וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תו הזהב: דירוג המצטיינים במונדיאל

25.6.2014 / 12:00

מידאס האורוגוואי, נער הזהב הקולומביאני ונציג בית גיל הזהב המקסיקני. כולם בדירוג המצטיינים של בתים א'-ד' במונדיאל, אך לפניהם ניימאר ואריאן רובן שמקבלים חותמת רשמית ככוכבים ומנהיגים

אריאן רובן, נבחרת הולנד. AP
המונדיאל הזה ייצבע כתום? אריאן רובן עם החברים/AP

שלב הבתים הפנטסטי של מונדיאל 2014 מתקרב לסיומו ואנחנו כבר עם הפנים לשלבי ההכרעה המרגשים. לפני שנמשיך להכרעות בבתים ה'-ח', זה הזמן לבחור את המצטיינים של מחזור הסיום בארבעת הבתים הראשונים, עם חוב קטן למחזור הקודם בבית ח'. אז ניימאר ואריאן רובן כאן כמובן, אבל הם לא לבד. גם השריד מדור הזהב של יוון, מידאס האורוגוואי, נער הזהב של קולומביה והבוס של מקסיקו.

* המדור ישוב ביום שבת עם מצטייני מחזור הסיום בבתים ה'-ח'.

הדירוגים הקודמים

שחקן נבחרת אלג'יריה, איסלם סלימאני. רויטרס
בליץ במחצית הראשונה נגד דרום קוריאה. איסלם סלימאני/רויטרס

10. אדן הזאר - בלגיה

חוב ראשון. בלגיה שוב לא הרשימה, אך שוב התברר עד כמה היא תלויה בכישרון של אדן הזאר. החברים התלוננו שהזאר לא זוכה להגנה מהשופטים וששחקני היריבה מחפשים את הרגליים שלו. האמת היא שכוכבה של צ'לסי לא הצליח לבוא לידי ביטוי. אלא שברגע שזה קרה, בלגיה הפיקה מכך את המקסימום. לקראת הסיום מול רוסיה הצליח הזאר להשתחרר, ביצע מהלכים מלהיבים ובישל את שער הניצחון, בדיוק כפי שעשה נגד אלג'יריה. בא בזמן.

9. איסלם סלימאני - אלג'יריה

חוב שני. אלג'יריה הפכה לנבחרת האפריקאית הראשונה שכובשת רביעייה בגביע העולמי, כשעל המחצית הראשונה המהפנטת שלה ניצח איסלם סלימאני. חלוצה של ספורטינג ליסבון החל בבליץ עם שער בדקה ה-26, המשיך להתעלל בהגנה המחוררת של דרום קוריאה עם עוד ארבעה איומים על השער ובדקה ה-38 בישל לעבדלמומן ג'אבו. קבוצות הפרמיירליג כבר בעקבותיו.

קיילור נבאס שוער נבחרת קוסטה ריקה. רויטרס
ספג שער אחד עד כה, וגם הוא בפנדל. קיילור נבאס/רויטרס

8. קיילור נבאס - קוסטה ריקה

מי שעקב אחרי המדור במהלך העונה, נתקל כבר בשם קיילור נבאס. לשוער נבחרת קוסטה ריקה הייתה עונה יוצאת מן הכלל במדי לבנטה. הוא שמר על רשת נקייה 15 פעמים, וגם במונדיאל עושה זאת בגדול. אחרי המשחק הטוב נגד אורוגוואי והשער נקי מול איטליה, נבאס הצטיין גם נגד אנגליה, למרות שזו לא הרבתה לבעוט למסגרת. השוער יצא באומץ מול סטארידג', עצר ניסיונות מרחוק ומנע מהאנגלים ניצחון. בית המוות? הוא סיים אותו עם שער חובה אחד, וגם זה בפנדל.

7. יורגוס סמאראס - יוון

אף אחד לא רצה אותם בשמינית הגמר, אבל היוונים שם לראשונה בהיסטוריה ורק בזכות הרוח המיוחדת. יורגוס סמאראס השקיע מאמץ אדיר בעזרה להגנה ב-0:0 שחילצה יוון נגד יפן ב-10 שחקנים. למרות התשישות והטענה של פרננדו סנטוס שאין מי שיכבוש עבור הנבחרת, סמאראס הגיע כמו גדול ליום הדין. אחרי הבישול למחליף אנדראס סמאריס, הוא היה זה שסחט את הפנדל והקפיץ את כל יוון עם כדור ברשת בתוספת הזמן. שער ראשון שלו בנבחרת זה שנתיים. היה שווה לחכות.

הבלוג של יוכין

זלאטן היווני: יורגוס סמאראס מככב במדי נבחרת יוון

לכתבה המלאה
שחקן נבחרת אורוגוואי דייגו גודין חוגג. GettyImages
הבלם בעל מגע הזהב. דייגו גודין/GettyImages

6. ג'קסון מרטינס - קולומביה

לראשונה בתולדותיה סיימה קולומביה כראש בית במונדיאל, ועוד עם מאזן מושלם. לראשונה בהיסטוריה, מישהו כבש עבורה צמד במונדיאל. בשני המשחקים הראשונים קיבל ג'קסון מרטינס רק 14 דקות מחוסה פקרמן. במשחק השלישי נגד יפן ערך המאמן שינויים, נתן לחלוץ פורטו את הצ'אנס וזה הראה שמקומו בהרכב. הוא לא נבהל מהחמצה אחת איומה במחצית הראשונה, ולאחר ההפסקה הפיק את המקסימום משיתוף הפעולה עם חאמס רודריגס והבקיע שני שערים נפלאים. מי שלא הבין זאת לפני הטורניר, כבר יודע עכשיו: קולומביה היא הרבה יותר מרק רדאמל פלקאו.

5. דייגו גודין - אורוגוואי

עם הגב, עם הכתף, עם הראש. מה זה משנה? דייגו גודין שוב הוכיח שהוא ווינר גדול. אחרי שער האליפות של אתלטיקו מדריד והגול בגמר ליגת האלופות, הבלם עם מגע הזהב עשה זאת גם במדי נבחרת אורוגוואי וחתם משחק כמעט מושלם בחלק האחורי מול איטליה. גודין ניצח בשבעה משמונת המאבקים האוויריים, ניקה את הסכנה בהצלחה 10 פעמים וגם חטף שלושה כדורים. כאשר אורוגוואי נזקקה לו, הוא גם כבש את השער המכריע - הראשון שלו בנבחרת מאז 2006 והראשון במדיה במשחק רשמי. זו השנה שלו.

חאמס רודריגס שחקן נבחרת קולומביה. רויטרס
השחקן היחיד שכבש בכל מחזור עד כה. חאמס רודריגס/רויטרס

4. רפא מארקס - מקסיקו

הבוס של נבחרת מקסיקו ממשיך לשבור שיאים. במחזור הפתיחה הוא הפך לשחקן הראשון שמשמש קפטן בארבעה מונדיאלים שונים. במחזור הנעילה של שלב הבתים הוא נגח את שער היתרון לרשת קרואטיה והפך לשחקן ההגנה הראשון שמבקיע בשלושה מונדיאלים רצופים. השער היה הבונוס לשקט ולביטחון במשחק ההגנה לאורך כל שלב הבתים, אבל גם זה לא הספיק למארקס בן ה-35 שבישל את השלישי לצ'יצ'אריטו וחגג עם החברים העפלה נוספת לשמינית הגמר. "כשקיבלתי את ההזדמנות להיות המאמן, התקשרתי לרפא ואמרתי לו שהוא יהיה המנהיג שלי", הזכיר מיגל הררה. "אחר כך ניתקתי. לא היו לי היסוסים, הרי הוא המנהיג. בגלל זה קוראים לו הבוס. אני כבר מדמיין אותו מניף את הגביע".

3. חאמס רודריגס - קולומביה (מיקום קודם: 5)

"חיכיתי 20 שנה ליורש, הנה הוא הגיע. חאמס רודריגס הוא הכוכב של קולומביה". קרלוס ולדראמה לא חסך מחמאות מחאמס רודריגס לפני המשחק מול יפן והתאכזב לגלות שהפליימייקר מחוץ להרכב. אלא שבפתיחת המחצית השנייה פקרמן הכניס אותו כדי להשיג ניצחון, והצופים בקויאבה קיבלו תצוגה של שחקן על. חאמס ניהל את המתפרצות של קולומביה, כדרר רק במקומות המסוכנים והפך את ג'קסון ממחמיצן לכובש צמד בזכות שני בישולים קסומים. בדקת הסיום הוא קינח עם מבצע אישי, תעתע פעמיים בבלם האומלל מאיה יושידה והקפיץ באלגנטיות לרשת. 45 דקות של שירה בתנועה, מהשחקן היחיד עד כה שכבש בכל משחק בטורניר. ולדראמה יכול להיות גאה.

ניימאר שחקן נבחרת ברזיל חוגג. GettyImages
מצליח להתעלות למרות הלחץ האדיר שמופעל עליו. ניימאר/GettyImages

2. ניימאר - ברזיל

הפעם ממו אוצ'ואה לא עמד בדרכו של ניימאר, שעם צמד שני בטורניר עלה לראש טבלת המבקיעים וחזר לדירוג. שחקנה של ברצלונה היה שם במשחק הפתיחה הבינוני מול קרואטיה עם שני שערים, ולא נתן לתיקו המאופס נגד מקסיקו לשבור את רוחו. המבצע האישי בשער השני לרשת קמרון, תשע דקות אחרי שברזיל ספגה את השוויון, הראה בדיוק למי שייכת הנבחרת. יש לו כבר 35 שערים ו-20 בישולים ב-52 משחקים בלבד במדי הסלסאו. מקום חמישי בכל הזמנים, והוא בסך הכול בן 22. במונדיאל הראשון שלו בקריירה, מוכיח ניימאר שהוא הדבר האמיתי. שמו עוד ייחקק באותיות זהב בספרי ההיסטוריה של ברזיל. בדרכו של רונאלדו.

1. אריאן רובן - הולנד (מיקום קודם: 2)

בגיל 30, עם סרט הקפטן על זרועו נגד צ'ילה בהיעדרו של רובין ואן פרסי, אריאן רובן נראה כמו המנהיג הטבעי של הולנד. ולחשוב שפעם אמרו שהוא לא מסוגל להוביל. הקיצוני המעולה של באיירן מינכן הגיע לברזיל בשיא כושרו. בעוד כוכבים אחרים סוחבים פציעות או משדרים עייפות, רובן נמרץ ומסוכן מתמיד. היריבות בבית ב' לא מצאו תשובה למהירות המסחררת שלו, והוא נתן תפוקה מדי משחק. אחרי הצמד בקונצרט מול ספרד והשער לרשת אוסטרליה, הוא היה חתום על מבצעים נפלאים נגד צ'ילה, איים על השער ללא הרף ולבסוף גם בישל את השער השני. אין פלא שלואי ואן חאל מנסה לשכנעו להצטרף אליו במנצ'סטר יונייטד. לפחות עד התגובה של קארים בנזמה, רובן הוא המצטיין של שלב הבתים.

שחקן נבחרת הולנד אריאן רובן. רויטרס
פתאום הוא נראה כמו המנהיג הטבעי. אריאן רובן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully