וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאק של סנטימנטים: דירוג מצטייני מחזור הסיום בבתים ה'-ח'

28.6.2014 / 7:00

תומאס מולר עשה בגיל 24 את מה שעשה פלה בגיל 29, ליאו מסי הצליח בנקודה בה אפילו מראדונה כשל, אבל את הפסגה כבש בסערה ג'רדאן שאקירי בעל השמאלית האימתנית. דירוג מצטייני מחזור הסיום בבתים ה'-ח', כולל הגיבורים של אלג'יריה ופרידה מרונאלדו

שחקני נבחרת אלג'יריה חוגגים. רויטרס
הסינדרלה מאלג'יריה שלחה שני נציגים לדירוג/רויטרס

שלב שמינית הגמר אוטוטו יוצא לדרך, אבל רגע לפני אנחנו עם תזכורת אחרונה לשלב הבתים הפנטסטי שסיפק מונדיאל 2014. המלאך השומר של אלג'יריה, החלוץ הטבעי של בלגיה, המפציץ של גרמניה והגיבור של שוויץ. כולם בדירוג מצטייני מחזור הסיום של בתים ה'-ח', מסייעים לליאונל מסי להיפרד לשלום מכריסטיאנו רונאלדו.

הדירוגים הקודמים

כריסטיאנו רונאלדו נבחרת פורטוגל מאוכזב. רויטרס
הופעת פרידה. כריסטיאנו רונאלדו/רויטרס

10. אבדיה ורשאייביץ' - בוסניה

הופעת הבכורה של בוסניה במונדיאל הייתה חייבת להיות טובה יותר. חוסר הניסיון היה לה לרועץ, המאמן סאפט סושיץ' לא הפסיק לטעות וכך סגל כה מוכשר איבד סיכוי אחרי שני משחקים בלבד. לפחות במחזור הסיום הושג הניצחון ההיסטורי. בוסניה חזרה לשחק עם שני חלוצים והפעילה נכון את האגפים, כשבצד ימין בלט המגן אבדיה ורשאייביץ'. המגן הגיע למצבים ובדקה ה-83 גם חגג שער בכורה בנבחרת לרשת איראן. מעתה, בוסניה היא כאב הראש של אלי גוטמן.

9. כריסטיאנו רונאלדו - פורטוגל

הופעה ראשונה ואחרונה של כוכב ריאל מדריד, שהגיע פצוע לברזיל וסבל כמעט מכל רגע. אחרי ההשפלה מול גרמניה והבישול הדרמטי שהציל נקודה נגד ארה"ב, רונאלדו הביא ניצחון 1:2 על גאנה עם שער הבכורה שלו בטורניר, אך זה היה מעט מדי ומאוחר מדי. הקפטן הפורטוגלי הרבה להחמיץ ושוב גילה שקשה להסתדר לבד. יכול להתנחם בשער ה-50 ובהצטרפות למועדון האקסקלוסיבי בו חברים יורגן קלינסמן ומירוסלב קלוזה (כבשו בשישה טורנירים גדולים). יאללה, זמן לנוח.

ארז את המזוודות

חגיגות ה-50 העצובות של כריסטיאנו רונאלדו: "יום קשה"

לכתבה המלאה
אלכסנדר סאמדוב שחקן נבחרת רוסיה מחטיא מול ראיס אמבולחי שוער נבחרת אלג'יריה. רויטרס
המלאך השומר של אלג'יריה. ראיס אמבולחי/רויטרס

8. אלכסנדר דומינגס - אקוודור

26 שערים כבשה נבחרת צרפת בשבעת משחקיה לפני המפגש מול אקוודור, מתוכם שמונה במונדיאל. קארים בנזמה להט, הטריקולור הלהיבו וכולם היו מוכנים לעוד הצגה. כולם, פרט לאלכסנדר דומינגס. שוערה בן ה-27 של אקוודור, שנחשב לנקודת התורפה בנבחרתו, החזיק מעמד מול המכבש הצרפתי במחצית השנייה ורשם תשע עצירות, כולל אחת גדולה מול אנטואן גריזמן. לא מנע הדחה, אך לפחות זכה למחמאות מבנזמה.

7. ראיס אמבולחי - אלג'יריה

אחד משני נציגי הסינדרלה מבית ח' בדירוג שלנו. 16 ילידי צרפת יש בסגל של ואהיד חלילודז'יץ', רובם יצרו לעצמם שם במולדת. לא ראיס אמבולחי. למעשה, רק לפני שנה ירד השוער בן ה-28 לליגה השלישית בצרפת עם גאזלק אז'קסיו. מאז הוא הספיק לחזור לצסק"א סופיה ונגד רוסיה התגלה כ"מלאך השומר של אלג'יריה". אמבולחי נכנע לנגיחת הפגז בפתיחה, אך בדקה ה-47 סיפק הצלה ענקית מול סאמדוב, עצר את כל הניסיונות מרחוק ונתן את השקט בסיום. הפתעה גדולה.

יאן ורטונגן שחקן נבחרת בלגיה חוגג שער. רויטרס
בדרכו של וילמוטס. יאן ורטונגן/רויטרס

6. יאן ורטונגן - בלגיה

במונדיאל 2002 הבקיע הקפטן מארק וילמוטס את השער השלישי של בלגיה ב-2:3 על רוסיה וסייע לה להעפיל לשמינית הגמר. 12 שנים עברו, וילמוטס הוא כבר המאמן, אבל הקפטן יאן ורטונגן דאג לחקות אותו וקבע 0:1 על דרום קוריאה כדי לשמור על המאזן המושלם ולעלות לשמינית הגמר מהמקום הראשון. שחקנה של טוטנהאם העביר הילוך במחצית השנייה, למרות שנבחרתו הייתה בנחיתות מספרית, ובדקה ה-77 גם היה במקום כדי להבקיע "כמו חלוץ טבעי".

5. איסלם סלימאני - אלג'יריה (מיקום קודם: 9)

"האיש שנגח את ההיסטוריה", כך כינו האלג'יראים החוגגים את איסלם סלימאני. ההתרוממות האדירה של החלוץ, שניצל יציאה רעה של איגור אקינפייב כדי להבקיע את שער השוויון היקר מפז נגד רוסיה, שודרה פעם אחר פעם וגרמה לאקסטזה הזו ברחובות. סלימאני המשיך את הכושר הנפלא שלו מהניצחון על דרום קוריאה, הפך לשחקן האלג'יראי הראשון שכובש ביותר ממשחק אחד במונדיאל ולקח את שועלי המדבר לשמינית הגמר, לראשונה בתולדותיהם. גיבור העם.

שחקן נבחרת גרמניה תומאס מולר חוגג שער מול ארצות הברית. רויטרס
מספק את הסחורה מדי משחק. תומאס מולר/רויטרס

4. תומאס מולר - גרמניה

רבות דובר על אפשרות של תיקו מוסכם בין גרמניה לארה"ב במחזור הסיום של בית ז', אבל אף אחד לא הודיע על כך לתומאס מולר. "דר בומבר" דור ההמשך היה כהרגלו האיש המסוכן בהתקפת גרמניה וגם ירה כדור אחד נפלא לרשת של טים הווארד כדי להיות חתום על הניצחון השני של נבחרתו בטורניר. שלושער במשחק הראשון, בישול במשחק השני, שער ניצחון במשחק השלישי. מולר תמיד מספק את הסחורה, ובגיל 24 למלך המונדיאלים המודרני יש תשעה שערים בתשעה משחקים במסגרת הגביע העולמי. פלה, למשל, עשה זאת רק בגיל 29.

3. אחמד מוסא - ניגריה

כמה ימים לפני פרסום הסגל הסופי למונדיאל, אחמד מוסא כלל לא היה בטוח שיזכה לטוס לברזיל. הקיצוני בן ה-21 של צסק"א מוסקבה סחב פציעה, אבל סטפן קשי החליט להשאירו בסגל למרות שלא יכול היה להתאמן בימים הראשונים. אחרי 90 דקות מחרידות נגד איראן, מוסא החל להשתמש במהירות שלו בניצחון על בוסניה וזכה ליהנות מאור הזרקורים כשניהל פינג פונג שערים עם ליאונל מסי. הניגרי ענה לפרעוש עם השער המהיר בהיסטוריה של הנשרים במונדיאל, כבש עוד גול יפה (הניגרי הראשון שמבקיע צמד) ורק פאבלו סבאלטה מנע ממנו שלושער. אחרי משחק כזה, לא פלא שקבוצות בכירות לוטשות עיניים.

ליאונל מסי שחקן נבחרת ארגנטינה חוגג. Ian Walton, GettyImages
חבר מכוכב אחר. ליאונל מסי/GettyImages, Ian Walton

2. ליאונל מסי - ארגנטינה

עד עכשיו, עושה רושם שההחלטה להוריד הילוך בחודשים האחרונים בברצלונה משתלמת. ליאונל מסי הגיע לברזיל עם רצון עז להוכיח לא רק שהוא השחקן הטוב בעולם, אלא שהוא מסוגל לקחת את ארגנטינה עד הגביע. כמו דייגו מראדונה. בינתיים - והדגש על בינתיים - זה מצליח לו. אחרי שהכריע את המשחקים נגד בוסניה ואיראן, קפטן האלביסלסטה הפציץ לרשת של וינסנט אניימה והשלים צמד היסטורי במונדיאל עם כדור חופשי מתוחכם, דבר שאפילו דייגו הגדול לא עשה בגביע העולם. כמו שאמר המאמן הניגרי: "מסי? שחקן מכוכב אחר".

1. ג'רדאן שאקירי - שוויץ

והנה מי שמחכה למסי בשמינית הגמר. שחקני באיירן מינכן לא מפסיקים להבקיע במונדיאל הנוכחי, ורק ג'רדאן שאקירי נותר מאחור. נגד הונדורס הוא החליט לסגור פערים מחבריו לקבוצה והוביל את שוויץ לשמינית הגמר. שאקירי נתן דוגמה לעוצמת הבעיטה שלו עם כדור לחיבורים כבר אחרי שש דקות, ובהמשך הגיע לעוד כמה מצבים מול הגנת הונדורס החלשה וניצל זאת כדי לחקות את מולר ולהיות חתום על השלושער השני של הטורניר וה-50 בתולדות המונדיאל. השחקן שזכה באליפות בכל עונה בקריירה שלו, רשם הצלחה גם עם הנבחרת ועשוי להצטרף לליברפול בקיץ. אולי הוא יביא את המזל לאנפילד?

המצטיינים של בתים א'-ד': רובן וניימאר מככבים

ג'רדאן שאקירי שחקן נבחרת שוויץ חוגג שער. רויטרס
ככה סוגרים פערים. ג'רדאן שאקירי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully