויטרס
הפעם ייצאו עם מדליות בצבע אחר מברזיל? אנדרס אינייסטה ופדרו/רויטרס

הבית הגרמני: גרמניה, קמרון, ארצות הברית, קרואטיה

יואכים לב קונה הגרלה כזאת, בה יוכל לדבר בשפתו עם כל המאמנים היריבים וגם להיפגש עם חברו הטוב קלינסמן, שהיה הבוס שלו במונדיאל 2006. לקמרון יש על הקווים את פולקר פינקה הוותיק (מאמן פרייבורג לשעבר) ואילו קרואטיה תציג את ניקו קובאץ', קפטן הנבחרת לשעבר אבל יליד ברלין ומי שהעביר כמעט את כל הקריירה בגרמניה. לכל אחת מהנבחרות גם יש לא מעט שחקני בונדסליגה בסגל. כמו משחקי ליגה.

יורגן קלינסמן מאמן נבחרת ארצות הברית (מימין) עם יואכים לב מאמן נבחרת גרמניה. GettyImages
ישמחו להיפגש שוב. יורגן קלינסמן עם יואכים לב/GettyImages

הבית הישראלי: בלגיה, ניגריה, קוסטה ריקה, בוסניה

אין ברירה, חייבים את הקשר הישראלי בכל אירוע. גם בברזיל נחפש אותו, אף על פי שג'ון פיינטסיל לא יהיה שם עם הדגל, אבל אולי השחקן או שניים שייצגו את סטנדרד ליאז' של גיא לוזון יביאו איתם דגל כדי להזכיר את הליגה הכי ישראלית בחו"ל. איתם כמובן אניימה, אוסטין אג'ידה, אפה אמברוז ואולי ג'ואון אושאניווה שמשחקים/שיחקו בליגת העל ויביאו עם ניגריה. לואיס מארין, בלם העבר האהוב של מכבי נתניה, הוא עוזר מאמן קוסטה ריקה, ובבוסניה מככב האיש והשערוריות - האריס מדוניאנין. נעקוב בעניין.

האריס מדוניאנין, אסמיר בגוביץ' שחקני נבחרת בוסניה. AP
שמישהו יארגן לו דגל ישראל לקראת המסע לברזיל. האריס מדוניאנין, מימין/AP

הבית המוסלמי: גרמניה, אלג'יריה, אירן, בוסניה

העולם הערבי התאכזב מכך שרק אלג'יריה תייצג אותו, בפעם השנייה ברציפות. כדי להקל מעט על סבלם, נאחד אותם בבית עם הנציגה הכי מוסלמית של אירופה - בוסניה וכן עם אירן. ראש הבית תהיה גרמניה, עם כוכביה המוסלמים מסוט אוזיל, סמי חדירה, אילקאי גונדואן ואולי אחרים שיצטרפו עד סגירת הסגל.

מאג'יד בוגרה שחקן נבחרת אלג'יריה חוגג. AP
בבית כזה אלג'יריה לא תסבול. מאגי'ד בוגרה/AP

בית הסקוררים: קולומביה, חוף השנהב, קוסטה ריקה, הולנד

נסיים עם בית שמבטיח גולים. והרבה. את קולומביה יוביל מלך שעריה הנוכחי רדאמל פלקאו, הולנד עם מלך שעריה בכל הזמנים רובין ואן פרסי, חוף השנהב עם מלך שעריה ההיסטורי דידייה דרוגבה וקוסטה ריקה עם הסקורר אלברו סבוריו, שהרשית שמונה פעמים במוקדמות. אל תתפלאו אם מבית כזה ייצא המבקיע המצטיין של מונדיאל 2014.

רובין ואן פרסי שחקן נבחרת הולנד מתחבק עם עוזר המאמן פטריק קלייברט. GettyImages
מלך שערי נבחרת הולנד בכל הזמנים יהיה גם מלך שערי המונדיאל? רובין ואן פרסי/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully