וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריו באלוטלי: "עכשיו כולן צריכות לפחד מאיתנו"

כובש שער הניצחון של איטליה הרים את רף הציפיות. פראנדלי: "היה טירוף לא לעשות הפסקת שתייה בחום הזה". הודג'סון: "לא הגיע לנו להפסיד, קשה לעכל את האכזבה"

צ'זארה פראנדלי, מאמן נבחרת איטליה. GettyImages
התלונן על החום הכבד. פראנדלי/GettyImages

נבחרת איטליה עשתה הלילה (ראשון) צעד גדול מאוד לקראת העפלה לשמינית גמר מונדיאל 2014 אחרי שגברה במפגש קלאסי 1:2 על אנגליה. האזורי החזיקו יותר בכדור, אך לא היו עדיפים על האנגלים ובכל זאת חייכו בסיום. שערים של קלאודיו מרקיזיו ומריו באלוטלי מול שוויון זמני של דניאל סטארידג' העניקו לאיטלקים מקדמה משמעותית לקראת ההמשך והותירו את הנבחרת של רוי הודג'סון עם סיכויים נמוכים להמשיך הלאה.

למרות הניצחון הגדול, צ'זארה פראנדלי המאמן של איטליה מחה על תנאי מזג האוויר הקשים במנאוס: "זה היה טירוף לא לעשות הפסקת שתייה במשחק הזה בתנאים האלה. זה היה בלתי אפשרי לשמור על רמת אינטנסיביות גבוהה בחום הזה. הקבוצה שלי סבלה, אבל הצלחנו להיות דומיננטיים במרכז השדה"

על הנבחרת שלו אמר פראנדלי: "עבדנו חזק באימונים וזה בא לידי ביטוי על המגרש. במחצית השנייה האנגלים סבלו מהתכווצות וזה אומר שהעבודה שלנו השתלמה". המאמן שיבח את השחקנים שלו ואמר: "באלוטלי נתן את כל מה שהוא יכל לתת במשחק הזה. כולם נתנו את הכל ואני מאושר על זה".

באלוטלי עצמו אמר: "אני כל כך מאושר, זו באמת תחושה מיוחדת. זה היה המשחק הראשון שלי במונדיאל, וזו הרגשה נפלאה לחוות. אני מקדיש את השער שכבשתי לאשתי לעתיד ולמשפחה שלי. התנאים במשחק היו פשוט איומים, והיה יותר מדי חם. איטליה תמיד סובלת, אבל מה שחשוב הוא שניצחנו. עכשיו אנחנו לא צריכים להיסחף, ולהישאר עם הרגליים על הקרקע, כי אחרת לא נגיע לשום מקום. יש כמה נבחרות מפחידות בטורניר הזה, אבל עכשיו כולן צריכות לפחד מאיתנו".

ג'ורג'יו קייליני הוסיף: "זה לא היה קל, כי היינו צריכים להתכונן למשחק עם גישה והרכב שונים לגמרי מלפני יומיים. הפציעה של דה שיליו אילצה אותנו לשנות את הכול בצורה רדיקלית. גם הפציעה של בופון הייתה הלם ענק בשבילנו, ואני חייב לשבח את סיריגו, ששיחק עם רוגע בלתי ייאמן, וזה לא דבר קל לשוער שלא ציפה לשחק בכלל בטורניר".

השוער סלבטורה סיריגו, שהוקפץ להרכב במקום בופון הפצוע, הראה יכולת טובה וסימן את עצמו כיורש ראוי לשוער המיתולוגי של האזורי. "הייתי רגוע כי ידעתי שאני הולך לשחק", אמר שוערה של פ.ס.ז', ישנתי טוב בלילה, במהלך היום היו הרבה טלפונים ולאט לאט זה חלחל: אני הולך לשחק בגביע העולם ולהחליף את ג'יג'י. התגברתי על ההתרגשות, החברים לקבוצה עזרו לי. ברגע שיצאתי למגרש הייתי רגוע".

צפו בתקציר המשחק באתר פיפ"א

רוי הודג'סון, מאמן נבחרת אנגליה. GettyImages
אפשר להבין את האכזבה שלו. רוי הודג'סון/GettyImages

בצד השני, באנגליה ניסו לעכל הפסד במשחק שבו הם לא נפלו מהיריבה שלהם והציגו כדורגל טוב אבל לא תכליתי. רוי הודג'סון, מאמן נבחרת אנגליה הביע את אכזבתו בסיום: "קיווינו לפתיחה המושלמת אבל אנחנו לא חיים בעולם מושלם. במחצית השנייה עשינו הכל חוץ מלכבוש. אני חושב שראחים סטרלינג היה מאוד מסוכן היום במהלך המשחק הזה. גם דני וולבק רשם כמה מצבים מסוכנים, ג'רארד והנדרסון עשו את המצופה מהם אבל בסופו של דבר זה לא הפסיק".

הודג'סון הוסיף: "קשה מאוד לקבל שהפסדנו את המשחק הזה אבל ההופעה שלנו נתנה לנו ביטחון לקראת ההמשך. ברור שאנחנו עדיין יכולים להעפיל לשלב הבא אבל עכשיו זה יהיה יותר קשה".

הודג'סון הדף את הביקורת שנשמעה על כל שויין רוני תופקד באגף. "אני חושב שזה מוקדם לומר שהוא לא הרגיש טוב בצד שמאל, הוא עשה עבודה טובה וגם בישל".

על הרגע ההזוי בו נפצע הפיזיותרפיסט של הנבחרת, גארי לווין, שפרק את הקרסול בזמן שהצטרף לחגיגות השער של סטארידג', אמר הודג'סון: "זה היה רגע עצוב בשבילנו. הוא נחת על בקבוק מים בזמן החגיגות, וזה היה כואב מאוד. הוא פונה לבית החולים, ולצערי זה סוף הטורניר עבור גארי".

סטיבן ג'רארד: "הם גרמו לנו להרבה בעיות באגף השמאלי במחצית הראשונה, אבל הצלחנו לסיים את המחצית בשוויון. לא היינו בטוחים עד כמה איטליה שונה מהנבחרת של לפני שנתיים. הם לא היו עדיפים עלינו אבל הצליחו להשיג את שער הניצחון. זה כל כך אכזרי להפסיד ככה ברמות האלו. בלי קשר לתוצאה של היום, אנחנו חייבים לנצח את אורוגוואי ביום שלישי".

עוד באותו נושא

איטליה ניצחה את אנגליה 1:2 במאנוס

לכתבה המלאה
אנדראה פירלו שחקן נבחרת איטליה עם מרקו וראטי. GettyImages
משחק כמעט מושלם. אנדראה פירלו/GettyImages

המספרים

* איטליה הבקיעה ב-15 משחקי מונדיאל רצופים. השיא עומד על 18 משחקים רצופים.

* זו הפעם השנייה בלבד ששחקני יובנטוס ומילאן כובשים לנבחרת איטליה. בפעם הקודמת שזה קרה ריברה, אנסטסי ובנטי כבשו לאזורי ב-1974.

* איטליה שיחזרה את התוצאה מהמפגש היחיד שלה במונדיאלים מול אנגליה: ה-1:2 במשחק על המקום השלישי ב-1990.

* אנדראה פירלו הפך לשחקן ה-12 בלבד בהיסטוריה שמשלים מעל 100 מסירות במשחק מונדיאל בודד.

* האזורי השלימו לא פחות מ-92.2% מהמסירות שלהם - האחוז הגבוה ביותר לנבחרת כלשהי במונדיאלים מאז 1966.

* מריו באלוטלי שיפר את מאזנו במשחקים רשמיים במדי הנבחרת ל-11 שערים ב-17 הופעות. במשחקי ידידות, לעומת זאת, לסופר מריו יש רק 2 כיבושים ב-14 הופעות.

* ראחים סטרלינג (19 ו-189 ימים) הוא האנגלי השלישי הכי צעיר שרושם הופעת בכורה במונדיאל אחרי מייקל אוואן וארון לנון.

* במשחקו התשיעי במונדיאלים, אחרי 635 דקות בהן לא כבש ולא בישל, ויין רוני היה חתום על האסיסט לסטרלינג.

* אנגליה הפסידה במשחק הפתיחה של במונדיאל רק בפעם השנייה מאז 1962. ההפסד הקודם שלה היה במונדיאל 1986, אז היא הגיעה לרבע הגמר והודחה על ידי ארגנטינה במשחק הבלתי נשכח של יד האלוהים.

כבש את שער הניצחון. באלוטלי בטירוף/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully