וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וילמוטס מסופק, מרטנס: "נפלא להבקיע במונדיאל"

מאמן בלגיה נהנה מהקאמבק נגד אלג'יריה ("לא קל לשחק נגד נבחרת שרק מתגוננת"). קורטואה עדיין ללא הפסד במדי הנבחרת. מרטנס מרוצה משער הניצחון

הציל את בלגיה. פלאיני/GettyImages

נבחרת בלגיה פתחה הערב (שלישי) את המונדיאל בצורה מוצלחת, עם ניצחון 1:2 על אלג'יריה. השדים האדומים פיגרו 1:0 אחרי שסופיאן פגולי כבש בפנדל (25), אבל מהפך מאוחר של שני המחליפים, מרואן פלאיני (70) ודריס מרטנס (80), סידר שלוש נקודות.

המספרים

* השער של סופיאן פגולי קטע לאלג'יריה רצף לא מחמיא של 506 דקות ללא שער במונדיאלים.

* הפנדל של קשר ולנסיה היה הראשון שנשרק לזכות אלג'יריה בתולדות טורניר הגביע העולמי.

* בלגיה עם משחק שביעי ברציפות ללא הפסד בשלב הבתים של המונדיאל. המאזן שלה אחרי המשחק הערב: 2 ניצחונות, 5 תוצאות תיקו.

* בלגיה פיגרה ב-22 משחקים במונדיאלים. הערב היא ביצעה מהפך וניצחה בפעם השנייה בלבד.

* בלגיה עדיין ללא הפסדים כשטיבו קורטואה עומד בין הקורות שלה. במאזן ב-18 משחקים איתו: 12 ניצחונות ו-6 תוצאות תיקו. ב-10 מתוך 18 המשחקים הללו, בלגיה לא ספגה.

* לא פחות מארבעה שחקנים של טוטנהאם האנגלית פתחו במשחק היום: יאן ורטונגן, נאסר צ'אדלי ומוסא דמבלה מבלגיה, ונביל בנטאלב מאלג'יריה.

* דריס מרטנס הוא השחקן הרביעי של נאפולי שכובש במונדיאל. קדמו לו דייגו מראדונה (1986), קארקה (1990) ופאביו קוואליירלה (2010).

עוד באותו נושא

בלגיה חזרה מפיגור ל-1:2 על אלג'יריה

לכתבה המלאה
שוער נבחרת בלגיה, טיבו קורטואה. רויטרס
מאזן פנטסטי. קורטואה/רויטרס

אתמול מאמן בלגיה, מארק וילמוטס, אמר ש"המחליפים כובשים לפחות מחצית משערי הניצחון שלנו". הערב, שני שחקנים שהתחילו את המשחק על הספסל, סידרו לשדים האדומים ניצחון. המאמן סיכם: "המחליפים עשו את ההבדל, אבל זה היה יכול לקרות גם אם אותם שחקנים היו פותחים. החזקנו בכדור ב-67 אחוזים מהזמן ואחרי שספגנו, שלטנו במשחק לחלוטין".

וילמוטס הוסיף: "בצורה טבעית, התחלנו את המשחק בצורה קצת נרגשת. בנוסף, קשה לשחק נגד נבחרת שעסוקה רק במגננה. אבל הייתה לנו סבלנות והצלחנו להכריע את האלג'יראים כשהם התעייפו".

השחקן שכבש את שער הניצחון, דריס מרטנס: "זו תחושה נפלאה להבקיע במשחק במונדיאל. זה מאוד מיוחד". והוסיף: "זה היה חשוב בשבילנו לנצח היום, עכשיו נוכל לצפות במשחקים האחרים ברוגע, אבל אנחנו צריכים להתכונן למשחק הבא נגד רוסיה ולעשות הכל כדי לנצח".

על כך שוילמוטס החליט לפתוח איתו על הספסל, מרטנס אמר: "זו הבחירה של המאמן, וחייבים לכבד את זה. אני שמח שכבשתי, אבל אני מקווה לפתוח במשחק הבא".

מרואן פלאיני: "זה נורמאלי שנהיה לחוצים, זה המונדיאל הראשון שלנו. במחצית הראשונה לא היינו אגרסיביים מספיק, לא תקפנו מספיק. עד עכשיו מתחילת הטורניר, המשחקים הוכרעו במחצית השנייה וידענו את זה".

על המשחק הבא אמר: "אנחנו חייבים לכבד את רוסיה. חייבים להישאר מפוקסים, עבדנו קשה כדי להגיע לכאן. יש עוד הרבה עבודה לפנינו, אנחנו קבוצה צעירה וטובה ונעשה הכל כדי להיות מוכנים".

אדן הזאר: "עשינו טעות (הפנדל) ושילמנו עליה. ככה זה במונדיאל. לא נכנסנו לפאניקה וזה השתלם לנו בסוף. גם לפני הפנדל שלטנו במשחק אך לא הצלחנו למצוא את החלוצים שלנו במצב טוב".

הזאר הוסיף על רמת המשחק: "לא היה משחק כזה רע. כבשנו פעמיים ולא אפשרנו להם שום מצב".

מנגד, באלג'ירה היו שבורי לב בסיום מאיבוד היתרון וההתפרקות בסיום. "החמצנו הזדמנות נפלאה לחולל סנסציה ולהשיג ניצחון", אמר מאמן הנבחרת, ואהיד חלילודז'יץ'. "לשחקנים שלי אין במה להתבייש. הם יכולים להיות מאוכזבים, אבל אין סיבה לבכות".

מאמן נבחרת בלגיה, מארק וילמוטס (ימין) חוגג עם הצוות שלו. רויטרס
וילמוטס והצוות שלו חוגגים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully