וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולנד: סילסן וקרול על החילוף ששיגע גם את קרויף

שני השוערים התיישבו לראשונה, זה לצד זה, לדבר על המקרה: "הספסל של קוסטה ריקה היה בהלם". יוהאן קרויף: "אלה הדברים שאני אוהב בכדורגל". קנבארו תקף: "ואן חאל לא קוסם, הוא חסר כבוד"

שוער נבחרת הולנד טים קרול מחליף את יספר סילסן. רויטרס
שוער נבחרת הולנד טים קרול מחליף את יספר סילסן/רויטרס

הדקה ה-120 במשחק רבע הגמר בין הולנד לקוסטה ריקה לא תישכח. מאמן האורנייה, לואי ואן חאל, ביצע צעד היסטורי בתולדות המונדיאלים, כאשר הוציא את השוער הראשון שלו, יספר סילסן, והכניס את השוער המחליף טים קרול, במיוחד לדו קרב הפנדלים. זה עבד מצוין, כאשר קרול ניחש נכונה את הכיוון בכל אחת מהבעיטות של קוסטה ריקה, עצר שתיים מהן ושלח את הולנד לחצי הגמר.

שני השוערים התיישבו לראשונה, זה לצד זה, לדבר על המקרה. סילסן פתח ואמר: "לא ידעתי במהלך המשחק שאני אוחלף. המאמן אמר לטים שיהיה חילוף, אבל לא אמר לי, כך שעבורי זו הייתה הפתעה גדולה. אז אתן לטים לענות, כי הוא ידע יותר בעניין".

טים קרול, נבחרת הולנד. AP
טים קרול, נבחרת הולנד/AP

קרול אמר: "כמו שיספר אמר, לפני המשחק המנג'ר ומאמן השוערים אמרו לי שאם יישאר לנו עוד חילוף, יש אפשרות שישתמשו בי בדו קרב הפנדלים. בגלל שידעתי שהאפשרות קיימת, הסתכלתי על המשחק כולו בצורה שונה מהרגיל. אני חושב שכשהתחלתי להתחמם, כל הספסל שלהם היה מבולבל ממה שקורה. המאמן של קוסטה ריקה הסתכל על המאמן שלנו וניסה להבין מה קורה. אי אפשר בכלל לתאר את הבעת הפנים שהייתה לו. אין ספק שזה אחד מהמהלכים המבריקים. יותר קל לדבר על זה עכשיו כמובן, כי ניצחנו, אבל זה היה רעיון שהוביל להצלחה".

סילסן המשיך: "רציתי לשחק את כל המשחק וגם את דו קרב הפנדלים. אבל המאמן החליט שטים טוב יותר ואני צריך לקבל את זה. כעסתי כשהוחלפתי והגבתי ככה, אבל זהו".

וקרול סיכם: "הייתי תחת המון לחץ, כי הייתי חייב לספק את הסחורה. עשיתי כל מה שאני יכול כדי לעמוד במשימה ולשמחתי זה מה שקרה".

בנוסף, יוהאן קרויף, גדול השחקנים ההולנדים, החמיא לואן חאל על המהלך: "אלו הם הדברים שאני אוהב בכדורגל. זה לא קשור לשאלה מי מהשניים שוער טוב יותר. קוסטה ריקה בעטה חמישה פנדלים מעולים מול יוון ו-ואן חאל היה חייב לנסות ולהפתיע אותם. ישבתי בבית, ראיתי את המשחק ונהניתי מכל רגע".

מי שממש לא אהב את חילוף השוערים הוא פאביו קנבארו. קפטן נבחרת איטליה בזכייה במונדיאל 2006 אמר ל"גלובו אספורטה": "אני יודע שכולם מתייחסים לוואן חאל כאל אגדה או קוסם בעקבות החילוף, אבל בכנות, זה לא משהו שאני ממש אוהב. זה חוסר כבוד כלפי השוער. מי יהיה השוער שלו במשחק הבא? דמיינו אותו נכנס לשער במשחק הבא, בידיעה שאין לו את ביטחון של 100 אחוז מהמאמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully