וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונאלדו: "זו הייתה אשליה לחשוב שפורטוגל תזכה"

הכוכב הודה אחרי התיקו מול ארה"ב: "יש סיכוי לעלות, אבל הוא קלוש וצריך נס. חשוב שהשגנו שוויון". קלינסמן שיבח את שחקניו: "חוסר מזל. הייתה הופעה מדהימה שלנו"

צילום: רויטרס עריכה: גדי וינסטוק
באותו רגע זה נראה כמו שער ניצחון. דמפסי/רויטרס

שניות ספורות, זה מה שהפריד בין נבחרת ארה"ב להעפלה לשמינית גמר המונדיאל ובין נבחרת פורטוגל להדחה מוקדמת ומבישה. האמריקאים הפכו פיגור 1:0 ליתרון 1:2 והיו בדרך לניצחון, אבל שער דרמטי מאין כמוהו של סילבסטרה וארלה בדקה ה-95 מבישול של רונאלדו, קבע 2:2 והעביר את ההכרעה בבית המרתק הזה למחזור השלישי והאחרון. למרות הנקודה שחילצה, פורטוגל זקוקה לנס כדי להמשיך הלאה. האמריקאים במצב מצוין ותיקו שלהם מול הגרמנים במחזור הסיום יעלה את השתיים לשלב הבא על חשבון פורטוגל וגאנה.

סילבסטרה וארלה שחקן פורטוגל חוגג. GettyImages
שמר את פורטוגל בחיים. וארלה/GettyImages

המספרים

* קלינט דמפסי השתווה ללואיס הרננדס המקסיקני וברט פטנאודה האמריקאי עם 4 שערים במונדיאלים, והוא רחוק שער בודד מלנדון דונובן, שמוליך את רשימת הכובשים של איזור הקונקאקאף.

* פורטוגל מעולם ספגה מהפך במונדיאל. היא ניצחה את כל 12 המשחקים בהם הובילה, עד למשחק הזה.

* ארה"ב רשמה במחצית הראשונה תשע בעיטות לשער, יותר ממה שהם בעטו מול גאנה במשך משחק שלם (8).

* ארה"ב הבקיעה מול פורטוגל במשחק שמיני ברציפות בגביע העולם, והשוו את הרצף הכי טוב שלהם בהיסטוריה.

* ארה"ב מעולם לא ביצעה קאמבק אחרי פיגור לניצחון במונדיאל. היא הפסידה ב-18 משחקים בהם פיגרה וארבעה סיימה בתיקו.

* כריסטיאנו רונאלדו הוא שיאן ההופעות של פורטוגל במונדיאלים.

* הנבחרת האירופאית האחרונה שלא הצליחה לכבוש מול ארה"ב במונדיאל הייתה אנגליה ב-1950.

עוד באותו נושא

פורטוגל חילצה 2:2 דרמטי מארה"ב

לכתבה המלאה
מאמן נבחרת ארה"ב, יורגן קלינסמן. רויטרס
היה מרחק שניות משמינית הגמר. קלינסמן/רויטרס

יורגן קלינסמן מאמן ארה"ב הביע את אכזבתו בסיום ואמר: "זה ממש חוסר מזל, אבל אני חושב שזה היה משחק מדהים, והופעה מדהימה של הנבחרת שלנו. אי אפשר לבקש יותר ממשחק כדורגל. שלטנו במשחק, הכתבנו את הקצב ועשינו קאמבק גדול וגם יצרנו מספיק מצבים כדי לכבוש שלושה או ארבעה שערים. לא העפלנו עדיין לשמינית הגמר, אבל נצטרך לעשות את זה בדרך הקשה עם תוצאה טובה מול גרמניה".

טים הווארד, שנבחר לשחקן המצטיין של המשחק, הוסיף: "אנחנו קצת מאוכזבים, אבל עדיין אופטימיים. חשבנו שכבר נהיה עם רגל אחת בשמינית הגמר, אבל אנחנו עדיין היכן שחשבנו שנהיה לפני פתיחת הטורניר: עם סיכוי טוב להעפיל לפני המשחק השלישי. הצוות המקצועי העמיד תכנית משחק נהדרת, פורטוגל לא גרמה לנו בעיות רבות מדי, והיינו יכולים להימנע משתי הספיגות שלנו. הנענו את הכדור טוב יותר והגענו למצבים טובים, אז לא ניתן לשער מאוחר שספגנו לדכא אותנו".

שחקן פורטוגל, נאני מכניע את שוער נבחרת ארה"ב, טים הווארד. רויטרס
"לא ניתן לשער מאוחר שספגנו לדכא אותנו". טים הווארד סופג/רויטרס

פאולו בנטו, מאמן פורטוגל היה באופן טבעי פסימי מאוד למרות השוויון: "הסיכויים שלנו לא טובים. התוצאה הזו לא טובה. אומנם לא הודחנו עדיין באופן סופי, אבל זה מותיר אותנו במצב קשה מאוד משום שההפרש שערים שלנו הוא רק מינוס ארבע, ונצטרך תוצאה מסוימת מהמפגש בין גרמניה לארצות הברית. סבלנו מחוסר מזל בשלבים המאוחרים של המחצית הראשונה, אבל הפגנו מאמץ מצוין כדי להשוות בתוספת הזמן. עכשיו כל מה שאנחנו יכולים לעשות זה לתת את הכל במשחק האחרון שלנו ולנסות לנצל את הסיכוי המועט שנותר".

נאני הוסיף: "אנחנו מאוכזבים, רצינו לנצח את המשחק הזה כדי להחיות את חלום המונדיאל שלנו. עכשיו זה קשה יותר, ויש הרבה עצב אצל השחקנים שלנו. הקשנו על ארצות הברית, ועכשיו אנחנו צריכים לנוח ולראות מה נוכל לעשות במשחק הבא. אנחנו מודעים לכך שזה יהיה קשה מאוד, אבל נהיה חייבים לתת את הכל".

כריסטיאנו רונאלדו הודה: "האשליה שפורטוגל יכולה לזכות במונדיאל הייתה פיקטיבית לחלוטין. הכול אומנם יכול לקרות בכדורגל, אבל יש נבחרות יותר טובות מאיתנו וכאלה שמגיע להן יותר. מתמטית עוד יש לנו סיכוי להעפיל, אבל אנחנו יודעים שזה סיכוי קלוש. נקווה שיקרה לנו נס. אני לא יודע למה לא ניצחנו, אי אפשר להסביר את זה. ניסינו לתת את המיטב וזה לא הספיק. חשוב שהשגנו את השוויון, זה מסר טוב לכל השחקנים הצעירים שלנו שהיו על המגרש וסבלו מהמחשבה על ההפסד. זה ייתן להם תמיכה להמשך".

רונאלדו הוסיף: "מבחינה אישית, אין לי שום בעיה פיזית. אני כאן כדי לתת כל מה שיש לי, כל שאר הדיווחים נועדו כדי למכור עיתונים. גם העייפות היא לא תירוץ. כל הנבחרות עייפות אחרי העונה שעברנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully