וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורגן קלינסמן: "ארה"ב תמיד נלחמת עד הרגע האחרון"

המאמן חגג ניצחון דרמטי על גאנה: "הרוח שלנו אדירה. יש מה לשפר, אבל העיקר שצברנו שלוש נקודות". אלטידור גמר את הטורניר? אקוואסי אפיה: "אובדן ריכוז בטורניר כזה עולה ביוקר"

המנצח הגדול. ג'ון ברוקס/GettyImages

נבחרת ארה"ב חגגה הלילה (בין שני לשלישי) ניצחון 1:2 על גאנה במחזור הפתיחה של בית ז' במונדיאל 2014. האמריקאים שעלו ליתרון כבר אחרי 29 שניות, לא היטיבו לשחק ואיבדו אותו בדקה ה-82, אלא שארבע דקות לאחר מכן ג'ון ברוקס נגח פנימה אחרי כדור קרן והעניק לפסים והכוכבים שלוש נקודות.

מה שאולי קצת העיב את שמחת הניצחון הן הפציעות של מאט ביזלר וג'וזי אלטידור, שעלולים להחמיץ את המשך הטורניר. השניים הוחלפו בגלל פציעות בשריר הירך האחורי והם יבדקו ביום שלישי. במחנה האמריקאי מקווים שהם לא גמרו את המונדיאל.

המספרים

* ארה"ב נקמה בגאנה על ההפסדים בשלב הבתים ב-2006 ובשמינית הגמר ב-2010 בהארכה. בשני המקרים הקודמים היה 1:2 לגאנה, הפעם התוצאה התהפכה.

* ג'ון ברוקס, שהעדיף את ארה"ב על פני גרמניה, רשם את משחקו הרשמי הראשון בנבחרת וחגג בו שער בכורה כל כך יקר.

* ברוקס הוא גם שחקן ההגנה הראשון שמבקיע עבור ארה"ב במונדיאל מאז פול קליגיורי ב-1990.

* זה הניצחון השני של ארה"ב על אדמת ברזיל, אחרי אותו ניצחון מפורסם על אנגליה ב-1950.

* השער של קלינט דמפסי, אחרי 29 שניות, הוא השער החמישי הכי מהיר בתולדות המונדיאלים.

* היה זה השער הכי מהיר שכבשה נבחרת לא אירופית במונדיאל, והשער הכי מהיר שספגה נבחרת מאפריקה.

* דמפסי הוא האמריקאי הראשון שכובש בשלושה מונדיאלים שונים.

* ארה"ב הפסידה רק משחק אחד בגביע העולם בו כבשה ראשונה - לספרד ב-1950 (3:1).

עוד באותו נושא

ארה"ב ניצחה את גאנה 1:2 אחרי סיום דרמטי

לכתבה המלאה
מאמן נבחרת ארה"ב יורגן קלינסמן. רויטרס
מאושר. קלינסמן/רויטרס

מאמן ארה"ב, יורגן קלינסמן, אמר בסיום: "גם אחרי שספגנו את שער השוויון, אמרתי לאנשים על הספסל שעוד יהיו לנו הזדמנויות לנצח. ואז הגיעה הקרן. אנחנו מתאמנים הרבה על מצבים נייחים וקיבלנו את מה שהגיע לנו. לנבחרת ארה"ב יש רוח אדירה, היא נלחמת עד הרגע האחרון. הפציעות האלה הן הסיבה לכך שאנחנו בנינו קבוצה, בנינו נבחרת".

קלינסמן הוסיף: "היו לנו בעיות עם הפציעות של ביזלר ואלטידור, אלו דברים שאתה לא מתכנן, אבל נלחמנו. יש דברים לשפר, היו לנו בעיות בהחזקת הכדור ובהנעה שלו, אנחנו צריכים לעשות פעולות יותר פשוטות. גאנה הקשתה עלינו, היא נבחרת חזקה, אבל בסופו של יום צברנו שלוש נקודות ואנחנו יכולים להמשיך הלאה".

כשמאמן ארה"ב נשאל על כך שקלינט דמפסי שבר את האף במהלך המחצית הראשונה, הוא השיב בחיוך: "זה בסדר, אני שברתי את שלי שלוש-ארבע פעמים כשחקן".

גם קפטן נבחרת ארצות הברית קלינט דמפסי התייחס לפציעה של ג'וזי אלטידור: "הלב שלי איתו, הוא עבד קשה, הוא היה חד ורצה לנצח, ירדו לו דמעות בדרך לחדר ההלבשה. אנחנו מאחלים לו החלמה מהירה, הוא שחקן חשוב".

אקוואסי אפיה מאמן נבחרת גאנה. רויטרס
"הגול המוקדם היה אסון". אפיה/רויטרס

גאנה הייתה מאוכזבת מאוד בסיום. השוויון שכבשה בדקה ה-82 העניק לה תקווה לקראת ההמשך אבל שערו של ג'ון ברוקס בדקה ה-86 סיבך עבורה את תמונת המאבק על מקום בשמינית הגמר. מאמנה אקוואסי אפיה אמר בסיום: "הגול המוקדם שספגנו היה אסון, לא ציפינו לפתיחה כזאת, אובדן ריכוז בטורניר כזה יכול לעלות ביוקר. חבל, שלטנו במשחק אבל לא הבקענו, יכולנו להוציא תוצאה טובה יותר".

אפיה ספג ביקורת על כך שלא פתח עם מייקל אסיין וקווין פרינס בואטנג אלא הכניס אותם למשחק במחצית השנייה. "אני מאמין בשחקנים הצעירים שלנו, הכוונה שלי הייתה להכניס אותם כשארצות הברית כבר עייפה ולנצל את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully