וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריאן רואיס: "היינו בבית המוות, אבל עכשיו אחרים מתים"

קוסטה ריקה חוגגת את ההישג ההיסטורי, המאמן פינטו: "העם הזה ראוי לכך". בופון ואיטליה לא מוטרדים: "צריכים רק נקודה". מה קרה בדרך לחדרי ההלבשה?

נבחרת קוסטה ריקה רשמה הערב (שישי) את אחד ההישגים הגדולים בתולדותיה, כשהדהימה בניצחון 0:1 על אלופת העולם לשעבר איטליה והבטיחה את מקומה בשמינית הגמר בפעם השנייה בהיסטוריה (הקודמת הייתה ב-1990) ועוד מבית ד' בו הייתה אמורה להוות בשר תותחים. בריאן רואיס נגח את שער הניצחון בדקה ה-44, כשהאזורי לא מצאו תשובה וחוו הפסד ששולח אותם למאבק ישיר על הכרטיס השני מבית ד' מול אורוגוואי במחזור הסיום. מאוכזבת נוספת מהמשחק הזה: אנגליה שסיימה רשמית את דרכה בטורניר.

אם לא מספיקה ההסתבכות של איטליה, שחקני הספסל של שתי הנבחרות התעמתו ביניהם עם הירידה להפסקה במשחק ברסיפה. על פי הדיווחים והצילומים, השחקנים היו שותפים להתגוששות רבתי במנהרה, שם הרוחות התלהטו ואף הוחלפו דחיפות וקללות.

צפו בצילום מההתגוששות במנהרת השחקנים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התגוששות במנהרה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המספרים

* קוסטה ריקה העפילה לשמינית גמר המונדיאל בפעם השנייה בתולדותיה.

* זו הפעם הראשונה בה קוסטה ריקה ניצחה פעמיים ברציפות במונדיאל.

* קוסטה ריקה היא הנבחרת השלישית מצפון ומרכז אמריקה שמנצחת שני משחקים ברציפות במונדיאל. קדמו לה כמובן מקסיקו וארה"ב.


* איטליה כבשה בכל שבעת המפגשים הקודמים שלה במסגרת המונדיאל מול נבחרות מצפון ומרכז אמריקה. לא הפעם.

* איטליה נתפסה 11 פעמים בנבדל במהלך המשחק - שיא במונדיאל הנוכחי.

* זו הפעם הרביעית ברציפות שאיטליה לא מנצחת במשחק השני במונדיאל.

* גם ריצת השיא של איטליה נעצרה, כשהיא לא הצליחה לכבוש אחרי 15 משחקים רצופים בהם עשתה זאת במסגרת הגביע העולמי, מאז המפגש עם צרפת במונדיאל 1998.

* איטליה ניצחה רק משחק אחד מבין תשעת האחרונים שלה. אותו 1:2 נגד אנגליה במחזור הראשון של שלב הבתים.

* אנדראה פירלו השלים רק 33 מסירות במחצית הראשונה - פחות מחצי מהכמות שלו במחצית הראשונה נגד אנגליה (70).

* מה קורה לנציגות אירופה? רק ניצחון אחד לנבחרת אירופית בחמשת המשחקים האחרונים בטורניר (0:4 לקרואטיה על קמרון).

* ואי אפשר בלי אנגליה, שהודחה לראשונה בשלב הבתים של המונדיאל מאז 1958.

שחקני קוסטה ריקה חוגגים. GettyImages
איזה ערב מרגש. שחקני קוסטה ריקה חוגגים/GettyImages

כובש שער הניצחון בריאן רואיס חגג: "רבים לא האמינו בנו כי הוגרלנו לבית המוות, אבל עכשיו אחרים מתים. חלמנו על זה, אפילו שידענו שלא נתנו לנו סיכוי. העפלנו על חשבון נבחרות חזקות הרבה יותר, אז זה חלום שהתגשם. אני לא יכול להסביר בכלל את הרגשות שלי כרגע, סבלנו כל כך במהלך המשחק. אני מקדיש את השער למשפחה שלי, זה פשוט מדהים להבקיע בגביע העולם. אנחנו מודים לכל מי שתמך בנו. השגנו משהו יוצא דופן בהתחשב בכך שאנחנו מדינה כה קטנה".

חורחה לואיס פינטו, מאמנה הנרגש של קוסטה ריקה, סיפק נאום סנטימנטלי: "נשארנו עם הראש למעלה, זה היה משחק יפהפה. אנשי קוסטה ריקה ראויים להישג הזה, הם תמכו בי ובנבחרת כולה. זה היה בשבילם. קוסטה ריקה רגילה להתעלות במפגשים מול הנבחרות הגדולות. ככל שהשור אמיץ יותר, כך הקרב טוב יותר".

שוער איטליה ג'אנלואיג'י בופון. GettyImages
ההפסד מבחינתו לא משנה דבר. ג'יג'י בופון/GettyImages

מנגד, צ'זארה פראנדלי המאוכזב סיכם את ההפסד של איטליה: "ידענו שנקלענו לבית קשה. עכשיו נצטרך להתאושש ולהגיע באנרגיה מלאה למשחק מול אורוגוואי. לא טעינו בטקטיקה שלנו. הם היו מאוד מאוד אגרסיביים ואנחנו ניסינו למצוא דרכים שונות להיכנס למשחק, אבל פשוט לא הצלחנו".

אנטוניו קסאנו הודה: "זה היה משחק מוזר, אבל עכשיו חשוב לשרם את האנרגיות שלנו ולספק הופעה גדולה מול אורוגוואי. אני משוכנע שאנחנו מסוגלים לעשות את זה. אנחנו רק צריכים לעשות את מה שאנחנו מסוגלים. אם נשיב את האנרגיה, נשלים את המשימה".

הקפטן ג'אנלואיג'י בופון, לו זה מונדיאל חמישי ברציפות, הדגיש: "ההפסד לא משנה דבר. קיווינו לעשות יותר במשחק שידענו שיהיה קשה. נתקלנו ביותר בעיות מכפי שצפינו ועכשיו פשוט צריך לחזור ולעמוד על הרגליים. תיקו מול אורוגוואי יספיק לנו, אנחנו צריכים רק נקודה. גם ניצחון פה היה מחייב אותנו להשיג עוד נקודה, כך שבאמת דבר לא השתנה. ההעפלה של קוסטה ריקה היא הלם עבור מי שלקח אותם כמשהו מובן מאליו. כבר למדנו בשנים האחרונות שאין סינדרלות בטורנירים כאלה גדולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully