וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל - צ'ילה: "ניימאר הוא השחקן המושלם"

סקולארי שפע מחמאות לכוכב שלו לפני שמינית הגמר (19:00, ער' 1 ו-HD): "מעניין אותו רק דבר אחד - לזכות בגביע העולם". אלכסיס סאנצ'ס הבטיח: "הדחנו אלופת עולם אחת, ננצח שוב". וגם: מסוק הריגול הברזילאי באימון של צ'ילה

שמינית הגמרמחצית28/06/2014
ברזיל
    1:1
      צ'ילה

        טריוויה

        * ברזיל ניצחה בכל שלושת המפגשים בין שני הצדדים במונדיאל. כל שלושת המפגשים התרחשו בשלבי הנוקאאוט (שמינית גמר ב-1998 וב-2010 וחצי גמר ב-1950).

        * ברזיל כבשה לפחות שני שערים בכל אחד מתשעת המפגשים האחרונים שלה מול צ'ילה ו-32 שערים בסך הכול במפגשים הללו.

        * ניימאר כבש את השער ה-100 של המונדיאל הזה (הראשון שלו נגד קמרון), בזמן שברזיל שיחקה את המשחק ה-100 שלה בגביע העולם.

        * חלוץ ברצלונה כבש ארבעה שערים בשלושה משחקים במונדיאל, ושמונה שערים בששת המשחקים האחרונים שלו בנבחרת ברזיל.

        * ברזיל ניצחה את כל חמשת משחקי שמינית הגמר האחרונים שלה בטורניר, היא כבשה במשחקים אלו 13 שערים ושמרה על רשת נקייה ארבע פעמים.

        * הפעם האחרונה שברזיל הפסידה בשמינית הגמר הייתה ב-1990 לארגנטינה שהגיעה עד לגמר.

        * ברזיל הפסידה רק פעם אחת מעשרת המשחקים האחרונים שלה מול יריבה דרום אמריקאית בטורניר גביע העולם (שמונה ניצחונות ותיקו אחד).

        * ברזיל לא הפסידה כבר 40 משחקים ברציפות על אדמתה. ההפסד האחרון של היה מול פרגוואי במשחק ידידות, באוגוסט 2002.

        * צ'ילה מעולם לא ניצחה את הסלסאו על אדמת ברזיל. ב-26 משחקים היא הפסידה 20 פעמים והשיגה עוד שש תוצאות תיקו.

        * צ'ילה הפסידו בפעמיים האחרונות שהגיעו לשמינית הגמר. שני ההפסדים הגיעו מול ברזיל (3:0 ב-2010 ו-4:1 ב-1998)

        * לה רוחה ספגו 11 שערים בשלושת המשחקים האחרונים נגד ברזיל במונדיאל.

        * אדוארדו ורגאס כבש בשתי הפעמים האחרונות ששיחק נגד ברזיל, כולל שער בבלו הוריזונטה באפריל 2013.

        * ארבעה מחמשת שערי צ'ילה במונדיאל הזה נכבשו במחצית הראשונה, השער האחרון נכבש בדקה ה-90.

        יעמוד בלחץ? ניימאר/רויטרס

        מפתחות והכנות

        "אנחנו יודעים שנדרש משחק אחד, רק אחד, כדי להרוס לנו את החלום"

        ברזיל

        אחרי שבשני המשחקים הראשונים המארחים היו בינוניים לכל היותר, במשחק האחרון מול קמרון הם נראו יותר טוב וכתוצאה מכך הציפיות הגבוהות רק נסקו מעלה. הסלסאו יודעים שמבחינתם הטורניר האמיתי מתחיל עכשיו, ולמרות העדפתו של לואיז פליפה סקולארי להימנע ממפגש עם צ'ילה, במחנה הנבחרת בטוחים במעבר לרבע הגמר.

        סקולארי התייחס במסיבת העיתונאים לכושר של נבחרתו: "עד עכשיו ברזיל הראתה 80 אחוז מהיכולת של גביע הקופנדרציות. עם ההתקדמות של הכושר הגופני והעבודה שאנחנו עושים, הרמה שלנו תעלה בהדרגה. במשחק הראשון כולם היו לחוצים, אפילו טיאגו סילבה. כך חשו השחקנים שלי גם במונדיאל ביפן ובגרמניה. זה נורמלי".

        על היריבה אמר: "בצ'ילה יש דינמיקה חדשה מאז הגעתו של סמפאולי. הם משחקים טוב יותר והשחקנים הסתגלו בצורה מושלמת למערך הטקטי שלו. אנחנו מעריכים מאוד את צ'ילה, מודעים לאיכויות שלה ויודעים שנדרש משחק אחד, רק אחד, כדי להרוס לנו את החלום".

        ואי אפשר בלי לפרגן לכוכב. "לניימאר אכפת עכשיו מדבר אחד - לזכות בגביע העולם", הבהיר סקולארי כשהופנתה אליו השאלה המייגעת - ליאונל מסי או ניימאר. "לא מעניין אותו להיות השחקן הטוב בעולם. מסי הוא אחד הטובים בעולם, גם ניימאר בדרך לשם. הוא עדיין צעיר והוא בדרך הנכונה להצטרף למסי בצמרת. זו השוואה לא הוגנת כרגע. אני לא יכול לדעת מה יקרה עוד 10-15 שנה כשהם יפרשו, אבל אני בטוח שניימאר הוא שחקן שיכול להוביל את נבחרתו לתהילה במונדיאל. זה ההישג הכי גדול בעולם הכדורגל. אין לי ספק שיש לו בדיוק את מה שצריך. הוא השחקן המושלם, כזה שכל מאמן רוצה, על המגרש ומחוצה לו. הוא תמיד מופיע ותמיד שם את הקבוצה לפני הכול".

        בצד המקצועי סקולארי מודאג לגבי ארבעה שחקנים, כולל ניימאר וטיאגו סילבה, שכבר קיבלו כרטיס צהוב במונדיאל ואם יספגו עוד אחד מול צ'ילה הם יחמיצו את משחק רבע הגמר. דני אלבס, דויד לואיז והולק סובלים מפציעות קלות, אך צפויים לפתוח. שינוי אחד אמור להיות במרכז השדה, כאשר פרננדיניו זוכה לעדיפות על פני פאוליניו. "לשחק ולהבקיע עם חולצת הסלסאו במונדיאל, ועוד בבית... טוב, הרבה דברים רצים לך בראש באותו רגע", אמר פרננדיניו. "ההתרגשות הגדולה של המשפחה והחברים באותו רגע הייתה אחד הדברים הגדולים עבורי. הם כנראה התרגשו יותר ממני. כל מה שעשיתי מאז יוני 2013 היה כדי להגיע לרגע הזה ולהיות כאן במונדיאל כשחקן ברזיל. נחלמתי, רדפתי אחרי החלום והגשמתי אותו".

        sheen-shitof

        עוד בוואלה!

        קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

        בשיתוף קק"ל
        פליפה סקולארי, אימון נבחרת ברזיל. Buda Mendes, GettyImages
        טוען שהנבחרת שלו ב-80 אחוז מהיכולת. לואיז פליפה סקולארי/GettyImages, Buda Mendes
        "זה עשוי להיות יום היסטורי עבור כולנו. זה לבטח המשחק הכי חשוב בחיים שלי"

        צ'ילה

        רק פעם אחת עברה צ'ילה את שלב שמינית הגמר של גביע העולם, אך אחרי שעלו הפעם אל השלב הזה מבית אחד עם שתי הפיינליסטיות מהשנה שעברה, האדומים יותר בטוחים בעצמם, והם מוכנים למפגש מול מארחת הטורניר. ארתורו וידאל צפוי לחזור למרכז הקישור למרות שהוא לא כשיר במאת האחוזים, אבל הדאגה הגדולה היא לגבי גארי מדל.

        אלכסיס סאנצ'ס, שחש כאבים והתקשה במהלך האימון, צפוי לפתוח למרות הכול וכבר הבטיח: "באנו כדי לעשות היסטוריה. כבר הדחנו אלופת עולם אחת ואנחנו הולכים לנצח. המשחק הבא יוכרע על פי המנטאליות - למי יהיה את היכולת למשוך לטווח ארוך. אולי לא כולנו חברים בנבחרת, אבל על המגרש אנחנו רצים אחד בשביל השני וכל אחד הוא כמו פיטבול. לברזיל יש את ההגנה הכי טובה, אבל אני יותר מודאג מהשופט. נצטרך לנצח עם הלב".

        אירוע ביזארי התרחש באימון, כאשר המאמן חורחה סמפאולי עצר את התרגולים בגלל מסוק של ערוץ הטלוויזיה הברזילאי "גלובו". סמפאולי היה משוכנע שמדובר בניסיון ריגול, קטע את האימון לכמה דקות ורק לאחר מכן חזר לעבוד עם שחקניו. "לנו זה לא הפריע, אבל המאמן חשש שהם יראו את המהלכים שלנו ויבינו איך אנחנו מתכוננים למשחק", הסביר מאוריסיו איסלה ועבר להתבדח: "ניסינו לבעוט את הכדורים לכיוון המסוק וליירט אותו, אבל לא הצלחנו".

        לאחר מכן התייצב סמפאולי למסיבת העיתונאים, כינה את המשחק מול ברזיל כ"רגע חלומי" והוסיף: "זה עשוי להיות יום היסטורי עבור כולנו. זה לבטח המשחק הכי חשוב בחיים שלי וההזדמנות שלנו להשאיר מאחור את כל התוצאות השליליות. ברזיל היא קבוצה ישירה, חזקה מאוד הגנתית, עם כמה משחקני ההגנה הטובים בעולם וכוכב כמו ניימאר. אנחנו נצטרך ללחוץ אותו באופן קבוצתי. פיתחנו מנטאליות של משחק ללא פחד וזו ההזדמנות שלנו להראות זאת שוב. נשחק באינטנסיביות גבוהה וננסה לפתח את המשחק שלנו". לגבי הפצועים עדכן: "אם המשחק היה הערב, גארי מדל לא היה נוטל בו חלק. נקווה שהוא יהיה בסדר. גם ארתורו וידאל לא כשיר לגמרי, אבל עושה מאמץ גדול לשחק".

        אלכסיס סאנצ'ס שחקן נבחרת צ'ילה. רויטרס
        חש כאבים, אבל הבטיח לשחק ולנצח. אלכסיס סאנצ'ס/רויטרס

        יעמוד למבחן

        פרננדיניו - ברזיל

        אחרי שלא שיחק עד למחצית השנייה מול קמרון, אמור קשר מנצ'סטר סיטי לפתוח במשחק הקרוב ולהיות האיש שמניע את הקישור של הסלסאו. לצ'ילה יש קישור יצירתי ופרננדיניו יצטרך להוכיח שהוא יכול לעשות גם בנבחרת את מה שעשה בקבוצה כל העונה. משמע: לעצור את הקישור היריב ובמקביל לדאוג לשיפור היכולת ההתקפית של ברזיל משלב הבתים ולצאת קדימה, כפי שעשה בשער שכבש לרשת קמרון.

        פרננדיניו שחקן נבחרת ברזיל. AP
        השינוי של סקולארי יצליח? פרננדיניו/AP

        הרכבי הקבוצות

        אצטדיון: מינייראו, בלו הוריזונטה
        קהל: 57714

          טרם התפרסמו תגובות

          הוסף תגובה חדשה

          +
          בשליחת תגובה אני מסכים/ה
            1
            walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully