וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קובאץ': "אם זה פנדל, לא צריך לשחק יותר כדורגל"

קובאץ' וקרואטיה זועמים על הפנדל שברזיל קיבלה נגדם: "לא קיבלנו כבוד. אולי עדיף שנלך הביתה". סקולארי: "ראיתי את המהלך 10 פעמים, היה פנדל". ניימאר על הצמד שכבש: "אי אפשר למדוד את כמות ההנאה"

רויטרס
שחקן נבחרת ברזיל ניימאר חוגג. רויטרס
נצמד לרונאלדיניו בטבלת הכובשים של ברזיל בכל הזמנים. ניימאר/רויטרס

המסע של נבחרת ברזיל אל עבר הזכייה במונדיאל החל בצליעה. הסלסאו לא הרשימו, נראו כבדים במשך שלבים רבים, אך בזכות ניימאר ולא מעט עזרה מהשופט סיימה את משחק הפתיחה בניצחון 1:3 על קרואטיה. כוכב ברצלונה נתן ספתח מצוין לטורניר בו כל הציפיות התנקזו לכיוונו, עם צמד בדקות 29 ו-71, אך את מירב תשומת הלב תפס השופט יואיצ'י נישימורה שסיפק רגע שערורייתי ראשון בגביע העולמי, כשפסק על פנדל לא מוצדק לטובת ברזיל לאחר התחזות של פרד ברחבה. אוסקר, שהיה מהבולטים במגרש, חתם עם השלישי במבצע יחיד בדקה ה-92. קודם לכן מרסלו כבש שער עצמי עגום בדקה ה-11.

המספרים

* ברזיל היא הנבחרת השנייה שחוזרת מפיגור לניצחון במשחק הפתיחה, אחרי שצ'ילה עשתה זאת ב-1:3 על שוויץ ב-1962.

* ניימאר עלה למקום השביעי בטבלת הכובשים של נבחרת ברזיל בכל הזמנים, עם שערו ה-33 ב-50 הופעות בינלאומיות. הוא השתווה לרונאלדיניו וז'רזיניו.

* ניימאר כבש שישה שערים בארבעת משחקיו האחרונים במדי הנבחרת.

* ניימאר הוא השחקן השני של ברצלונה שמבקיע שער במשחק פתיחה של המונדיאל, אחרי רפא מארקס המקסיקני (2010).

* השער הראשון של ניימאר היה הראשון של שחקן עם החולצה מספר 10 במדי ברזיל מאז ריבאלדו ב-2002. לפני כן עשו זאת גם פינגה, פלה, ריבלינו, זיקו וראי.

* בשערו השני, ניימאר הפך לברזילאי הראשון שכובש בפנדל במונדיאל מאז רונאלדיניו עשה זאת לרשת סין ב-2002.

* ניימאר הוא השחקן הראשון שמבקיע צמד במשחק בכורה אישי בגביע העולמי, מאז דויד וייה עשה זאת במדי ספרד נגד אוקראינה ב-14 ביוני 2006.

* כמו כן, הוא הברזילאי הראשון שכובש צמד בבכורה מאז אמרדילו עשה זאת נגד ספרד לפני 52 שנה, ב-6 ביוני 1962.

* השער האומלל של מרסלו היה השער העצמי הראשון שכבשה ברזיל בכל המונדיאלים.

* מרסלו גם הפך לשחקן ריאל מדריד הראשון בהיסטוריה שמבקיע שער עצמי במונדיאל.

* קרואטיה היא הנבחרת האירופית השלישית שכובשת את שער הפתיחה של מונדיאל הנערך בדרום אמריקה. לפני כן רק צרפת עשתה זאת (ב-1930 באורוגוואי וכן ב-1978 בארגנטינה).

* קרואטיה רשמה הפסד ראשון מאז מונה ניקו קובאץ' למאמן הנבחרת בחודש אוקטובר האחרון (חמישה משחקים).

השופט יואיצ'י נישימורה מוציא כרטיס צהוב לשחקן נבחרת קרואטיה דיאן לוברן. רויטרס
קופחו שלא בצדק. שחקני קרואטיה מוחים נגד הפנדל/רויטרס

ניימאר לא הבריק, אבל כבש צמד וזכה לתשואות מהקהל בסאו פאולו כשהוחלף שתי דקות לסיום. "זה היה יותר טוב משחשבתי", אמר כוכב הסלסאו, "קיוויתי שננצח, אבל לערוך הופעת בכורה במונדיאל עם צמד - זו הנאה שאי אפשר למדוד. השערים במשחק היו קצת מוזרים. כדורים התגלגלו בין הרגליים של שחקני הגנה, הבעיטה שלי הייתה חלשה, אבל הדבר החשוב הוא שהכדור נכנס.

איש המשחק של ברזיל היה אוסקר, שהניע את הסלסאו וגם בישל וכבש. "זה אחד מהמשחקים הכי טובים בקריירה שלי", אמר קשר צ'לסי שספג לא מעט ביקורות לאחרונה, "בשער הראשון חילצתי ומסרתי לניימאר, בשני מסרתי לפרד שסחט פנדל ואת השלישי כבר הבקעתי בעצמי. ידענו שיהיה משחק קשה ונקלענו לפיגור מוקדם. אנחנו צריכים להיות יותר מרוכזים במשחק הבא".

המאמן המנצח, לואיז פליפה סקולארי, לא היסס לתמוך בהחלטת השופט. "אלפים לא ראו שהגיע לנו פנדל?", שאל פיליפאו בתגובה לשאלות העיתונאים". "השופט ראה פנדל, והוא זה שמחליט. גם אנחנו חושבים שהיה פנדל. ראיתי את המהלך 10 פעמים, ומבחינתי היה פנדל". כשנשאל האם יש לו ביקורת על היכולת של שחקניו במשחק אמר המאמן: "אני אגיד את זה קודם להם, לא לכם".

על יכולתו של אוסקר אמר סקולארי: "הוא השחקן שכולנו מכירים, ולא היו לי ספקות שהוא יהיה נהדר". לגבי הערכתו לגבי התפתחות המשחקים בבית א' אמר המאמן: "אם הייתי צריך להמר מי תעלה מהבית שלנו, הייתי מהמר על קרואטיה".

בקרואטיה כעסו מאוד בעקבות השריקה השגויה לפנדל לזכותה של ברזיל במצב של 1:1, 12 דקות לסיום. התקשורת המקומית זעקה "נשדדנו", ו-"השופט הרס את משחק הפתיחה", וגם המאמן ניקו קובאץ' זעם: "אם זה פנדל, אנחנו לא צריכים לשחק כדורגל יותר. בואו נשחק כדורסל במקום. זה חבל. הותרנו רושם מצוין, ואני מוריד את הכובע בפני השחקנים. זה כבוד לאמן אותם. אבל אם אנחנו מדברים על כבוד, לא היה פה כבוד היום. קרואטיה לא קיבלה כבוד. אם ככה פותחים את המונדיאל, אולי עדיף שפשוט נוותר ונלך הביתה כבר עכשיו".

אוסקר שחקן נבחרת ברזיל (מימין) עם ראמירס. GettyImages
"אחד מהמשחקים הכי טובים בקריירה שלי". אוסקר/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully