וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דל בוסקה: "לא ידעתי שזה המשחק האחרון של וייה"

באמת? מאמן נבחרת ספרד ניסה להסביר את החילוף של החלוץ הפורש. צ'אבי אלונסו: "לא רצינו לסיים עם טעם מגעיל". וגם: העקב ההיסטורי ושיא התלבושות הביזארי

נבחרת ספרד חתמה הערב (שני) את תקופת הזוהר שלה כשליטת הכדורגל העולמי. אלופת העולם היוצאת ניצחה את אוסטרליה 0:3 במשחק לפרוטוקול בלבד, סיימה את הטורניר המאכזב שלה בבית ב' במקום השלישי עם שלוש נקודות וכעת תחל במהפכה. דויד וייה, מלך שערי הנבחרת בכל הזמנים, הבקיע שער נהדר עם הערב בהופעת הפרידה שלו וקיבל קשה את עובדת היותו המוחלף הראשון, כולל דמעות על הספסל. פרננדו טורס וחואן מאטה הוסיפו שערים במחצית השנייה. צ'אבי אלונסו, עוד אחד שתרם לזכיות ביורו 2008, מונדיאל 2010 ויורו 2012, כבר הודיע על פרישה מכדורגל בינלאומי בשבוע שעבר וגם הוא נפרד. צ'אבי, איקר קסיאס ואחרים עשויים ללכת בדרכם.

שלושה שערים לסיום. ספרד נפרדת עם ניצחון/GettyImages

המספרים

* ספרד היא המדינה הראשונה שלבשה שלוש תלבושות שונות באותו מונדיאל מאז צרפת ב-1978.

* דויד וייה הפך לשחקן הספרדי הרביעי שכובש בשלושה מונדיאלים שונים, אחרי ראול, פרננדו היירו וחוליו סלינאס.

* השער של וייה היה הראשון עם העקב במסגרת המונדיאל מאז עשה זאת ברונו פזיי במדי נבחרת אוסטריה ב-1982.

* וייה הוא מלך שערי ספרד במונדיאל עם תשעה שערים ב-12 משחקים. זה היה השער ה-59 שלו בנבחרת, בהופעתו ה-97 והאחרונה במדים הלאומיים.

* צ'אבי אלונסו פרש גם הוא אחרי 114 משחקים במהלכם כבש 16 שערים.

* לראשונה בהיסטוריה של המונדיאל, שני שחקני אתלטיקו מדריד יצרו שער: חואנפראן בישל, וייה כבש.

* חואנפראן הוא הספרדי הראשון שבישל בהופעת הבכורה שלו, מאז חוסה אנטוניו רייס שעשה זאת נגד ערב הסעודית ב-2006.

* אנדרס אינייסטה, שרשם את הופעתו ה-100 במדי נבחרת ספרד, הוא השני שמבשל בציון הדרך הזה במונדיאל 2014, אחרי ווסלי סניידר.

* ססק פברגאס הוא הספרדי הראשון שבישל בשלושה מונדיאלים שונים (2006, 2010, 2014).

* אוסטרליה ספגה שלושה שערים בכל אחד משלושת משחקיה בטורניר וסיימה ללא נקודות.

צ'אבי אלונסו שחקן נבחרת ספרד (במרכז). GettyImages
לפחות הטעם השתפר. צ'אבי אלונסו/GettyImages

צ'אבי אלונסו הפורש הודה: "רצינו לסיים את המונדיאל עם טעם כמה שפחות מגעיל בפה, והצלחנו בזה. מה שהיה, היה. נצטרך להתמודד עם הדברים בדרך הטובה ביותר, בגאווה. אנחנו עצובים לחזור הביתה. עכשיו אני רק רוצה לנוח".

מאמן נבחרת ספרד, ויסנטה דל בוסקה, אמר בסיום: "סיימנו את המונדיאל בצורה המכובדת ביותר. השחקנים תפסו שליטה על המגרש. פתחנו את הטורניר בצורה רעה, והולנד וצ'ילה שיחקו מעולה. הן היו מאוד חזקות".

על הוצאתו של דויד וייה, שסיים את הקריירה שלו בנבחרת ולא לחץ את ידו, אמר דל בוסקה: "יכול להיות שהוא כעס כי זה משחקו האחרון ולכן הוא היה אמוציונלי. לא ידעתי את זה. אבל היינו צריכים לחסל את המשחק, ועשינו זאת".

דויד וייה עצמו נפרד עם שערו ה-59 במדי ספרד: "הייתי רוצה להמשיך לשחק בנבחרת עד גיל 55, אבל צריך להיות ריאלי. זו תמיד הייתה הנאה בשבילי לשחק בנבחרת ואני שמח שיכולתי להיפרד עם שער. אני מקווה שיחלפו כמה שנים טובות לפני שמישהו ישבור את השיא שלי. אני עוזב בגאווה כי תמיד אהיה חלק מההיסטוריה של הנבחרת".

מאמן נבחרת אוסטרליה, אנג' פוסטקוגלו נשאל בסיום האם הוא מאוכזב וענה: "אני לא. אני חושב שהיינו נהדרים בטורניר הזה ושיחקנו עם הכוונה הנכונה. היינו חיוביים והקשינו על הנבחרות הטובות בעולם. אנחנו לא אחת מ-15 הנבחרות הטובות בעולם כרגע, אבל אנחנו צריכים לעבוד ולנסות לגשר על הפער הזה. ההפסד הערב היה דרך מאכזבת לסיים את הטורניר. נראינו קצת עייפים. הערב באמת שהיה לנו קשה. עבור חלק דול מהחבר'ה היה מדובר במאמץ אדיר - שלושה משחקים אדירים - אבל זו הרמה אליה אנחנו צריכים להגיע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully