וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הווינר של 2010 - אנדרס אינייסטה

האיש שהפך לקדוש ספרדי בזכות מונדיאל קסום ושער בלתי נשכח בגמר. כוכב הזכייה ההיסטורית של ספרד בגביע העולמי

תאריך לידה: 11.5.1984

השתתף במונדיאלים: 2006, 2010, יהיה ב-2014

הופעות: 7

שערים: 2

הגיבור הגדול של הזכייה ההיסטורית של נבחרת ספרד בגביע העולמי. אחרי זימון מפתיע לסגל מונדיאל 2006 והופעה אחת מול ערב הסעודית, אינייסטה הגיע למונדיאל השני שלו ככוכב מוביל של ברצלונה, אותה הוא משרת נאמנה בבוגרים מאז 2002. הוא היה מתינוקות ואן חאל, פרח אצל פרנק רייקארד ועלה לדרגת אליל בברצלונה אצל פפ גווארדיולה, בעזרתו הפך לאחד מסמלי המועדון וסמלי סגנון הטיקי-טאקה.

ויסנטה דל בוסקה סמך על המהנדס הקטן מאלבסטה, שכבש את השער השני בניצחון 1:2 על צ'ילה ונבחר לאיש המשחק. הוא המשיך לספק הופעות מהפנטות בקישור הספרדי, אך שמר את הטוב ביותר לסוף. לגמר הגדול. איקר קסיאס דאג לתסכל את אריאן רובן ושלח את המשחק מול הולנד להארכה. ההולנדים נותרו ב-10 שחקנים לאחר שג'וני הייטינחה ספג צהוב שני בעקבות עבירה על אינייסטה, שארבע דקות לפני הפנדלים החליט שזה הזמן להכריע. הזמן שלו להכריע.

אינייסטה מצא את הרשת בקור רוח מרשים, בדקה ה-116 של המשחק החשוב ביותר בכדורגל העולמי. לאחר שהבין כי כבש, גילה קור רוח לא פחות מרשים ובעיקר רגישות יוצאת דופן, כאשר פשט את החולצה והקדיש את השער הקריטי הזה לדני חארקה המנוח, קפטן אספניול וחברו לנבחרת הצעירה של ספרד שמת מהתקף לב פחות משנה קודם לכן. כמה רגש.

אינייסטה נבחר למצטיין של הגמר וחגג יחד עם חבריו את המהפך הגדול של ספרד: מהלוזרית של הכדורגל העולמי לזו שעשתה היסטוריה עם זכייה ביורו, אחריה מונדיאל ואז עוד יורו. מאז אותו יום אינייסטה בפי חובבי הכדורגל הספרדי הוא קדוש ("סאן אנדרס"). בעונה שלאחר הזכייה ההיסטורית, אינייסטה זכה לתשואות בכל מגרש אליו הגיע ומכל קהל אוהדים. קונצנזוס לאומי. עכשיו, בגיל 30 ואחרי עונה נטולת תארים עם ברצלונה, הוא רוצה גביע עולמי נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully