וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סושיץ' סיים דרכו בבוסניה: "הולכים הביתה בראש מורם"

המאמן עוזב את תפקידו אחרי חמש שנים עם ניצחון: "איראן קיוותה לעלות, אבל היה חשוב לנו לנצח". קרלוס קיירוש נפרד מאיראן והודה לשחקניו: "גאה בהם. "דחפנו את עצמנו עד הקצה, פיזית ומנטלית"

ניצחון היסטורי לבוסנים במונדיאל/GettyImages, Jamie McDonald

בוסניה נפרד מגביע העולם 2014 בדרך מתוקה ושמחה. אחרי שאכזבה בשני משחקיה הראשונים והפסידה לארגנטינה וניגריה, הנבחרת הצנועה מהבלקן ניצחה הערב (רביעי) 1:3 את איראן, וסיימה את דרכה בטורניר עם ניצחון היסטורי. איראן, מנגד, קיוותה לחולל סנסציה ולעלות לשמינית הגמר, כשהייתה צריכה לנצח את הבוסנים ושניגריה תפסיד. אמנם הניגרים הפסידו לארגנטינה, אבל האיראנים לא הצליחו לנצח את הבוסנים, וסיימו במקום האחרון בבית ו'.

המספרים

* זהו הניצחון הראשון אי פעם של בוסניה במסגרת הגביע העולמי.

* זהו ניצחון ראשון אי פעם של בוסניה על איראן. השתיים נפגשו לראשונה במסגרת רשמית, ולפני כן קיימו חמישה משחקי ידידות כשהאיראנים ניצחו בארבעה מהם ואחד הסתיים בתיקו.

*השער שכבש אדין דז'קו היה הראשון שלו בגביע העולמי.

*אנדרניק טימוריאן תיקל (6 פעמים) יותר פעמים במחצית הראשונה מאשר כל בוסניה (5 פעמים).

*השער של רזה גוצ'אנז'אד היה השער הראשון של איראן בטורניר.

*השער של איראן מסמן מונדיאל ראשון מאז 1998 שבו כל הנבחרות המשתתפות כובשות.

*בוסניה כבשה מול איראן (3) יותר ממה שהיא כבשה בשני המשחקים הראשונים יחד (2).

* ויש גם פיקנטריה: כשבוסניה קיבלה עצמאות, ב-1993, המשחק הראשון שלה כנבחרת היה בטהראן, שם היא ניצחה 1:3. המשחק לא הוכר על ידי פיפ"א כי בוסניה עוד לא הייתה חברה בארגון.

* איראן עם ארבעה הפסדים ותיקו בחמישה מפגשים מול יריבות אירופאיות במונדיאלים.

* איראן רשמה ניצחון בודד ב-12 משחקיה האחרונים במונדיאלים.

מאמן נבחרת איראן קרלוס קיירוש. Ronald Martinez, GettyImages
מאמן נבחרת איראן קרלוס קיירוש/GettyImages, Ronald Martinez

מאמן בוסניה סאפט סושיץ' סיים את תפקידו, ואחרי חמש שנים הוא עוזב. "תודה על הכול, אבל זה הצעד הטוב ביותר עבור כולם", נאמר בהודעה הרשמית של ההתאחדות הבוסנית. סאפט סושיץ' אמר בסיום: "שלטנו במשחק והגיע לנו לנצח. איראן קיוותה לעלות, אבל היה חשוב לנו לנצח. אנחנו הולכים הביתה בראש מורם".

קרלוס קיירוש, מאמנה הפורטוגלי של נבחרת איראן, שסיים למעשה את תפקידו, אמר בסיום: "ניסינו ככל יכולתנו. השחקנים נלחמו והשאירו הכול על המגרש. דחפנו את עצמנו עד הקצה, גם פיזית וגם מנטלית, אני גאה מאוד בשחקנים. למרות הקשיים, לחצנו והגענו למצבים, אבל בוסניה הייתה טובה יותר". עכשיו ההתאחדות חייבת להתחיל להשקיע אם ברצונה להגיע לטופ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully