וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לואי ואן חאל: "זו החבורה הכי מאוחדת שאימנתי"

מאמן הולנד החמיא לשחקניו אחרי העלייה לחצי הגמר וגילה: "אמרנו מראש לקרול שהוא ייכנס לפנדלים, לא רצינו לגלות לסילסן". קרול: "עבדנו על זה הרבה". פינטו: "חוזרים הביתה גאים ובלתי מנוצחים". וגם: המספרים

המנצח, ושורת המפסידים: תמונת המשחק/AP

נבחרת הולנד העפילה בין שבת לראשון לחצי גמר המונדיאל אחרי 3:4 בדו קרב פנדלים על קוסטה ריקה ו-0:0 בתום 120 דקות בסיומו של מותחן שעוד ידובר בו רבות לא בגלל הכדורגל האיכותי שהוצג בו אלא בעיקר בזכות החלטה יוצאת דופן של לואי ואן חאל. מאמנה של הולנד הוציא בדקה ה-120 את יספר סילסן השוער שלו והכניס את טים קרול השוער המחליף שבמו ידיו העלה את האורנג' לחצי הגמר עם שתי הדיפות בפנדלים לעומת אפס של קיילור נבאס שוער קוסטה ריקה שנתן עוד הופעה הירואית במהלך 120 הדקות, אך לא הצליח להדוף אף פנדל הולנדי בדו קרב מהנקודה הלבנה. הולנד תפגוש את ארגנטינה בחצי הגמר וארבע שנים אחרי ההפסד הצורם בגמר לספרד, תנסה לזכות לראשונה בתולדותיה בתואר הגדול מכולם.

מאמן נבחרת הולנד לואי ואן חאל חוגג עם השוער טים קרול מול קוסטה ריקה. רויטרס
שני הגיבורים של המשחק. ואל חאל וקרול/רויטרס

המספרים

* זו ההעפלה השלישית בארבעת המונדיאלים האחרונים של הולנד לחצי הגמר.

* הולנד הודחה בכל אחד מארבעת המשחקים שלה במונדיאלים שהלכו להארכה, עד למשחק הערב.

* מומחה לפנדלים? ב-4 העונות האחרונות שלו עצר טים קרול רק שני פנדלים מ-20 שנבעטו בכיוונו.

* החילוף המוזר של לואי ואן חאל בו הכניס את טים קרול הוא הפעם הראשונה אי פעם במונדיאלים בה שוער שני נכנס רק בשביל הפנדלים.

* זו הפעם הראשונה בעשרת המשחקים האחרונים בתולדות המונדיאלים שהלכו לפנדלים בה הנבחרת שבעטה ראשונה לא ניצחה.

* הולנד לא הוליכה במחצית באף אחד משבעת משחקיה האחרונים במונדיאל. למרות זאת, היא הפסידה מתוך המשחקים הללו רק משחק אחד (בגמר מול ספרד ב-2010).

* וסלי סניידר רשם הערב את הופעתו ה-16 במונדיאל, שיא חדש עבור הולנד.

* הוא אמנם הפסיד, אבל שוער קוסטה ריקה, קיילור נבאס יכול להיות מרוצה מהמונדיאל הזה: היו לו חמישה משחקים, 510 דקות מול יריבות כמו אנגליה, איטליה, אורוגוואי והולנד, והוא ספג רק שער בודד.

* בכל המשחקים שנערכו עד כה במגרש בסלבדור הובקעו לפחות שלושה שערים במשחק. המשחק הערב לא הביא אפילו שער אחד.

עוד באותו נושא

אחרי דרמה ענקית: הולנד עלתה לחצי הגמר

לכתבה המלאה
שוער נבחרת קוסטה ריקה קיילור נבאס רואה את הכדור פוגע בקורה מול הולנד. רויטרס
אחרי המונדיאל הזה הוא בטוח לא יישאר בלבנטה. קיילור נבאס/רויטרס

אין ספק שגיבור המשחק היה טים קרול, שוער הולנד (וניוקאסל), שנכנס כמחליף במיוחד לבעיטות ההכרעה, שיחק בסך הכול 44 שניות, לא הספיק לגעת בכדור, ועדיין עמד מול חמישה פנדלים, זינק בכולם למקום הנכון, עצר שניים מהם, ושלח את נבחרתו לחצי הגמר.

"בדיוק על זה עבדנו שבעה שבועות", אמר קרול בסיום, "עכשיו אתם רואים, בשביל להצליח חייבים את כל 23 השחקנים. התכוננו היטב אליהם, אבל לא למדנו כלום. העניין הוא לעמוד חזק ובטוח, ואז להגיב. אני ומאמן השוערים עבדנו על זה הרבה". גם רובין ואן פרסי יודע ש"החילוף היה פנטסטי, אם אתה רואה משהו כזה קורה - אתה חייב לתת לו קרדיט. כולנו יודעים שטים קרול הוא מעולה בעצירת פנדלים".

ואן חאל נתן את הקרדיט בסיום לשחקניו ואמר: "מבחינת רוח קבוצתית ואחדות, זו הקבוצה הטובה ביותר שעבדתי איתה. אני חושב שהיינו איכותיים יותר מקוסטה ריקה והגיע לנו לנצח. אני לא יודע כמה מהזמן החזקנו בכדור, כמה פעמים פגענו בקורה וכמה מצבים היו לנו, כי בסופו של דבר מה שמשנה הוא מספר הכדורים ברשת. התאמנו על פנדלים, כי אני מאמין שברגע שתהיה רגיל לדרך מסוימת של בעיטות יהיה לך נוח יותר. אמרנו לקרול שהוא יהיה השוער בפנדלים כי הוא גדול יותר, ולא אמרנו לסילסן כי לא רצינו לפגוע בהכנות ובריכוז שלו. אין שאלה לגבי זהות השוער הפותח במשחק הבא, זה יהיה סילסן. אבל הרגשנו שקרול הוא הבחירה הטובה יותר במצב הזה, והוא הוכיח את זה כשניחש בהצלחה את הכיוון של כל הפנדלים".

כמובן שהתגובות למהלך של ואן חאל הגיעו מכל העולם. חלוץ אוסטרליה טים קייהיל אמר ש"מהלך טקטי אחד של ואן חאל הכריע את המשחק, חייבים לתת לו קרדיט. קוסטה ריקה הייתה מדהימה בטורניר הזה". השוער האמריקאי בראד פרידל אמר ש"וואו מר ואן חאל, איזו החלטה גדולה, ונכונה... לא ראיתי דבר כזה כבר המון המון זמן".

שוער נבחרת הולנד טים קרול מחליף את יספר סילסן. רויטרס
"אין שאלה לגבי זהות הפותח במשחק הבא". סילסן וקרול/רויטרס

מאמן קוסטה ריקה חורחה לואיס פינטו אמר: "אנחנו כואבים, אבל שמחים. כשהגענו לטורניר מעטים האמינו בנו, אבל עשינו הרבה דברים יפים לאורך המונדיאל. למרות שהודחנו, לא נוצחנו באף משחק, אפילו מול המעצמות שפגשנו. הערב היינו שווים להולנדים, ולמרות שאנחנו עדיין יכולים להשתפר בדברים מסוימים, אנחנו בהתקדמות נהדרת. הראנו שאנחנו מאורגנים מאוד, שיש לנו טקטיקות טובות ושאנחנו יכולים לשחק כדורגל. הכדורגל בקוסטה ריקה השאיר רושם חיובי ומכובד, ואני גאה בשחקנים, כמו שכל המדינה גאה בהם. הם נתנו את כל מה שהיה להם".

קיילור נבאס, שנבחר לאיש המשחק למרות ההפסד של נבחרתו, הוסיף: "המונדיאל הזה היה חוויה נהדרת, ואנחנו עוזבים אותו עם ראש מורם. כולם אצלנו עשו עבודה טובה, והשארנו את כל מה שהיה לנו על המגרש. אף אחד לא אוהב להפסיד, וזה קשה, אבל למעשה לא הפסדנו אף משחק, כי הפסד בפנדלים הוא לא הפסד".

מאמן נבחרת קוסטה ריקה חורחה לואיס פינטו. GettyImages
"השארנו רושם חיובי ומכובד". חורחה לואיס פינטו/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully