וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שערורייה באירן: צ'יטה אפריקאית במקום אסיאתית

14.5.2014 / 16:24

אחרי שקיבלו אישור ללבוש חולצות עם תמונת צ'יטה אסיאתית המצויה בסכנת הכחדה, התברר לאירנים כי מדובר בזיוף

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כולם מרגישים מרומים, כאילו החליפו לנו את הילד בבית החולים אחרי הלידה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהיכן הגיעה הצ'יטה לחולצות של נבחרת אירן במונדיאל? תחקיר של אתר ספורט פופולרי במדינה חשף שערורייה גדולה שמטריפה את אוהדי הכדורגל האירנים. עיצוב חולצות הנבחרת לווה במסע יחסי ציבור נרחב בזכות ההחלטה לפרסם עליהן את תמונת הצ'יטה האסיאתית – זן המצוי בסכנת הכחדה שנמצא כיום אך ורק בשטחה של אירן. ארגוני איכות הסביבה פעלו באופן ישיר מול פיפ"א על מנת לקבל אישור לפרסום תמונת הפרופיל של החתול האצילי. נשיא פיפ"א ספ בלאטר ביקר באירן בעצמו בנובמבר האחרון, נפגש עם ראש הפרויקט האיראני להגנה על הסביבה, מאסומה אבטקאר, והצטלם איתה על רקע תמונת הצ'יטה.

באופן ביזארי, פיפ"א קיבלה תחילה החלטה לאסור את פרסום התמונה, אולם הסירה לבסוף את התנגדותה. הפרסום נועד לקדם מאמצי שימור של הצ'יטה, והאירנים שמחו מאוד לקבל האישור. לא ידוע אם התאחדות הכדורגל האירנית קיבלה תשלומים כלשהם על השתתפותה בפרויקט.

כעת חשפו העיתונאים כי יצרנית החולצות, חברת אולספורט הגרמנית, זייפה את הצ'יטה. במקום לפרסם תמונות של הצ'יטה האסיאתית, הודפסה על חולצות נבחרת אירן תמונה של הצ'יטה האפריקנית המצויה. את התמונות רכשו, לפי התחקיר, הגרמנים באתר אינטרנט פשוט CanStockPhoto תמורת 12 דולר בלבד.

ההתאחדות תצטרך לתת הסברים למחדל הגדול, ואחד העיתונאים המקומיים העיר: "כולם מרגישים מרומים, כאילו החליפו לנו את הילד בבית החולים אחרי הלידה. הצ'יטה הזו בכלל לא שלנו, אז למה אנחנו נוסעים איתה למונדיאל?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully