וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמאל הלאומי: דירוג המצטיינים במונדיאל

2.7.2014 / 14:55

רובן ומסי השמאליים לוקחים את הנבחרות שלהם על הגב ונמצאים בצמרת דירוג המצטיינים, אבל מעל כולם זורח אחד - חאמס רודריגס, שרגל שמאל האדירה שלו העניקה לקולומביה את רגע השיא שלה וגם יצרה סופרסטאר לנגד עינינו

הגענו למאני טיים. אנחנו עם הפנים לעבר הכתרת אלופת העולם החדשה, ואיתה יוכתר גם השחקן המצטיין של מונדיאל 2014. המועמדים ברורים, התחרות צמודה. כל שער יכול לשנות את התמונה. ההופעות האחרונות קבעו את הסדר בדירוג המצטיינים, בו נותרו רק נציגי הנבחרות שהעפילו לרבע הגמר, אך לשקלול נכנסו גם המשחקים הראשונים והכול עדיין פתוח. האם יהיה זה ליאונל מסי שיגשים את ייעודו? אריאן רובן שיביא להולנד תואר היסטורי? או ניימאר שיארגן לברזילאים עוד קרנבל? בינתיים, הם רק מלווים את הכוכב המפתיע של הטורניר.

אירוח בברזיל וכרטיס לחצי הגמר על חשבוננו: לחצו כאן

שחקן נבחרת בלגיה קווין דה ברוין חוגג מול ארה"ב. רויטרס
בשקלול הכללי נתן לבלגיה יותר מהזאר. קווין דה ברוין/רויטרס

10. מתיו ולבואנה - צרפת

הקשר הקטנטן של מארסיי מנצל עד תום את היעדרותו של פרנק ריברי. אם בדרך כלל המשחק של צרפת זורם לצד שמאל של ריברי, במונדיאל בברזיל הכול עובר דרך מתיו ולבואנה בצד ימין. השחקן הכי יצירתי בסגל של דידייה דשאן, שכבש ובישל בחמישייה המרשימה נגד שוויץ, יצר שבעה מצבי הבקעה נגד ניגריה והטריד את אניימה עם הכדורים הנייחים. קרן שלו הובילה לשער של פול פוגבה ובתוספת הזמן הוא "בישל" את השער העצמי של ג'וזף יובו. בצרפת קוראים לו "אימת המגנים השמאליים". איך יסתדר עם העובדה שגרמניה מציבה שם בלם?

9. קווין דה ברוין - בלגיה

אז הנבחרת שסומנה כסוס השחור של מונדיאל 2014, עמדה בציפיות. אמנם בלגיה לא הציגה כדורגל גדול בשלב הבתים, אך שמרה על מאזן מושלם עם שערים לקראת הסיום ובשמינית הגמר כבר הציגה יכולת מצוינת. טים הווארד הפנטסטי מנע ממנה להבקיע במשך 90 הדקות, עד שבהארכה היה זה קווין דה ברוין שנטל את היוזמה כשהבין שמאדן הזאר לא תבוא הישועה הפעם. הקשר בן ה-23 יצר לא פחות מ-10 מצבים במהלך המשחק - הכי הרבה של שחקן במונדיאל מאז גורדון סטראכן הסקוטי ב-1982. החברים החמיצו את ההזדמנויות שסידר, אז בדקה ה-93 הוא הכניע בעצמו את הווארד ולאחר מכן בישל לרומלו לוקאקו וציין אסיסט שני בטורניר.

חואן קואדרדו שחקן קולומביה מול אלברו פריירה. GettyImages
מלך הבישולים של המונדיאל. חואן קואדרדו/GettyImages

8. חואן קואדרדו - קולומביה

אל השחקן מספר 1 של קולומביה אנחנו נגיע בהמשך. בינתיים נעשה כבוד לסגן הנהדר שלו - הראשון שבישל ארבעה שערים במונדיאל אחד מאז טוטי וריקלמה ב-2006. חואן קואדרדו מציג לראווה בברזיל את כל האיכויות שלו. זו לא רק המהירות המסחררת שהפכה אותו לשחקן כה דומיננטי בפיורנטינה בעונה החולפת, אלא גם היכולת לעבור שחקנים על שטח קטן, התנועה הבלתי פוסקת, העזרה למגנים (בתור מי שיכול לשמש גם כמגן ימני) וראיית המשחק. לואיס אנריקה הציב אותו גבוה ברשימת המועמדים לחיזוק ברצלונה. צפויה לו תחרות עזה.

7. קארים בנזמה - צרפת

למרות ההופעה החלשה שלו נגד ניגריה, עדיין האיש המרכזי של צרפת בטורניר. בשמינית הגמר לא הצליח קארים בנזמה לבוא לידי ביטוי ורשם גם שתי החטאות מול וינסנט אניימה, אבל אי אפשר לשכוח את הצמד המצוין לרשת הונדורס במחזור הפתיחה ואת השער ושני הבישולים בהצגה הנפלאה נגד שוויץ. כדי לעבור גם את גרמניה ולהגיע לחצי הגמר, צרפת זקוקה לחלוץ שלה במיטבו.

קיילור נבאס, קוסטה ריקה, מציל את הפנדל האחרון מול נבחרת יוון. GettyImages
שוערים רבים הצטיינו, הוא היחיד שלקח נבחרת לרבע הגמר. קיילור נבאס/GettyImages

6. תומאס מולר - גרמניה

הרוצח השקט של גרמניה יודע להתעלות ברגע הנכון, גם אם לא הוא הכובש. בשמינית הגמר נגד אלג'יריה תומאס מולר החמיץ ללא הפסקה וגם היה חתום על תרגיל הבעיטה החופשית הגרוע בהיסטוריה כשנפל בדרך. ובכל זאת, המהלך ששינה את המשחק היה שלו. שתי דקות בתוך ההארכה, כשהאלג'יראים עוד חלמו על הפתעה, מולר העביר כדור רוחב מדויק לאנדרה שורלה שכבש. שימו לב לתוצרת: שלושער במחזור הראשון, בישול בשני, שער ניצחון בשלישי ובישול בשמינית הגמר. סך הכול מאז 2010: תשעה שערים וחמישה בישולים בתשעה משחקים בגביע העולמי. מה עוד אפשר לבקש?

5. קיילור נבאס - קוסטה ריקה

הפרידה הכואבת של מקסיקו וממו אוצ'ואה הקפיצה את קיילור נבאס לפסגת דירוג השוערים. במשך חצי השעה של ההארכה נלחמו 10 שחקני קוסטה ריקה כדי להביא את ההכרעה לידיו של השוער. "ידענו שבפנדלים אנחנו מסודרים", העיד המגן ג'וניור דיאס. עוד לפני כן, נבאס מנע שער מול סלפינגידיס, שלט ברחבה שלו ובתוספת הזמן - רגע אחרי שספג את השוויון מיוון - התעופף כדי להדוף טיל של מיטרוגלו. אותו חלוץ קיבל עוד הזדמנות מולו בדקה ה-120, אך נבאס שוב ידע להציב את הגוף בצורה כזו שהכדור יפגע בו. כך עשה מול 14 מ-16 הכדורים שנבעטו למסגרת שלו עד כה בברזיל. זינוק אחד נפלא בפנדלים הספיק כדי לעצור את הולבאס ולקחת את קוסטה ריקה לאולימפוס. רבע גמר היסטורי, באדיבות אחד השוערים הטובים באירופה בעונה האחרונה. יש לו כוח לעוד התעלות?

ליאונל מסי, ניימאר שחקני ברצלונה מאוכזבים. GettyImages
התאכזבו יחד בברצלונה, אחד מהם יהיה כוכב המונדיאל? ליאונל מסי עם ניימאר/GettyImages

4. ניימאר - ברזיל

נכון, הפעם הוא לא כבש צמד ואפילו לא בישל, אבל מבין 14 השחקנים שעלו על כר הדשא עם המדים של ברזיל נגד צ'ילה, ניימאר היה הכי פחות לחוץ. הסלסאו שיחקו עם משקולות על הרגליים. הפחד שיתק את הנבחרת, פאניקה שררה ביציעים ודווקא האיש אשר על כתפיו הצנומות מונח גורל של מדינה שלמה, ידע לגלות אחריות באופן ראוי להערכה. ניימאר ניסה להכריע את המשחק ב-90 ו-120 דקות, אך ללא הצלחה. קלאודיו בראבו, החבר החדש שלו בברצלונה, מנע ממנו להבקיע את שערו החמישי במונדיאל הביתי. אולם, בפנדל האחרון ניימאר היה שם כדי לבעוט פנימה ולהשאיר את ברזיל בתמונת הזכייה ואת עצמו במאבק על תואר השחקן המצטיין.

3. ליאונל מסי - ארגנטינה

שבעה שערים יש לארגנטינה במונדיאל עד כה. ליאו מסי כבש ארבעה מהם, יצר את השער העצמי נגד בוסניה ובדקה ה-118 של ההארכה נגד שוויץ לקח שוב את האחריות וסיים פריצה אישית סוחפת עם בישול לאנחל די מריה. במונדיאל הקודם מסי רק בישל ולא הצליח לשים כדור אחד ברשת. הפעם הוא עושה הכול. גם יום בינוני שלו שווה תפוקה סטטיסטית ואת תואר איש המשחק ארבע פעמים ברציפות. ועכשיו, בתחנה הבאה במסלול שלו להשוואת ההישג של דייגו מראדונה, ניצבת בלגיה. וכולם זוכרים מה מראדונה עשה לבלגיה ב-1986. מה מכין מסי?

אריאן רובן, נבחרת הולנד. Laurence Griffiths, GettyImages
בכושר הטוב בחייו. אריאן רובן/GettyImages, Laurence Griffiths

2. אריאן רובן - הולנד

מקסיקו לא סולחת, ברשתות החברתיות מלגלגים על הצלילות, אבל אריאן רובן ממשיך בשלו. גם שהכול נראה אבוד נגד המקסיקנים, השחקן הכי משמעותי של הולנד לא הרשה לעצמו להרים ידיים. בזמן שרובין ואן פרסי סבל מהחום המעיק בפורטלזה, רובן היה האיום העיקרי על שערו של אוצ'ואה המצוין ולקח את המשחק אליו. אחרי שלא הצליח למצוא את הרשת בעצמו, רובן ראה איך קרן שלו מסתיימת בשער שוויון של סניידר. בזמן ששחקני מקסיקו התהלכו חפויי ראש, הוא לקח כמה מהם לטיול בצד ימין, תעתע בהם ובנפילה השלישית במשחק גם סחט את הפנדל המכריע. רובן בכושר הטוב בחייו. בלעדיו, הולנד כבר הייתה בבית.

1. חאמס רודריגס - קולומביה

אין דבר מרתק יותר בטורניר גדול מאשר לראות סופרסטאר נוצר לנגד עינינו. חאמס רודריגס היה כוכב עוד לפני מונדיאל 2014, אבל לא כולם התוודעו אליו. הוא עלה ליגה בקולומביה בגיל 16, לקח אליפות היסטורית עם באנפילד בארגנטינה בגיל 18 וגם טרבל עם פורטו בגיל 20. עכשיו, כשיום ההולדת ה-23 בפתח (יחגוג יום לפני הגמר) חאמס זוכה להכרה עולמית. מי שקבר את קולומביה בגלל חסרונו של רדאמל פלקאו הפצוע, מקבל תשובה מוחצת בברזיל. חאמס הצעיד את נבחרתו לשלושה ניצחונות בשלב הבתים, במהלכם כבש שלושה שערים ובישל שניים נוספים. נגד אורוגוואי הגיע רגע השיא, עם שמאלית אדירה מהאוויר למשקוף ופנימה ועוד שער שסגר עניין והפך אותו למלך שערי הטורניר (חמישה כיבושים) והשיאן של קולומביה בגביע העולם. העפלה היסטורית לרבע הגמר, עם לפחות שער אחד בכל משחק. מראדונה שיבח, כריסטיאנו רונאלדו פרגן, לברון ג'יימס מעריץ וברזיל משקשקת. המועמד המפתיע לתואר ה-MVP של הטורניר.

חאמס רודריגס, שחקני נבחרת קולומביה. GettyImages
סופרסטאר נולד לנגד עינינו. חאמס רודריגס/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully