וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושער מול ארגנטינה במרקאנה: הבלוג של יוכין לקראת בוסניה - ארגנטינה

15.6.2014 / 8:21

סאפט סושיץ', הזר הטוב בתולדות הליגה הצרפתית, כבר עשה את זה. הבלוג של יוכין קורא לנבחרת שלו לשחזר את ההישג ומתמקד בג'ואל קמפבל, החלוץ הנודד של ארסנל, שחולל את הסנסציה הגדולה של המונדיאל ועשוי להפוך לתותחן על

ג'ואל קמפבל שחקן קוסטה ריקה חוגג. GettyImages
עכשיו כולם יודעים מי זה ג'ואל קמפבל/GettyImages

התחושות של אוהדי ארסנל אתמול (שבת) היו מעורבות. מצד אחד, הם שמחו שכוכב העתיד שלהם סיפק הופעה פנומנלית וסידר לקוסטה ריקה את הסנסציה הגדולה של המונדיאל עד כה, בניצחון 1:3 על אורוגוואי. מצד שני, הם לא ממש הבינו מדוע הוא לא שיחק באצטדיון האמירויות בעונה החולפת, כאשר אוליביה ז'ירו היה חלוץ החוד היחיד בסגל, ויאיא סנוגו שימש כמחליפו.

היכולת של ג'ואל קמפבל, נגד אחת ההגנות הקשוחות בעולם, היתה מבריקה ביותר ממובן אחד. הקוסטה ריקנים דיברו לפני הטורניר על רצונם לשים דגש על המשחק הדפנסיבי והמערך שלהם באמת רמז על כך, כי קמפבל תופקד כחלוץ חוד בודד. הוא ביצע את התפקיד במהימנות, על אף שבקבוצותיו הוא שולב בדרך כלל באגף. הסקורר הצעיר סחב את הנבחרת על גבו במחצית הראשונה, ירד עמוק כדי לקבל כדורים, וסיכן את השער בבעיטות ממרחק. אחרי ההפסקה ניצל קמפבל את ההזדמנות הטובה היחידה שנפלה לרגליו בתוך הרחבה בבעיטה חדה שלא הותירה לפרננדו מוסלרה כל סיכוי.

בשלבי הסיום ביצע המאמן הקולומביאני חורחה לואיס פינטו, שניהל את המשחק באופן מופתי, שינוי טקטי. הוא הסיט את קמפבל ימינה ושלח למגרש את מרקו אורניה כחלוץ רחבה. התגובה לא איחרה לבוא – קמפבל מצא את אורניה במסירת עומק ששמורה לפליימייקרים האיכותיים ביותר, וקוסטה ריקה עלתה ל-1:3. שער ובישול בבכורה בגביע העולם! לא רע בשביל בחור שלא רבים שמעו עליו עד אתמול.

מאמן נבחרת קוסטה ריקה חורחה לואיס פינטו. GettyImages
ניהול משחק מופתי. פינטו/GettyImages

ונגר מצא אותו מזמן

ארסן ונגר שמע עליו מזמן. הסקאוטים של התותחנים עקבו אחריו במשך חודשים ארוכים ואחרי ההופעה החיובית בקופה אמריקה ב-2011, במהלכה מצא את הרשת בניצחון על בוליביה, הוחלט להחתימו תמורת כמיליון יורו. הקוסטה ריקני אמר אז: "אני יודע לשחק במרכז ובשני האגפים". הוא הוכיח זאת אמש מעבר לכל ספק. המנג'ר הצהיר: "מדובר בשחקן עם פוטנציאל גדול מאוד, ואנחנו מחכים להסדיר את הנושאים הטכניים כדי לקבל אותו לקבוצה".

לרוע מזלה של ארסנל, הנושאים הטכניים לא הוסדרו. קמפבל לא קיבל רשיון עבודה, והמועדון נאלץ לשלוח אותו בהשאלה ללוריין. התאקלמותו בליגה הצרפתית היתה מהירה והמאמן כריסטיאן גורקוף אמר: "אין לי ספק שארסנל היתה משתמשת בשירותיו לו היתה יכולה. ג'ואל לא רק כובש שערים, אלא מצוין במשחק קבוצתי. יש לו משמעת עצמית, ומצפה לו עתיד מזהיר". הנדידה המשיכה כאשר בטיס קיבלה אותו לפני שנתיים ותרם לעונה טובה שהסתיימה בהעפלה לליגה האירופית, אבל בקיץ שעבר צייץ בטוויטר החלוץ המאושר שקיבל את רשיון העבודה המיוחל באי הבריטי. מדוע לא השאירה אותו ארסנל? ונגר עשוי לתת את ההסבר בהמשך, אבל קמפבל הושאל שוב – הפעם לאולימפיאקוס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מנג'ר ארסנל ארסן ונגר. רויטרס
למה הוא ויתר על קמפבל גם העונה? ונגר/רויטרס

איפה המדבקה שלי?

העונה החולפת היתה הטובה ביותר בקריירה שלו עד כה. הוא להט בליגה היוונית עם שמונה שערים ו-13 בישולים, והביא אושר לאוהדי ארסנל רבים כאשר הבקיע את שערו הראשון בליגת האלופות לרשת מנצ'סטר יונייטד בניצחון 0:2 בשמינית הגמר – אם כי בגומלין ביצעו השדים האדומים מהפך. ונגר הביע סיפוק רב. "נראה שג'ואל למד להתמודד עם הפיזיות של הכדורגל האירופי. ידענו שיש לו כשרון, אבל לעתים הוא התבסס רק עליו. עכשיו הוא שחקן בוגר יותר", הוא אמר בפברואר והודה כי שילובו בסגל בעונה הבאה נשקל בחיוב.

בינתיים, היה עסוק החלוץ הצעיר בהכנות מקוריות לגביע העולם. לפני חודשיים רכש קמפבל 100 אריזות מונדיאל של פאניני. בכל אריזה יש חמש מדבקות, אבל תקוותיו לא נענו. אף אחת מ-500 המדבקות לא נשאה את תמונתו. גם על כך דיווח קמפבל בטוויטר. אחרי ההצגה אמש, הוא יכול להתכונן לחפש את המדבקות של עצמו באלבומים של פרמיירליג. ארסנל תקבל את כוכב המונדיאל חינם, אבל קודם לכן הוא יעשה הכל כדי לחולל סנסציה נוספת ולשלוח את שלושת האריות הביתה.

באופן כללי, היה אתמול יום מעודד מאוד עבור התותחנים. סרז' אורייה, המגן הימני של חוף השנהב שמסומן כיעד רכש מרכזי כדי להחליף את בקארי סאניה, סיפק שני בישולים מופלאים וניצח את יפן. רק ג'ק ווילשר איכזב מאוד כאשר שולב כמחליף בהפסד לאיטליה.

ג'ק ווילשר, נבחרת אנגליה. GettyImages
רק ווילשר אכזב את אוהדי התותחנים/GettyImages

גדול הפריזאים אי פעם

בספטמבר 1979 הגיעה ארגנטינה לאצטדיון המרקאנה. לא המראקנה של ריו, אלא זה של בלגראד. היה זה משחק הוקרה לדרגאן דז'איץ', מגדולי השחקנים הסרבים בכל הזמנים, שפרש מכדורגל, ואלופת העולם הוזמנה להעניק לו כבוד. דז'איץ' עלה למגרש בפעם האחרונה בחייו, כקפטן יוגוסלביה, אבל את ההצגה גנב סאפט סושיץ'. הקשר האלגנטי, שעדיין שיחק אז בסראייבו, הבקיע שלושער ברמה העולמית הגבוהה. אלה הם שלושת השערים הראשונים בתקציר. הראשון היה טוב, השני מצוין, והשלישי מצוין עוד יותר, בסלאלום סטייל מראדונה (אם כי דייגו היה אז בן 19 בלבד).

כעבור שלוש שנים, אחרי הופעה מוצלחת במונדיאל בספרד, חתם סושיץ' בפריז סן ז'רמן ושינה את הכדורגל בעיר האורות. הוא היה הפליימייקר הכובש האולטימטיבי, עם טכניקה עוצרת נשימה, ראיית משחק ששמורה לבודדים בכל דור, וגם חוש מפותח מאוד לשערים. בתשע השנים בצרפת הבקיע הבוסני 96 שערים וחילק 61 אסיסטים, שיא מועדון בכל הזמנים. אניני הטעם היו מוכנים להשתחוות לפניו. הוא סימל את הכדורגל ההתקפי הטהור טוב יותר מכל שחקן אחר, וההערצה אליו תישאר לנצח. מומלץ מאוד להנות מהסרטון הבא שמתחיל בשער מיתולוגי לרשת נאנט בגמר הגביע הצרפתי ב-1983.

"יהיה זה עוול להגביל יצירתיות"

במשאלים של המגזין פראנס פוטבול, נבחר סושיץ' לשחקן הטוב ביותר של פ.ס.ז' בכל הזמנים ולזר הגדול ביותר בליגה הצרפתית בכל הזמנים. גם בבוסניה הוא נבחר לשחקן הטוב אי פעם, ואין ראוי ממנו להצעיד את הנבחרת הלאומית להופעתה הראשונה בגביע העולם. נאמן לעקרונותיו כשחקן, הוא דוגל בכדורגל התקפי וסוחף גם כמאמן, מה גם שאין לבוסניה שום אפשרות אחרת. הנבחרת הבלקנית התוססת כבשה 30 שערים ב-10 משחקים במוקדמות, וסושיץ' הצהיר: "אנחנו חייבים להמשיך באותה הדרך. זה אולי נשמע מסוכן, אבל תהיה זו טעות לשנות את הגישה. יש לנו כשרונות נהדרים, ויהיה זה עוול כלפי הכדורגל וכלפי האוהדים להגביל את יצרתיותם. אנחנו משחקים כדי להבקיע יותר שערים מהיריבה, ועד עכשיו זה הצליח לנו".

עם השקפת העולם הזו, פוגש סושיץ' שוב את ארגנטינה, בחלוף 35 שנה. שוב זה קורה במרקאנה, הפעם מרקאנה המקורי. האם אדין דז'קו יצטיין עם שלישיה לכבודו של המאמן?

סאפט סושיץ' מאמן נבחרת בוסניה. AP
אדין דז'קו יסגור עבורו מעגל? סושיץ'/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully