וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורגוס סמאראס: "תמיד אנחנו עונים על המגרש"

גיבור הניצחון הדרמטי של יוון חוגג העפלה לשמינית הגמר: "ב-2004 שיחקנו ביחד, וזה מה שמחזיק אותנו גם היום". למושי עוזב את חוף השנהב, וגם: כל מספרי המשחק

הכי דרמטי שיש, הכי מתוק שיש. יוון וסמארס חוגגים/GettyImages

נבחרת יוון הוכיחה הלילה (שלישי) כמה אופי יש לה, כשניצחה בדקה ה-93 1:2 את חוף השנהב, עלתה לשמינית הגמר ושלחה את הפילים הביתה. החבורה של פרננדו סנטוס שנראתה כל כך רע למשך חלקים כל כך ארוכים של שלב הבתים שוב מוכיחה לעולם כולו שאסור, פשוט אסור להספיד אותה. וחוף השנהב מלאת הכוכבים? היא כמובן תראה עצמה מאוכזבת מאוד. דקות ספורות אחרי המשחק סיפר המאמן סברי לאמושי כי לא ימשיך בנבחרת, לאחר שחוזהו תם והוא אינו מתכוון להאריכו.

המספרים

* זו כמובן העפלה ראשונה בתולדותיה של יוון לשלב 16 האחרונות בגביע העולמי.

* יורגוס סמאראס כבש בבעיטה הראשונה שלו למסגרת בטורניר הזה (אחרי 270 דקות).

* הפנדל של סמארס (93) היה השער השני הכי מאוחר בתולדות המונדיאלים. הראשון? פרנצ'סקו טוטי נגד אוסטרליה ב-2006 (95).

* השער הראשון, של אנדראס סמאריס, היה שערה הראשון של יוון מזה 331 דקות בגביע העולמי (הפעם האחרונה היתה ב-17/6/2010, מול ניגריה).

* אגב, סמאריס הוא בסך הכל המחליף הרביעי בהיסטוריה שמבקיע במחצית הראשונה.

* יוון עלתה לשמינית הגמר עם שני שערי זכות בלבד (!). אם היתה מנצחת 0:1, אגב, היתה הופכת לנבחרת השלישית בהיסטוריה שמעפילה עם שער זכות אחד.

* יוון הוליכה למשך 32 דקות בלבד בשלב הבתים. ועלתה לשמינית הגמר.

* ווילפריד בוני שעלה מהספסל והבקיע השווה את שיא המונדיאלים לשערים של מחליפים - 23 (נקבע ב-2006), והרגל עוד נטויה.

* פנאיוטיס גליקוס שנכנס גם כן כמחליף הערב הוא השוער השישי של יוון שזוכה לשחק בתשעת משחקיה במונדיאלים.

שחקני נבחרת יוון חוגגים. GettyImages
כמה אושר התפרץ בשניות הסיום של תוספת הזמן/GettyImages

התגובות

פרננדו סנטוס המאושר אמר: "ניתן הכל בשמינית הגמר כדי לעבור, כי ליוון מגיע להמשיך לחגוג". כשנשאל כיצד נבחרתו הבקיעה פעמיים ללא חלוץ מרכזי, השיב: "סמאראס שיחק הרבה פעמים בסלטיק כחלוץ מרכזי, רצינו לשחק עם שלושה שחקני התקפה שיהיו יותר מהירים וייצרו בעיות ליריב, והאסטרטגיה הזו הצליחה".

גיבור הערב יורגוס סמאראס אמר בסיום: "אני מאושר על כך שהבאנו אושר לאנשים ביוון. אנחנו תמיד עונים על המגרש, לא איבדנו אנרגיה גם בדקות האחרונות, נשארנו מאוחדים - אנחנו קבוצה, ועכשיו נסתכל על המשחק הבא". סמאראס נשאל האם הוא ישמש כמנהיג הבא של הנבחרת לאחר פרישתו של יורגוס קראגוניס, והשיב: "אין כאן מנהיגים, אנחנו קבוצה שחקנים שמוכנה לעזור אחד לשני, ונמשיך ככה. זה מה שעשינו ב-2004, וזה מה שמחזיק אותנו גם עכשיו".

יורגוס קראגוניס עצמו, שסיפק עוד משחק גדול בגיל 37, אמר: "היינו טובים יותר למשך 90 דקות, ועם השער שהבקענו בסיום זה הופך את זה למתוק יותר. אנחנו מאוד שמחים, אבל עדיין לא סיימנו. אני מקווה שנעלה עוד שלב, אנחנו יוונים גאים, ויש לנו חמישה ימים להתכונן לקראת הצלחה נוספת".

סברי למושי הודיע במסיבת העיתונאים אחרי המשחק כי הוא סיים את תפקידו כמאמן חוף השנהב. "הסיפור שלי עם הנבחרת הזו נגמר הערב", אמר. "השנתיים שלי כאן לא היו קלות, אבל זה היה כבוד עבורי".

מאמן נבחרת חוף השנהב סברי למושי. GettyImages
כאן זה נגמר. למושי/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully