וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקסיקו לא סולחת לרובן, ואן חאל מתרברב על המהפך

הולנד עלתה לרבע הגמר אחרי פנדל שנוי במחלוקת, מאמן מקסיקו: "מקווה שהשופט יילך הביתה, בדיוק כמונו, למה רובן לא קיבל כרטיס?". ואן חאל מסביר את המהפך הטקטי בהפסקות המים, וגם: הציוץ שהרתיח את כל מקסיקו

אוהדי נבחרת מקסיקו שבורים אחרי ההדחה. Laurence Griffiths, GettyImages
כמה הם היו קרובים. מקסיקו/GettyImages, Laurence Griffiths

במקסיקו לא משלימים בקלות עם ההפסד הכואב להולנד (2:1) וההדחה בשמינית גמר המונדיאל. המקסיקנים כבר הוליכו 0:1 והיו על סף ניצחון סנסציוני, אבל סניידר השווה בדקה ה-88, ובתוספת הזמן אריאן רובן סחט פנדל שנוי במחלוקת, אותו הונטלאר כבש בדקה ה-94 והעניק לכתומים ניצחון מתוק וכרטיס לרבע הגמר מול קוסטה ריקה.

במקסיקו זעמו גם על רובן וגם על השופט. "מבחינתי הסיבה היחידה שבגללה הפסדנו זה השופט, האיש עם המשרוקית", אמר בסיום מאמן נבחרת מקסיקו, מיגל הררה האמוציונלי, "הוא זה שהשאיר אותנו מחוץ לרבע הגמר. כשהשופט שורק על עבירות שלא קרו, אתה עוזב את הטורניר. אנחנו מקווים שוועדת השיפוט תבחן את הסוגיה והשופט יילך הביתה, כמונו. הכול הלך נגד מקסיקו בטורניר הזה. מתוך ארבעה משחקים, בשלושה היו שגיאות שיפוט איומות". על אריאן רובן אמר הררה: "הוא צלל שלוש פעמים, היו צריכים לתת לו צהוב בפעם הראשונה, ואז הוא לא היה עושה את זה שוב".

חילוף שנראה מוזר התגלה כגאוני. הונטלאר/GettyImages, Dean Mouhtaropoulos
ביקורת על אריאן רובן ברשת. טוויטר, צילום מסך
שחקן יותר טוב מג'וני דפ. רובן בטוויטר/צילום מסך, טוויטר

בינתיים, בהולנד חגגו את הניצחון, כשציוץ אחד גרם לסערה גדולה. חברת התעופה ההולנדית KLM כתבה "אדיוס אמיגוס" (להתראות חברים בספרדית) לצד תמונה של שער היציאה בשדה התעופה. רבים הגיבו בזעם על הציוץ המלגלג, כשגם שחקן הקולנוע גאל גראסיה בארנל הגיב: "הציוץ של KLM מעיד על חוסר רגישות וחוסר טעם, לעולם לא אטוס בחברת התעופה הזאת". כחצי שעה אחר כך הסירה KLM את הציוץ ודוברה פרסם התנצלות. "זאת היתה בסך הכל בדיחה לא התכוונו לפגוע באיש", אמר הדובר.

חברת התעופה KLM ההולנדית שולחת עקיצה לנבחרת מקסיקו. טוויטר, צילום מסך
הציוץ שהרגיז. KLM/צילום מסך, טוויטר

מאמן הולנד לואי ואן חאל הסביר כיצד ניצל את הפסקות המים במגרש הלוהט בפורטלזה כדי להוציא את שחקניו מהפיגור. כזכור, במגרש היו תנאים קשים מאוד (כ-39 מעלות חום) והשופט עשה הפסקות שתייה בכל מחצית. ואן חאל ניצל זאת. "בהתחלה שיניתי את המערך ל-3:3:4 ובעקבות זה אחר כך ייצרנו הרבה מאוד מצבים", אמר ואן חאל, "ואחרי זה עברתי לתוכנית ב', וכן, עשיתי את זה בהפסקת המים, זו הדרך הכי נבונה להרוויח מההפסקות האלה".

ואן חאל אומר ש"הלחות הייתה לרעתנו, אבל עדיין נראינו יותר טריים ורעננים מהמקסיקנים. היינו בפיגור, אבל הוכחנו שאנחנו יכולים להתאושש ותפקדנו היטב בשלוש שיטות משחק שונות". ואז ואן חאל פנה לעיתונאים, כמו היו תלמידים בכיתה. "הבנתם מה עשיתי? ואן חאל הכניס את הונטלאר, העביר את דירק קאוט לצדו בהתקפה, והנבחרת שלו התחילה לשגר כדורים ארוכים לעבר ברחבה של מקסיקו. זו מחמאה גדולה עבורי שהשחקנים שלי הבינו את זה מיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully