וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריי האוטון: "מה שמבדיל את מסי מרונאלדו הוא שלא הכול סובב סביבו"

קשר אירלנד וליברפול לשעבר מנתח את המונדיאל בראיון לשליח וואלה! ספורט ענבל מנור: "ספרד צריכה להתחיל מחדש, התקשורת האנגלית הבינה שצריך להנמיך ציפיות". וגם, ד"ש מפתיע

שחקן נבחרת אירלנד ריי האוטון. David Cannon, GettyImages
גם הוא היה במעמד הגדול. ריי האוטון במונדיאל 1994/GettyImages, David Cannon

ריי האוטון היה אחד הכוכבים הגדולים של הכדורגל האירי בשנות ה-80 וה-90. הקשר זכור כאיש שכבש את שער הניצחון ב-0:1 המדהים של האירים על אנגליה ביורו 1988 וגם את השער היחיד במשחק בניצחון על איטליה במונדיאל בארצות הברית שש שנים מאוחר יותר. הוא כיכב בין היתר גם בליברפול הגדולה באליפות האחרונה שלה ב-1990 ומאז שפרש, משמש כפרשן טלוויזיה בכיר. למונדיאל הגיע כפרשן של רשת ITE האירית. תפסנו אותו לשיחה קצרה על הטורניר, על ספרד, אנגליה וקצת על ליברפול.

"המונדיאל נפתח מצוין. השערים והמשחקים שמוכרעים מוכיחים שכל הנבחרות מנסות לנצח משחקים ולא רק יושבות מאחור ומחכות לראות מה יתפתח. הן לוקחות יוזמה ועד עכשיו המשחקים טובים מאוד ופתוחים מאוד עם הרבה הזדמנויות, הרבה שערים וזה מה שאוהדים רוצים לראות".

איזו נבחרת הרשימה אותך במיוחד?

"הולנד. זו הייתה תוצאה נהדרת נגד ספרד, לא? תחשוב כמה רחוק הם הגיעו בארבע שנים. הם הפסידו בגמר גביע העולם נגד ספרד ולא היו טובים, אבל הם התפתחו. ואן חאל על הקווים והוא עושה דברים נכונים מבחינה טקטית. הם נתנו הופעה משכנעת נגד נבחרת ספרדית, שאם להודות על האמת לא הייתה טובה. ספרד עשתה כל כך הרבה טעויות, חילקה מתנות וזה לא כל כך מתאים להם. לא ראינו דברים כאלה מספרד בשש-שבע השנים האחרונות. כדורגל, כמו כל דבר, הוא מעגל, ואולי ספרד הגיעו לסוף המעגל שלהם והם צריכים להתחיל מחדש.

האם אנחנו נכנסים לעידן חדש בכדורגל העולמי בו ספרד פחות דומיננטית?

"זה קרה לנבחרות בעבר. בשנות ה-70 ארגנטינה שלטה ואז ב-82 הם לא הצליחו. באותו טורניר שיחקה ברזיל הגדולה שלא זכתה בגביע ושוב ארגנטינה זכתה ב-86. כדורגל זה ספורט מוזר. אתה צריך 14-15 שחקנים טובים כדי לזכות בטורניר כזה. נראה למי יש את הסגל הטוב ביותר לקראת סיום הטורניר, אבל יש עוד הרבה על מה לשחק. הכול יוכרע על מי תגיע מספיק מאוזנת לשלבים המכריעים".

שוער נבחרת ספרד איקר קסיאס. GettyImages
אולי המעגל הזה הגיע לסופו. קסיאס וספרד מאוכזבים/GettyImages

אנגליה הפסידה, אבל שיחקה טובה. הופתעת מהם?

"בהחלט לא. יש לאנגליה שחקנים טובים ואני חשוב שבפעם הראשונה יש להם שחקנים שעושים מעבר מהיר מהגנה להתקפה. לפני כן, הנבחרת הייתה איטית ושיחקה על כדורים ארוכים. עכשיו יש להם יכולת להוביל כדור ולשחק בקצב גבוה. עם סטרלינג וסטארידג' ואם רוני יהיה קצת יותר מעורב, יש להם אופציות התקפיות. גם לאלאנה יכול לתרום. אנגליה נמצאת מתחת לרדאר כי בתחרויות קודמות תמיד יצרו הייפ, הבטיחו שיעשו דברים יפים וזה לא עבד. יש הבנה של התקשורת שלא מדובר בנבחרת החזקה ביותר, אבל לא תמיד זו מהות העניין. קח את ספרד כדוגמה. יש שם שחקנים מריאל מדריד, ברצלונה, אתלטיקו מדריד ומנצ'סטר סיטי – כל הקבוצות הגדולות בעולם – ותראה כמה גרוע הם שיחקו. גם אם יש לך את השחקנים הכי טובים, זה לא מבטיח כלום. לפעמים הדבר החשוב הוא למצוא את האיזון ואני חושב שאנגליה שיחקה היטב ובוודאי שהגיע לה לצאת עם משהו מהמשחק. אולי לא ניצחון, אבל בהחלט תיקו".

מי הפייבוריטית שלך לזכייה?

"זו הפעם הראשונה אי פעם, ואני לא מתחמק מהשאלה, בין אם מדובר במונדיאל, אליפות אירופה או ליגת האלופות, שאין לי מישהי בראש עליה אני מצביע כנבחרת שאותה צריך לנצח. אני חושב שהכול פתוח. מי שתפתח טוב, תצבור ביטחון ותייצר מומנטום תוכל להפוך לפייבוריטית. אני אוהב את ארגנטינה. מסי הוא השחקן האהוב עליי. יש בו כל מה שאני מחפש בכדורגלן: אינטליגנציה, טיפול נהדר בכדור, איזון וזה לא משנה אם הוא מבקיע שערים או מבשל אותם. לא הכול סובב סביבו אלא סביב הנבחרת וזה מה שקצת מבדיל אותו מכריסטיאנו רונאלדו".

עוד באותו נושא

גרמניה יורדת על רונאלדו: יצא קירח"

לכתבה המלאה
ליאונל מסי נבחרת ארגנטינה. AP
אינטליגנציה, טיפול בכדור ואיזון. מסי/AP

רוצה למסור ד"ש לרוני רוזנטל ואוהדי ליברפול בישראל?

"כן! רוני גר לידי ונהגנו לנסוע לאימונים יחד. הוא בחור נהדר שעשה קריירה טובה מאוד בליברפול. יש לי הרבה כבוד אליו. הוא היה טוב אצלנו ואני בטוח שיש לליברפול הרבה אוהדים בישראל שרוצים לראות אותה מצליחה. כמעט עשינו את זה השנה, היינו כל כך קרובים כשנותרו כמה מחזורים לסיום העונה ואני מקווה שנוכל להתחרות שוב על האליפות. איך אנחנו אומרים: 'שמרו על האמונה ולעולם לא תצעדי לבד'. אנחנו עוד נחזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully