וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי זוכר את 2010? דירוג המצטיינים במונדיאל

18.6.2014 / 7:30

רובן השיג את התיקון והשפיל את קסיאס, בנזמה סגר חשבון אישי ומולר רק השתכלל, אולי בדרך לעוד מלכות שערים. המונדיאל בברזיל עונה על כל הציפיות ומשכיח את הטורניר הקודם בעזרת הכוכבים המוכרים, אבל גם בזכות צעירים דוגמת רודריגס וקמפבל. דירוג מצטייני המחזור הראשון

צילום: רויטרס. עריכה: יאיר דניאל

צפו: אוהדי גרמניה מגיבים ל-0:4 הגדול

נבחרת איטליה חוגגת שער. GettyImages
לא הכניסו נציג לרשימה, אבל גם הם שותפים לפתיחה המענגת של המונדיאל. שחקני נבחרת איטליה/GettyImages

המחזור הראשון של שלב הבתים, מונדיאל 2010: 25 שערים ב-16 משחקים.

המחזור הראשון של שלב הבתים, מונדיאל 2014: 49 שערים ב-16 משחקים.

למרות תוצאות ה-0:0 ביומיים האחרונים, אי אפשר להתלונן. טורניר הגביע העולמי מספק את הסחורה מדי יום, עם מבול שערים, דרמות למכביר והכרעות רבות. לכבוד סיום המחזור הראשון, בחרנו את 10 המצטיינים (והיו הרבה יותר) שהנעימו את זמננו בימים הראשונים בברזיל. חלקם צברו זיכרונות טובים ב-2010, חלקם פחות, אבל יחד עם הכישרונות הצעירים הם נכנסו לטורניר בסערה. ליאונל מסי לא ברשימה, אבל גם אחריו נבצע מעקב מיוחד לאורך חודש המשחקים בו ינסה להשתוות לדייגו מראדונה.

* הנתונים מתייחסים למחזור הראשון בלבד

* המדור ישוב ביום ראשון עם דירוג עדכני

ליאונל מסי נבחרת ארגנטינה. AP
הוריד קוף אחד מהגב. ליאונל מסי/AP

המבחן של מסי

שמונה שנים חיכו הארגנטינאים לראות את ליאו מסי חוגג שער שני במונדיאל. השחקן היחיד שחיכה כל כך הרבה זמן בין שער לשער במדי האלביסלסטה הוא דייגו מראדונה. הקפטן הנוכחי הלך בדרכו מול בוסניה, אבל חולם לחקות אותו עם הנפה בסיום הטורניר. 64 הדקות הראשונות של מסי היו חלשות למדי, אבל כדור חופשי שלו יצר את השער העצמי ואז הגיע הביצוע המלוטש שסייע לו להוריד קוף אחד מהגב. לא מספיק לעשירייה הראשונה. נמשיך לעקוב.

שחקני נבחרת קולומביה חאמס רודריגס, אבל אגילאר חוגגים. GettyImages
יש חיים גם בלי פלקאו. חאמס רודריגס/GettyImages

10. ריקרדו רודריגס - שוויץ

שלושה מגנים סיפקו צמד בישולים. דיילי בלינד המפתיע מהולנד היה הראשון, סרז' אורייה מחוף השנהב השני וריקי רודריגס השוויצרי הוא השלישי. לא פלא שהצעירים הללו הם המגנים המבוקשים באירופה. כדורי הרוחב המדודים של מגן וולפסבורג עשו את ההבדל מול אקוודור, והעובדה שלקח את הקרן אחרי ההפסקה במקום ג'רדאן שאקירי סללה את הקאמבק של שוויץ. הוא בדרך הנכונה.

9. חאמס רודריגס - קולומביה

בהיעדרו של רדאמל פלקאו, חברו ממונאקו לקח את קולומביה על הגב וסחף אותה לפתיחה מוחצת מול יוון. חאמס רודריגס דילג מעל הכדור בשער הראשון, בישל את השני וחתם את התוצאה בתוספת הזמן. שש בעיטות לשער היו לו במהלך המשחק, האחרונה גם מצאה את הרשת. יופי של הופעה לפליימייקר הצעיר שלא נבהל מגודל המעמד.

הבלוג של יוכין

רודריגס הוא המגן השמאלי הטוב במונדיאל

לכתבה המלאה
אלכסיס סאנצ'ס שחקן נבחרת צ'ילה. GettyImages
התחמם לקראת המפגש עם החברים מברצלונה. אלכסיס סאנצ'ס/GettyImages

8. אלכסיס סאנצ'ס - צ'ילה

בניגוד לפתיחה הטראומטית של נציגי ברצלונה בנבחרת ספרד, חבריהם לקבוצה דווקא נכנסו למונדיאל בסערה. לניימאר תכף נגיע, אבל קודם כל אלכסיס סאנצ'ס. בגיל 25, "אל ניניו מראבייה" (ילד הפלא) נדרש להוביל את נבחרת צ'ילה. הוא בישל את כל חמשת השערים בהכנה, ולכבוד המונדיאל החליט גם להרשית, מה שלא הצליח לעשות ב-2010. אז הוא כבש לרשת אוסטרליה (1:3) והוסיף גם בישול כדי להיות הצ'יליאני הראשון שעושה זאת בגביע העולמי. וזוהי רק ההתחלה.

7. ניימאר - ברזיל

והנה עוד נציג בלאוגרנה. בברצלונה הוא מנגן כינור שני לליאונל מסי, אבל בברזיל כל העיניים מופנות לניימאר. למרות כל הלחץ, הילד בן ה-22 סיפק את הסחורה כבר ב-1:3 על קרואטיה במשחק הפתיחה. הוא הרגיע את האווירה המתוחה עם שער שוויון, השלים צמד מהנקודה הלבנה באדיבות השופט היפני וחגג "פתיחה כמעט מושלמת", לדבריו, אחרי שהשתווה לרונאלדיניו עם 33 שערים במקום השביעי בטבלת כל הזמנים. וזה ב-50 משחקים בלבד. המחזור השני היה פחות מוצלח.

קארים בנזמה, נבחרת צרפת. Ian Walton, GettyImages
השער הראשון שלו בטורניר גדול. קארים בנזמה/GettyImages, Ian Walton

6. קארים בנזמה - צרפת

הוא לא כבש ביורו 2008, לא זומן למונדיאל 2010 ואכזב בגדול כשסבל מבצורת גם ביורו 2012. אבל לברזיל קארים בנזמה הגיע. חלוץ ריאל מדריד קיבל יריבה בהזמנה בדמות הונדורס, שבר את הקרח עם פנדל והפך לצרפתי הראשון שמבקיע צמד במונדיאל מאז זינדין זידאן בגמר 1998. גם בשער הראשון אי פעם בו נעזרו בטכנולוגיית קו השער יש לו חלק גדול. האתגר האמיתי עוד לפניו.

5. ג'ואל קמפבל - קוסטה ריקה

אלישע לוי וארסן ונגר בסירה אחת. בקיץ 2011 החמיצה מכבי חיפה הזדמנות ענקית ללכוד ברשת דג שמן ומבטיח, כשג'ואל קמפבל בן ה-19 הוצע לה במחיר מצחיק. חודש לאחר מכן הוא כבר חתם בארסנל, אבל עדיין לא קיבל הזדמנות אחת מוונגר ויצא להשאלות. מול אורוגוואי, הוא גרם לכולם לתפוס את הראש. החלוץ המהיר של קוסטה ריקה הוצב בחוד בהיעדרו של אלברו סבוריו, וניצל את המהירות המסחררת שלו כדי להביך פעם אחר פעם את דייגו גודין. אחד הבלמים הטובים בעולם ראה את הגב של הקוסטה ריקני, שיכול היה לסיים עם יותר משער אחד וגם סיפק בישול יפה למרקו אורניה ב-1:3 המדהים של נבחרתו. בעונה הבאה הוא כבר ייכלל בסגל התותחנים.

אוסקר שחקן נבחרת ברזיל (מימין) עם ראמירס. GettyImages
יותר משכנע מניימאר. אוסקר/GettyImages

4. אוסקר - ברזיל

אז ניימאר אמנם כבש צמד והיה המוציא לפועל, אבל על ערב הפתיחה ניצח אוסקר. הפליימייקר הצעיר של צ'לסי החמיץ משחק הכנה בגלל לידת בתו, אכזב בניסוי הכלים מול סרביה, ומסביב החלו לתהות האם לא כדאי להציב במקומו את וויליאן. למרות הכול, לואיז פליפה סקולארי היה נחוש בדעתו לאורך כל הדרך והבהיר: "הרעיון הוא תמיד לפתוח עם אוסקר". בעמדת פיגור מול קרואטיה, גם הקהל בסאו פאולו השתכנע שהייתה זו הבחירה הנכונה. אוסקר בישל לניימאר, שלח את המסירה שהובילה לפנדל וקינח עם שער בתוספת הזמן. גול עם השפיץ של הנעל, אבל עם הרבה שכל. תוסיפו לכך שבעה דריבלים מוצלחים (שלושה יותר מהשיא שלו בכל המשחקים במדי צ'לסי) ותקבלו את אחת ההופעות הטובות ביותר של אוסקר בקריירה. על הבמה הגדולה מכולן.

3. רובין ואן פרסי – הולנד

כאשר לואי ואן חאל החליק ידיים באקסטזה מטורפת (ובלתי אופיינית) עם רובין ואן פרסי, אוהדי מנצ'סטר יונייטד ודאי חיככו ידיהם בהנאה. הנה הסקורר שלהם, זה שנראה כבוי אצל דייויד מויס, קורן מאושר כקפטן וכדמות הדומיננטית בנבחרת הולנד. אצל מאמנם החדש. נגיחת הדג המופלאה, ממרחק של 15.5 מטרים (הכי רחוק מאז נאסקו סירקוב הבולגרי ב-1986) הייתה גולת הכותרת מבחינת ואן פרסי, שגם השלים צמד בחמישייה העצומה לרשת ספרד והעלה את מאזנו כמלך שערי הולנד בכל הזמנים ל-45 כיבושים. "הכול קרה כמו שוואן חאל חזה", הדגיש ואן פרסי בסיום. "זה יכול היה גם להיגמר עם שמינייה". האמת? הוא צודק.

אריאן רובן שחקן נבחרת הולנד. רויטרס
רמס את סרחיו ראמוס ויתר הספרדים. אריאן רובן/רויטרס

2. אריאן רובן - הולנד

"ההחמצה הזו מגמר 2010 תרדוף אותי לנצח". אריאן רובן לא יכול להשתחרר מאותה החטאה באחד על אחד מול איקר קסיאס. רגע שמיצב אותו כלוזר האולטימטיבי ומנע מהולנד גביע עולמי ראשון בתולדותיה. ארבע שנים (ושמונה תארים נוספים עם באיירן מינכן) אחרי, הקיצוני ההולנדי הציג את הגרסה שלו לסגירת חשבון. לואי ואן חאל בחר להציב את רובן בהתקפה לצד ואן פרסי, והכוכב בן ה-30 פשוט התפוצץ. רובן עשה צחוק משני בלמי על דוגמת סרחיו ראמוס וג'רארד פיקה, הוריד על הברכיים את קסיאס שחיסל אותו ב-2010 והיה הדמות שסימלה יותר מכל את הקונצרט ההולנדי. ציון 10. "זה בסך הכול שלב בתים, כלום לא ייקח מכם את תהילת הזכייה", אמר רובן בסיום לקסיאס, איתו שיתף פעולה בריאל מדריד. ואחרי הכול, הוא גם ג'נטלמן.

שחקן נבחרת גרמניה תומאס מולר חוגג. רויטרס
מלך שערי המונדיאל היוצא, וגם הנכנס? תומאס מולר/רויטרס

1. תומאס מולר - גרמניה

הוא לא נראה כמו סופרסטאר, גם לא מתנהג כמו אחד כזה. הוא נראה שחקן נטול ייחודיות. רגיל. אבל תומאס מולר הוא כוכב. מי שהיה תגלית מונדיאל 2010 ומלך השערים עם חמישה כיבושים ועוד שלושה אסיסטים, המשיך מאותה נקודה בברזיל. מרקו רויס פצוע? יואכים לב עולה בלי חלוץ טבעי? אין בעיה, מולר יסדר. שחקן באיירן מינכן, רק בן 24, ניצל את יכולת המיקום המעולה שלו כדי לשפר את מאזן שעריו הכללי בגביע העולמי לשמונה. מולר היה חתום על השלושער הראשון של הטורניר, כשהוביל את גרמניה ל-0:4 מהדהד על פורטוגל במשחק ה-10 של המנשאפט במונדיאל וגם סחט מפפה את האדום שלמעשה סגר עניין. גם אם מירוסלב קלוזה ישבור את שיא השערים של רונאלדו, שניהם יודעים שמתישהו הכתר יעבור לראשו של מולר. המפציץ החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully