וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ד"ש בלי שיר: קארים בנזמה בראש דירוג המצטיינים של המונדיאל

22.6.2014 / 14:00

הוא כובש ומבשל, מרגש ומלטף. קארים בנזמה עדיין לא שר את ההמנון, אבל לצרפתים כבר לא אכפת. איתו בדירוג מצטייני המונדיאל: הסקוררים של הולנד, הגיבור של מקסיקו, הכישרון שעושה כבוד לוולדראמה ועוד פספוס של ליגת העל

שחקן נבחרת ארגנטינה ליאונל מסי חוגג. Paul Gilham, GettyImages
מבליח לרגע אחד, וזה מספיק. ליאונל מסי/GettyImages, Paul Gilham

המחזור השני של שלב הבתים עדיין לא הושלם, אבל חייבים לעמוד איכשהו בקצב המסחרר של מונדיאל 2014. דירוג המצטיינים של הטורניר בברזיל מציג חמישה שורדים מהמחזור הראשון שהחליפו ביניהם מקומות, כשאליהם הצטרפו שניים מתגליות המונדיאל עד כה, עוד פספוס של ליגת העל והשוער שחסם בגופו את ברזיל.

המבחן של מסי

במחזור הראשון חיכינו 65 דקות לרגע הקסם, במחזור השני הציפייה התארכה עד תוספת הזמן. ליאונל מסי שוב היה חלש למדי. ארגנטינה חזרה על פי רצונו ל-4-3-3 והוא זז ימינה כדי לברוח מהצפיפות האיראנית, אבל התקשה לבוא לידי ביטוי. הקפטן יצר מצבים רק באמצעות מצבים נייחים, עד שבדקה ה-91 החליט לעשות הכול בעצמו, הזיז את כולם וסובב באלגנטיות לרשת. שני ניצחונות דחוקים לארגנטינה, אבל שניהם רשומים על שמו של מסי. הוא קונה עוד ארבעה כאלה.

שחקן נבחרת אקוודור אנר ולנסיה. GettyImages
כל השערים של אקוודור בתמונה אחת. אנר ולנסיה/GettyImages

10. אנר ולנסיה - אקוודור

שלושה שערים יש לאקוודור במונדיאל 2014, שלושתם של אנר ולנסיה. כולם התמקדו בקפטן אנטוניו ולנסיה ממנצ'סטר יונייטד, אך דווקא הוולנסיה השני התברר כמשמעותי יותר והפך תוך שני משחקים לשיאן השערים של נבחרתו במונדיאל. אנר בן ה-24 כבש עם הרגל, הוסיף עוד אחד עם הראש והיווה סכנה מתמדת בניצחון על הונדורס. מתגליות הטורניר. בקרוב בפרמיירליג?

9. תומאס מולר – גרמניה (מיקום קודם: 1)

מצטיין המחזור הראשון שבת מהבקעה ב-2:2 הקשה נגד גאנה, אבל הפגין כישורים אחרים והוכיח שוב את נחיצותו. המרחקים הגדולים בין שחקני ההתקפה של גרמניה מנעו מתומאס מולר להיות קטלני מול השער, אך הוא ידע לייצר להיות אפקטיבי. הוא בישל את השער למריו גצה ובהמשך תרם מימין כדי לאפשר למירוסלב קלוזה להציל נקודה ולהשתוות לרונאלד. גם הדם הרב שניגר מפניו לא ימנע ממנו לחזור לכבוש בטורניר.

הבלוג של יוכין

אנר ולנסיה קורע רשתות לזכרו של צ'וצ'ו בניטס

לכתבה המלאה
צ'ארלס אראנגיס שחקן נבחרת צ'ילה חוגג. AP
ביטל את מרכז השדה הספרדי. צ'ארלס אראנגיס/AP

8. רובין ואן פרסי – הולנד (מיקום קודם: 3)

הגנה חסרת ניסיון? היעדרות של ואן דר וארט וסטרוטמן? הולנד הייתה המועמדת הברורה לשמש כקורבן האירופי של צ'ילה בבית ב', אך השלימה את המשימה בשני משחקים והקריבה את ספרד. גם ב-2:3 על אוסטרליה קיבל לואי ואן חאל תפוקה מהחלק הקדמי שלו. כשהולנד נקלעה לפיגור, היה זה רובין ואן פרסי שהעביר הילוך והשווה בשערו השלישי בטורניר. הקפטן ההולנדי מרגיש טוב אצל ואן חאל ומרגיש נהדר לצד אריאן רובן. גם הצהוב השני שספג לא מטריד אף אחד.

7. צ'ארלס אראנגיס - צ'ילה

בינואר רכשה אודינזה מחצית מכרטיסו של צ'ארלס אראנגיס, אך בגלל ריבוי הזרים השאילה אותה לאינטרנסיונל הברזילאית. כך נותר הקשר התזזיתי אחד משני שחקנים בהרכב נבחרת צ'ילה שלא משחק באירופה. זה לא מנע ממנו להיות כוכב הניצחון ההיסטורי על ספרד. אראנגיס שיבש את הנעת הכדור וגם הפתיע בגיחות לרחבה. הוא בישל לאדוארדו ורגאס וניצל הדיפה לא מוצלחת של איקר קסיאס כדי לשלוח בעיטת פאלש מדודה אל הרשת עם רגל ימין, החלשה שלו. השדרוג בדרך.

לואיס סוארס שחקן נבחרת אורוגוואי מנחם את סטיבן ג'רארד שחקן נבחרת אנגליה. AP
ותודה על האסיסט. לואיס סוארס עם סטיבן ג'רארד/AP

6. לואיס סוארס - אורוגוואי

איזה הבדל עושה שחקן אחד. חמישה נציגי ליברפול היו בהרכב אנגליה, אף אחד מהם לא התקרב לרמה של חברם לואיס סוארס. לצערם, שחקן העונה בפרמיירליג היה היריב. אורוגוואי נראתה כבויה בלעדיו בהפסד 3:1 לקוסטה ריקה, אך איתו הפכה קטלנית. אדינסון קבאני זז הצידה וגם פרגן כמו גדול, כשסוארס הכניע את ג'ו הארט בנגיחה חכמה וחרץ את גורל המשחק וגורלה של אנגליה בטורניר עם שער ניצחון בדקה ה-85. ותודה לסטיבי ג'י.

5. חאמס רודריגס - קולומביה (מיקום קודם: 9)

המנהיג הצעיר של לוס קפטרוס ממשיך להשכיח את חסרונו של רדאמל פלקאו. אחרי השער והבישול מול יוון, חאמס רודריגס גילה שהוא גם מסוגל לנגוח לא פחות חזק מפלקאו, כשהרעיד את הרשת עם שער נדיר מבחינתו. "דרוגבה שמר עליי? אני לא מאמין שכבשתי מולו בנגיחה", התרגש. הוא ניווט את המשחק של קולומביה מעמדת הפליימייקר וסלל את הדרך לניצחון על חוף השנהב ולשמינית הגמר. עושה כבוד לחולצה מספר 10, אותה לבש בעבר קרלוס ולדראמה המופלא.

שוער נבחרת מקסיקו גיירמו אוצ'ואה מול ברזיל. רויטרס
לא נתן לשום כדור לעבור אותו. גיירמו אוצ'ואה/רויטרס

4. כריסטיאן בולאניוס - קוסטה ריקה

הפתעת המונדיאל ממשיכה לקרוץ לליגת העל. בפרק הקודם הזכרנו את ג'ואל קמפבל והפספוס של מכבי חיפה. הנה עוד שחקן שהוצע לירוקים לפני כמה חודשים, ורגע לפני הטורניר הוצע גם לבית"ר ירושלים. כריסטיאן בולאניוס הגיע לברזיל בידיעה שהוא לא ממשיך בקופנהאגן. אז למה לא להציג את מרכולתו לעיני העולם כולו? אחרי שבישל נגד אורוגוואי, הוא התעלה בהופעה מרשימה מול הקישור האיטלקי המשובח ויחד עם חבריו הדהים את אלופת העולם לשעבר. בולאניוס לא רק חילץ כדורים, אלא הציג גם טיפול נפלא בכדור, הוציא מתפרצות, יצר מצבים ואיים בבעיטות מרתיעות מרחוק. קוסטה ריקה בשמינית הגמר, לא מעט בזכותו.

3. גיירמו אוצ'ואה - מקסיקו

הוא הכדורגלן הנערץ במקסיקו, אליל הבנות כבר שנים וסטאר אמיתי, אבל את המקום בהרכב הנבחרת קיבל גיירמו אוצ'ואה רק 24 שעות לפני משחק הפתיחה מול קמרון. הוא צבר ביטחון עם רשת נקייה בניצחון ה-0:1 והכין את עצמו לקראת האתגר האמיתי - ברזיל. נגד המארחת הוא סיפק את תצוגת השוערות הטובה ביותר עד כה במונדיאל, כולל הצלה סטייל גורדון בנקס לנגיחה של ניימאר. בגיל 29, ואחרי שלוש שנים באז'קסיו הנידחת,"סופר ממו" סוף כל סוף זכה להכרה העולמית לה הוא ראוי. עכשיו הוא אחד השחקנים החופשיים המבוקשים באירופה. נקודת המפנה בקריירה?

אריאן רובן שחקן נבחרת הולנד חוגג. רויטרס
בכושר שיא. אריאן רובן/רויטרס

2. אריאן רובן - הולנד (מיקום קודם: 2)

הקיצוני הנפלא של באיירן מינכן שמר על מקומו בצמרת עם עוד הופעה נהדרת שזיכתה אותו בתואר איש המשחק. הולנד התקשתה נגד אוסטרליה הרבה יותר מאשר נגד ספרד, אך רובן המשיך לספק את הסחורה ואת השערים. המהירות המסחררת שלו הייתה גדולה על הגנת הסוקרוז, שלמזלה ספגה ממנו רק פעם אחת. עד כמה רובן נמצא חזק בעניינים? הוא היחיד במונדיאל עם מאה אחוזי דיוק בבעיטות לשער. היו לו שש כאלה, כולן למסגרת, ומתוכן שלוש נעצרו ברשת. עם רובן בכושר שיא וסקורר מדופלם דוגמת ואן פרסי, יש להולנד על מי לסמוך.

1. קארים בנזמה - צרפת (מיקום קודם: 6)

מבין 11 השחקנים שעלו עם מדי צרפת לכר הדשא בסלבדור, רק אחד לא שר את ההמנון נגד שוויץ. לפני שנה וחצי, זה עלה לקארים בנזמה בשריקות בוז ובדרישה להדיחו מההרכב בעיצומה של בצורת השערים. היום? הכול כבר נשכח. אז הוא לא שר את ההמנון, ביג דיל. במקום להפגין כוחו בשירה, בנזמה נותן לצרפת שערים, בישולים וניצחונות. אחרי הצמד לרשת הונדורס, הוא הוסט לכנף השמאלית, פרח בהתקפות המעבר וניצל את יכולותיו הטכניות כדי לבשל פעמיים וגם להבקיע את השלישי שלו בטורניר (כמה דקות אחרי שהוחזר לחוד). היה לו גם פנדל מוחמץ ושער יפהפה שנגזל ממנו על ידי שופט קפדן מדי בשניית הסיום, כך ששוב נמנעה ממנו שלישייה (לא שכחנו את טכנולוגיית קו השער). המהפך הגדול של צרפת.

שחקני נבחרת צרפת קארים בנזמה, מתיו ולבואנה וחבריהם חוגגים. GettyImages
שהאחרים ישירו. קארים בנזמה חוגג/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully