וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שימוניץ' קרא קריאות פרו-נאציות והורחק מהמונדיאל

הבלם הקרואטי חגג את הניצחון על איסלנד והעליה לגביע העולמי עם קריאות המזהות עם ארגון טרור מקומי, ונענש ע"י פיפ"א

לאחר ה-0:2 של נבחרת קרואטיה על איסלנד שהעלה את נבחרתו למונדיאל לפני כחודש, חגג אחד השחקנים הוותיקים בסגל הקרואטי, יוסיפ שימוניץ', עם קריאות פרו-נאציות. הערב (שני) מתברר כי זה עלה לו ביוקר, כשפיפ"א החליטה להרחיקו מעשרה משחקים בינלאומיים, לא פחות. המשמעות: שימוניץ', שרשם 105 הופעות רשמיות במדי נבחרתו, יחמיץ את כל משחקי המונדיאל הקרוב בברזיל.

צפו בקריאות הפרו-נאציות של יוסיפ שימוניץ'

עם תום המשחק ההוא, תפס שימוניץ' את המיקרופון וניסה להלהיב את האוהדים המאושרים עם קריאת "עבור המולדת", להן הקהל הגיב: "מוכנים". הקריאות הללו מזוהות בעיקר עם ארגון "אוסטשה", ארגון לאומי בדלני קרואטי, פרו נאצי, שעסק בטרור במהלך מלחמת העולם השנייה והיה אחראי להרג של כ-32 אלף יהודים. יש לציין כי קרואטיה כבר נקנסה בעבר על קריאות דומות, הן על ידי אופ"א והן על ידי פיפ"א.

הבלם הוותיק ששיחק בעבר בהמבורג, הרטה ברלין והופנהיים, וכיום משחק בדינמו זאגרב, טען כי פעל מתוך אהבה טהורה למולדתו, אולם הסיבה הזו לא היתה מספיק טובה עבור פיפ"א, שהודיעה היום: "אחרי שלקחנו בחשבון את כל פרטי המקרה, הוחלט להשעות את השחקן לעשרה משחקים. מדובר בקריאה מפלה ומעליבה שמפרה את סעיף 58 בתקנון המשמעת".

שחקן נבחרת קרואטיה, יוסיפ שימוניץ'. Scott Heavey, GettyImages
יצפה במונדיאל מביתו. שימוניץ'/GettyImages, Scott Heavey

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully