וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרחיו רומרו: "למזלנו 'הגמד' שפשף את מנורת הקסמים"

שוער ארגנטינה חגג, סאבלה: "עם מסי הכול אפשרי, גם שני שוערים לא היו עוצרים את הבעיטה שלו". מסי: "קבוצות מאוד הגנתיות נגדינו". קיירוש זעם על השיפוט והוסיף: "השחקן הטוב בעולם עשה מה שעשה"

ברגע האחרון, הגיע המושיע. מסי חוגג עם אגוארו/GettyImages, Ian Walton

לא ייאמן, פשוט לא ייאמן המשחק שקיבלנו הערב (שבת) בבלו הוריזונטה. במשך 91 דקות היתה קרובה נבחרת איראן להדהים את ארגנטינה ואת העולם כולו, כשלא רק שלא נבהלה מליאונל מסי וחבריו, אלא כמעט והצליחה להכניע אותם ולרשום את אחת הסנסציות הגדולות בהיסטוריה של המונדיאל.

אלא שאז הגיעה ה-91, ואיתה אותו ליאונל מסי, שהבהיר גם לאיראנים שגם אם הם עצרו אותו במשך מרבית המשחק, אסור להם לעזוב אותו אפילו לשנייה. מסי כבש את שער הניצחון שקבע 0:1 מתוק, הקפיץ את ארגנטינה לשש נקודות וקירב אותה משמעותית לשמינית הגמר. האיראנים האומללים ושבורי הלב יהיו עתה חייבים להרים את עצמם לקראת המשחק האחרון מול בוסניה, וינסו גם הם לחזור ללחימה על העלייה.

מספרים

* ליאונל מסי כבש שמונה שערים בשבע ההופעות האחרונות שלו בנבחרת.

* מסי הוא הארגנטינאי הראשון בהיסטוריה שכובש שער ניצחון בתוספת הזמן במונדיאל.

* 'הפרעוש' הוא הארגנטינאי החמישי שמבקיע בשני המשחקים הראשונים בשלב הבתים (משהו שמראדונה לא הצליח לעשות). קדם לו הרנן קרספו ב-2006.

* מסי הצטרף ללואיס סוארס (41), זיקו (48), רומאריו (55), גבריאל באטיסטוטה (56), רונאלדו (62) ופלה (77) כשחקנים דרום אמריקאים עם 40 שערים או יותר בנבחרת.

* זהו השער השני הכי מאוחר שארגנטינה הבקיעה בתולדות המונדיאלים. רק גבריאל באטיסטוטה, שהבקיע מול יוון בדקה ה-92, מצא את הרשת בשלב מאוחר יותר.

* זה לא ממש מפתיע, אבל מסי הבקיע את 29 מ-30 השערים האחרונים שלו בנבחרת ברגל שמאל.

* זה היה בסך הכל המשחק השני בהיסטוריה של איראן מול נבחרת מדרום אמריקה. הפעם הקודמת שזה קרה היתה ב-1978, אז הובסה איראן 4:1 מול פרו.

* היום לפני 20 שנה, ב-21 ביוני 1994, כבש באטיסטוטה שלושער ב-0:4 של ארגנטינה על יוון במונדיאל בארה"ב. בחלוף ארבע שנים הבקיע עוד שלושער, ב-0:5 על ג'מייקה בצרפת. הפעם גם שער אחד הספיק.

* ההופעה הערב של מסצ'ראנו היתה ה-100 שלו בנבחרת, והוא הפך לשחקן הרביעי בלבד בהיסטוריה של ארגנטינה שמגיע להישג הזה, יחד עם חביאר סאנטי, רוברטו אז'אלה ודייגו סימאונה.

* ואם כבר מסצ'ראנו, במחצית היו לו 45 מסירות, 11 יותר מכל נבחרת איראן.

* ארגנטינה סיימה את המשחק עם 76.7% אחוזי שליטה בכדור, האחוזים השניים בגובהם בהיסטוריה של המונדיאל מאז 1966.

שוער נבחרת ארגנטינה סרחיו רומרו חוגג מול איראן. רויטרס
הגמד הביא את המזל. רומרו/רויטרס

ליאונל מסי, קיבל את השחקן המצטיין ואמר בסיום: "אם להיות כן, זה היה משחק קשה. האיראנים סגרו אותנו טוב ולא הצלחנו למצוא מרווחים לתקוף. היה גם חם, מאוד חם, היה קשה ובכל זאת היו לנו הרבה הזדמנויות. בחצי השעה האחרונה היו גם להם הזדמנויות אבל למזלנו ניצחנו ועלינו וזו בדיוק המטרה שלנו".

"בשני המשחקים האחרונים הקבוצות היו מאוד הגנתיות ושמרו עליי חזק - ולא רק עליי. גם על די מאריה ולא הצלחנו למצוא מרווחים. אנחנו צריכים לשחק טוב יותר אבל ככל שנתקדם, נשתפר ונראה את היכולת האמיתית שלנו. אנחנו יודעים שאנחנו לא משחקים כמצופה אבל כבר אמרתי - היו לנו הרבה מצבים. קשה כשכל הקבוצות שומרות ככה, מתגוננות. קשה לתקוף".

מסי הוסיף: "היום היה ניצחון חשוב, כי אנחנו מלאי ביטחון ושלווים בגללו. אם לא היינו מנצחים, המשחק נגד ניגריה היה שונה ממה שיהיה. אנחנו יודעים שאנחנו צריכים להשתפר".

סרחיו רומרו, שהציל את ארגנטינה שלוש פעמים מספיגה, אמר בסיום: "איראן שלחה הרבה שחקנים לרחבה שלנו, אבל למזלנו 'הגמד' שפשף את מנורת הקסמים והביא לנו את הגול".

גם המאמן אלחנדרו סאבלה ידע למי להודות: "עם מסי הכול אפשרי. הוא שחקן מפתח שלנו, שחקן הכרעה. איראן חיכתה לנו עם הרבה שחקנים בהגנה וסיבכה אותנו. זו נבחרת חזקה שעבדה היטב. מתי ארגנטינה תופיע במיטבה? נראה. אני מקווה שזה יקרה. היו לנו שלושה-ארבעה מצבים חוץ מהשער להכריע את המשחק, אבל זה לא נכנס. איראן שיחקה מצוין. הם הצליחו להרוויח מההחלטה שלנו והיו להם הרבה מצבים לכבוש. דברים כאלה יכולים לקרות. זה לא צריך לקרות אבל זה קורה. אתם מודאגים לגבי דברים וגם אני. כמובן שאנחנו רוצים לנצח, אז ננסה לאזן את הנבחרת. לפעמים, במהלכים של התקפות מתפרצות - מוכרע המשחק. היום דברים הלכו לנו קשה, במיוחד במתפרצות".

סאבלה נשאל האם השוער האיראני חגיגי הוא הסיבה לתוצאה, והשיב: "אני חושב ששני השוערים היו מצוינים היום. הם הגנו טוב על השער שלהם ועדיין, היו לנו מצבים. אומר את זה שוב - אני רוצה לברך את הקבוצה שלי. הם עשו מאמץ גדול, בשעה שלא קל לשחק. אני רוצה לברך גם את איראן, על משחק מבריק. שני השוערים היו מצוינים, ואת השער של ליאונל גם שני שוערים לא היו עוצרים".

מאמן נבחרת ארגנטינה אלחנדרו אלחנדרו סאבלה. Ian Walton, GettyImages
כמה קשה זה היה. סאבלה/GettyImages, Ian Walton

מאמן נבחרת איראן, קרלוס קיירוש אמר בסיום: "שני אנשים הכריעו את המשחק. השחקן הכי טוב בעולם - מסי, עשה מה שעשה, וניצח את המשחק עם שער מבריק. האדם השני הוא השופט. היה פנדל ברור, ובמשחק כזה, עם נבחרת כמו איראן, זה עושה את ההבדל. אני שמח וגאה בקבוצה שלי אבל מאוכזב ומתוסכל שלא קיבלנו את הפנדל הזה. בכל מקרה, עכשיו אנחנו הולכים למשחק הבא עם אותה גישה. צריך למצוא את הדרך לאסוף שלוש נקודות מול בוסניה. אני חוזר ואומר, באופן הכי הוגן שיש, כי אני רוצה לנהל עוד משחקים בחיי אז אזהר בלשוני - השופט לא קיבל את ההחלטה הנכונה. הוא ראה את הפנדל. ראיתי את זה. הוא היה חמישה מטרים מהאירוע, אין סיכוי שלא ראה את זה. אני מתוסכל מאוד ועצוב בגלל זה".

מאמן נבחרת איראן קרלוס קיירוש. AP
תסכול רב, ואפשר להבין אותו. קיירוש/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully