וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקת ראייה: דז'קו עשה הכול נכון ואז נשמעה שריקת השופט

בדקה ה-21 שבר כוכב בוסניה את מלכודת הנבדל של ניגריה, אבל השופט הניו זילנדי פסל את שערו בתואנת נבדל שלא היה. אם פיפ"א רוצה להפחית את השפעת הטעויות של השופטים על המשחק, היא חייבת לשקול שימוש רחב יותר באמצעים טכנולוגיים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין נבדל, אבל גם אין שער/מערכת וואלה!, צילום מסך

1. מה היה? בדקה ה-21 נפסל שער חוקי של נבחרת בוסניה. אדין דז'קו עשה תנועת עומק לתוך לרחבה וקיבל עומק נהדר מזבייזדאן מיסימוביץ'. חלוץ מנצ'סטר סיטי דייק עם בעיטה לפינה אבל הקוון הרים דגל לנבדל.

אדין דז'קו שחקן נבחרת בוסניה מול אובי מיקל שחקן נבחרת ניגריה. GettyImages
הפעם בוסניה ודז'קו היו בצד הלא נכון של החלטת השופט/GettyImages

2. מה למדנו? אי אפשר לדעת איך היה מתפתח המשחק בין ניגריה לבוסניה אם השופט הניו זילנדי פיטר אולירי היה מאשר את שערו החוקי של דז'קו. נפסלו בעבר הרבה שערים חוקיים וייפסלו בעתיד הרבה שערים חוקיים, ועד שלא תתקבל החלטה בפיפ"א שאפשר יהיה להשתמש במצלמות הטלוויזיה כדי להכריע גם בסוגיה הזאת, אנחנו נמשיך לראות שחקנים מתוסכלים, נבחרות שפספסו ציון דרך היסטורי ושופטים שטועים. יש לא מעט תומכים הקוראים לשימוש בטלוויזיה כדי להכריע בסוגיות מעוררות מחלוקת אחרות, מעבר לזאת הקובעת אם הכדור עבר את קו השער או לא. פיפ"א לא נוטה להכניס חידושים לחוקת הכדורגל, אולי בעתיד זה יקרה, אבל עד אז יקרו טעויות שיפוט ותמיד יהיה צד מקופח. לרוע מזלה של בוסניה, הפעם היא הייתה בצד הלא נכון. אם פיפ"א רוצה להפחית את השפעת הטעויות של השופטים על המשחק, היא חייבת לשקול שימוש באמצעים טכנולוגיים שיסייעו להם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully