וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולם הערבי מהלל: "גרמניה ניצלה מהסיוט האלג'יראי"

ניר יהב

1.7.2014 / 9:20

נבחרת אלג'יריה זוכה למחמאות במדינה: "שיחקתם כמו גברים וחזרתם כגיבורים". הקפטן בוגרה: "עכשיו כל העולם מכיר את נבחרת אלג'יריה"

שחקני נבחרת אלג'יריה. GettyImages
בהחלט יכולים להיות גאים. אלג'יריה/GettyImages

אלג'יריה אומנם הודחה אתמול (שני) מהגביע העולמי, אחרי שהפסידה 2:1 לגרמניה בשמינית הגמר, אבל כמובן שבמדינה מביעים גאווה גדולה בנבחרת, שעשתה היסטוריה בעצם העפלתה לשלב הבא, וגם במשחק מול גרמניה שיחקה בצורה מעוררת כבוד, כשבמחצית הראשונה שחקניו של ואהיד חלילודז'יץ' היו מסוכנים ואנרגטיים ונראו פשוט מצוין.

למעשה, כל התקשורת הערבית מהללת את הנבחרת האלג'יראית. בתקשורת המקומית נכתב ש"גרמניה ניצלה מהסיוט האלג'יראי", כשהעיתונים בעולם הערבי משבחים את "הגברים" מאלג'יריה על "המשחק ההרואי". בתקשורת האלג'יראית הושם דגש על הכבוד הרב שהעניקו "הירוקים" למדינה. באחד העיתונים נכתב כי "הלוחמים נפרדו מהמונדיאל בכבוד".

אוהדי נבחרת אלג'יריה. AP
נשבר הלב. אוהדי אלג'יריה/AP

בכותרת הראשית בעיתון "א-שורוק" נעשתה פנייה ישירה לשחקנים: "שיחקתם כמו גברים וחזרתם כגיבורים". בידיעה עצמה נכתב: "הנבחרת הלאומית יצאה עם ראש מורם ממונדיאל ברזיל לאחר שגרמה לנבחרת הגרמנית להזיל זיעה קרה כשלא הצליחה למצוא פתרון עד לתוספת הזמן". אתר החדשות הגדולה "אל ערבייה" נכתב ש"אלג'יריה כולאת את נפשותיהם של הגרמנים ויוצאת מהטורניר בראש מורם".

עוד באותו נושא

התקשורת הגרמנית: "היה מביך". מרטסאקר לעיתונאים: "רציתם ששוב נעוף?"

לכתבה המלאה
כוחות משטרה בצרפת, פריס, שאנז אליזה, מתכוננים לתגובה של אוהדי נבחרת אלג'יריה. AP
משטרת צרפת התכוננה לאלג'יראים שיציפו את הרחובות, זה לא קרה. שאנז אליזה/AP

"במחצית הראשונה היו לנו הרבה מאוד מצבים", אמר בסיום המשחק הבלם והקפטן מאג'יד בוגרה, "אם היינו מנצלים אותם וכובשים, היה לנו הרבה יותר ביטחון והמשחק היה נראה אחרת. האמנו בעצמנו מה רגע הראשון ועד האחרון. הבקענו בזמן הפציעות, והוכחנו שכשאנחנו משחקים עם הלב, אנחנו מצליחים. עכשיו כל העולם מכיר את נבחרת אלג'יריה".

שוער אלג'יריה ראיס אמבולחי הוכתר בסיום כשחקן המצטיין, אחרי תצוגת שוערות נפלאה. "עשינו היסטוריה, הגענו רחוק יותר מכל נבחרת אחרת שלנו", אמר אמבולחי, "עכשיו אנחנו צריכים לקוות שנמשיך להציג כדורגל כזה גם בעתיד ושנמשיך לשחק ברמות הגבוהות".

עקב אלגנטי. אנדרה שורלה חוגג/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully