וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קובאץ': "יכולנו לכבוש עוד. מקסיקו? חזקה, אבל פגיעה"

קרואטיה הביסה את קמרון 0:4 ומתכוננת לקרב על הכרטיס לשמינית. נתוני המשחק: המסורת של משפחת סונג והכניסה של מנדז'וקיץ' לספרי ההיסטוריה של הכדורגל הקרואטי

שער מוקדם. שחקני קרואטיה חוגגים/רויטרס

נבחרת קרואטיה שמה מאחור את ההפסד לברזיל במשחק הפתיחה של המונדיאל והביסה הלילה (בין רביעי לחמישי) 0:4 את קמרון במחזור השני של בית א'. התוצאה הזו קבעה שני עובדות בסיסיות: קמרון איבדה סיכוי לעלות לשמינית הגמר וקרואטיה תשחק נגד מקסיקו במחזור האחרון, במשחק שככל הנראה יקבע את זהות העולה הנוספת לצידה של ברזיל. ניקו קובאץ' ושחקניו מפגרים אחרי מקסיקו בנקודה והמשמעות היא שהם יהיו זקוקים לניצחון.

מריו מנדז'וקיץ' הפך לקרואטי הראשון שכובש צמד במשחק אחד במונדיאל, איביצה אוליץ' ואיבן פרישיץ' המצוין השלימו וקרואטיה הפליגה לניצחון קל. קמרון שהגיעה למחנה שלה באיחור בעקבות סכסוך על גובה הבונוסים שיקבלו שחקניה, המשיכה להיראות מפורקת כשבמהלך המחצית השנייה בנואה אסו-אקוטו ובנג'מין מוקאנג'ו התעמתו, ופייר וובו נאלץ להפריד ביניהם.

המספרים

* 4,393 ימים חלפו בין השער הראשון של איביצה אוליץ' במונדיאלים - ביוני 2002 - לשער השני שלו - הערב.

* איבן פרישיץ' הוא הקרואטי השני שכובש ומבשל באותו משחק בטורניר גביע עולמי. קדם לו מריו סטאניץ', שעשה את זה נגד ג'מייקה במונדיאל 1998.

* עוד פלאשבק למונדיאל 1998: זו הפעם הראשונה בה קרואטיה כובשת שלושה שערים או יותר מאז רבע הגמר המהולל שלה מול גרמניה.

* מריו מנדז'וקיץ' הפך לקרואטי הראשון שכובש צמד במשחק אחד במונדיאל.

* הכול נשאר במשפחה: ריגוברט סונג ספג כרטיסים אדומים במונדיאלים ב-1994 וב-1998 והאחיין שלו, אלכס סונג, ספג כרטיס אדום הלילה. במילים אחרות: 3 מתוך 8 כרטיסים אדומים שנשלפו לחובת קמרון במונדיאלים, רשומים על משפחת סונג.

* קמרון ניצחה רק פעם אחת ב-14 המשחקים שלה נגד יריבות אירופאיות. 1:2 על רומניה ב-1990. המאזן אחרי הערב: 1 ניצחונות, 5 תוצאות תיקו, 8 הפסדים.

* קמרון סופרת כבר 6 הפסדים ברציפות במונדיאלים. "האריות הבלתי ניתנים להכנעה" לא עברו את שלב הבתים מאז הטורניר המפורסם שלהם ב-1990. אולי בעוד ארבע שנים.

* הנבחרת הקודמת שהגיעה לשישה הפסדים ברציפות במונדיאלים הייתה אל סלבדור. זה קרה בטורניר ב-1982.

עוד באותו נושא

חגיגה במנאוס: קרואטיה הביסה את קמרון המפוררת 0:4

לכתבה המלאה
שחקן נבחרת קמרון, אלכס סונג. רויטרס
מסורת משפחתית. אלכס סונג אחרי ההרחקה/רויטרס

מאמן קרואטיה, ניקו קובאץ', אמר: "אני רוצה לברך את החבר'ה. יכולנו לכבוש עוד כמה שערים, אבל אנחנו שמחים כי שיחקנו בתנאים קשים. בלחות הזו של מנאוס קשה אפילו לעמוד או לשבת, אז תתארו לעצמכם איך זה לרוץ".

קרואטיה כאמור תפגוש במחזור הסיום של בית' א' את מקסיקו והיא תהיה חייבת ניצחון. קובאץ' הוסיף: "אנחנו הולכים למשחק נגד יריבה קשה. מקסיקו משלבת הרבה אופי ופטריוטיות, בדיוק כמונו. זו נבחרת אגרסיבית שלוחצת גבוה, אבל היא פגיעה בחלק האחורי. אני מקווה שנמצא את הדרך לנצח".

מאמן קמרון, פולקר פינקה, התייחס בקצרה להתפרקות של הנבחרת שלו: "כואב להפסיד בתוצאה כזו. אני יודע שקשה לשחק 10 נגד 11, אבל זה לא אומר שצריך לאבד שליטה בצורה כזו".

מאמן נבחרת קרואטיה, ניקו קובאץ', עם מאמן נבחרת קמרון, פולקר פינקה. Matthew Lewis, GettyImages
סבל מהלחות במנאוס. ניקו קובאץ' עם מאמן קמרון, פולקר פינקה/GettyImages, Matthew Lewis

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully