וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל - גרמניה: סקולארי אופטימי, לב עצבני

סקולארי דרוך לקראת חצי הגמר מול גרמניה (23:00, ער' 1 ו-HD), וצפוי לפתוח במערך זהיר, עם לואיס גוסטבו במקום ניימאר: "הוא גרם להם להבין שהוא עשה את שלו, ועכשיו תורנו". יואכים לב בנאום עצבני: "מקווה שהשופט יעצור את הברוטליות"

חצי הגמרמחצית08/07/2014
ברזיל
    0
      גרמניה

        טריוויה

        * קצת קשה להאמין, אבל זהו בסך הכל המפגש השני של שתי הענקיות הללו בגביע העולמי. הפעם הראשונה היתה לפני 12 שנה, בגמר של מונדיאל 2002, אז ניצחה ברזיל 0:2 מצמד של רונאלדו. המאמן? סקולארי, כמובן.

        * המאזן הכולל בין שתי הנבחרות: 12 ניצחונות לגרמניה, ארבעה לברזיל, חמש תוצאות תיקו.

        * המפגש האחרון היה במסגרת ידידותית, ב-2011 בשטוטגרט, אז ניצחו המנשאפט 2:3.

        * בשני המונדיאלים האחרונים גרמניה הודחה בחצי הגמר.

        * ברזיל, לעומת זאת, הודחה בשני המונדיאלים האחרונים ברבע הגמר. הפעם האחרונה שהודחה בחצי הגמר היתה ב-1978 - מאז, בשלוש הפעמים שהגיעה למעמד הנכבד, צלחה אותו.

        * תומאס מולר ינסה לצמק או להשתוות לחאמס רודריגס בפסגת מלכות השערים, עם שישה. ניימאר, שגם כן כבש עד כה ארבעה שערים, לא ישחק כמובן. זה משאיר את מולר ומסי (4) כמועמדים המובילים להדביק את כוכב נבחרת קולומביה.

        * פיליפ לאהם הוא המוסר המצטיין בטורניר עד כה - 408 מסירות עם 86.6 אחוזי הצלחה.

        * ברזיל ביצעה עד כה 41 יותר עבירות מגרמניה באליפות.

        * גרמניה, לעומת זאת, מסרה למעלה מאלף מסירות יותר מברזיל במונדיאל הזה.

        * אחוזי הדיוק של הגרמנים במסירות: 80% לעומת 70% של הסלסאו.

        * ואם המשחק ילך לפנדלים? לגרמניה מאזן מושלם של 4 מ-4 במונדיאלים - האחרון שבהם ברבע הגמר של 2006, מול ארגנטינה.

        * ברזיל עם 3 מ-4 בדו-קרב מהנקודה הלבנה, כולל הניצחון על צ'ילה בשמינית הגמר.

        האווירה אצל הסלסאו שמחה/GettyImages

        מפתחות והכנות: ברזיל

        הסלסאו הציגו את משחקם הטוב ביותר במונדיאל ברבע הגמר מול קולומביה, אבל השמחה והאופוריה על ההעפלה לחצי הגמר, התחלפה בעצב והלם אחרי הפציעה של ניימאר בגבו. פיפ"א אולי לא הענישה את חואן קמילו סוניגה על הפגיעה ברבע הגמר, אבל בברזיל מרגישים צורך להתגייס למען כוכבם ובעזרתו לעודד את הנבחרת. לפיכך, מחר יחולקו אלפי מסכות עם פניו של ניימאר, אותן יעטו האוהדים על פניהם, עם הכיתוב: "כולנו ניימאר".

        הכוכב הגדול יחמיץ בוודאות את המפגש מול הגרמנים ועל פי המסתמן מי שיחליפו בהרכב יהיה לואיז גוסטבו, קשר וולפסבורג שחוזר מהשעיה ויפתח במערך זהיר יותר. מי שעוד ייעדר מהמפגש הזה הוא טיאגו סילבה. הבלם והקפטן שכבש את הראשון מול קולומביה ברבע הגמר, ספג צהוב מטופש שגרם להשעייתו מהתמודדות ומי שיחליפו במרכז ההגנה הוא דאנטה, בלמה של באיירן מינכן. שינוי נוסף צפוי בהרכב יהיה החזרתו של דני אלבס לעמדת המגן הימני במקומו של מייקון.

        לואיז פליפה סקולארי אמר במסיבת העיתונאים: "אנחנו לא משחקים רק בשביל עצמנו אלא בשביל המדינה, וגם בשביל ניימאר, בשביל כל מה שהוא עשה עבורנו.

        ?אני חושב שהשחקנים שלי מבינים אותי, מבינים מה אני רוצה מהם. זה לא קשה יותר מדי להבין אותי. אם מסתכלים עליי מיד רואים אם אני שמח או עצוב או כועס. קל מאוד להבין את הבעת הפנים שלי. אין לי איך להסתיר את מה שאני חושב. אנחנו עובדים ביחד שנה וחצי, הם יודעים מה אני חושב.

        "המוטיבציה שלנו גדלה ממשחק למשחק. ניימאר השאיר אצלנו הרבה ממנו וגם לקח אליו הרבה מאיתנו. אנחנו יודעים שהוא לא יהיה איתנו, שמנו את זה מאחור. בהזדמנות הראשונה כשהוא דיבר עם השחקנים הוא גרם להם להבין שהוא עשה את שלו ועכשיו תורנו, תור 22 השחקנים האחרים לעשות את שלהם בשבילו. המשחק הזה חשוב מאוד. הוא יכול לקחת אותנו לגמר. זה המשחק שנשחק לא רק בשבילנו אלא בשביל המדינה, בשביל כל שחולם, בשביל ניימאר. אנחנו מפוקסים ויודעים מה צריך לעשות.

        "יכול להיות ששופט לא יראה עבירה. לפעמים לא רואים. הפנים לכדור ויש דבר אחר שקורה בצד אחר והשופט מפספס. אבל בשביל זה יש עוזרי שופט. רודריגס הוא שופט מנוסה, זה מונדיאל שלישי שלו. זה שיבוץ טוב של פיפ"א.

        "אנחנו צריכים לכבד את גרמניה על כל מה שהם עשו, אבל אנחנו לא יכולים לכבד אותם בלי לתת את כל מה שיש לנו. הדרך שלנו מאוד מוגדרת, ונלך לפיה למרות היריב. נעשה את הדברים איך שאנחנו רוצים לעשות. אנחנו נגרום להם לקשיים, ובואו נראה מה יקרה. ננסה לגרום להם לכבד אותנו".

        טיאגו סילבה, שכאמור, לא ישחק, הגיע למסיבת העיתונאים ודיבר על הפציעה של ניימאר: "?בגלל תאקל פחדני ניימאר לא ישחק מחר. אני בלם, אני יודע מה זה לשמור שחקן. מה שסוניגה עשה זה לא זה. אין שום סיכוי שצריך לעשות דבר כזה כששומרים שחקן אלא אם אתה רוצה לגרום למשהו מסוים. זה בטוח לא דבר נורמאלי?.

        sheen-shitof

        עוד בוואלה!

        לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

        בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
        אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
        המסכות שיחולקו לאוהדי נבחרת ברזיל: "כולנו ניימאר"/מערכת וואלה!, צילום מסך

        מפתחות והכנות: גרמניה

        לב: "האנרגיות הפיזיות במשחק של ברזיל וקולומביה עברו את הגבול שאפשר לצפות באירופה. כשראיתי את המשחק... ובכן, באירופה 22 שחקנים לא היו מסיימים את המשחק על המגרש"

        אחרי שהודח בחצי הגמר בשני המונדיאלים הקודמים, ב-2010 מול ספרד וב-2006 מול איטליה כעוזרו של קלינסמן, יואכים לב ינסה להצעיד את המנשאפט לגמר ראשון מאז 2002 על חשבון המארחת. לרשותו של לב יעמוד סגל מלא להוציא את שקודראן מוסטפי הבלם שנפצע מול אלג'יריה וסיים את המונדיאל.

        מאמן גרמניה יואכים לב נשא נאום עצבני במסיבת העיתונאים, ודורש שהפעם, בניגוד למשחק של ברזיל עם קולומביה, השופט ישלוט על המשחק בצורה טובה יותר. "זה טורניר שיותר מבוסס על דינמיות פיזית, תיקולים קשים, שחקנים שעובדים ושומרים ונלחמים. אני מקווה שהשופט, מר רודריגס ממקסיקו, לא יוותר על דברים שראינו במשחק ביום שישי. האנרגיות הפיזיות במשחק של ברזיל וקולומביה עברו את הגבול שאפשר לצפות באירופה. כשראיתי את המשחק... ובכן, באירופה 22 שחקנים לא היו מסיימים את המשחק על המגרש.

        "היו שם עבירות ברוטליות, שחקנים חסמו את יריביהם בכל צורה. זה היה מוגזם. אני מקווה שהברוטליות הזאת והאכזריות הזו ייעצרו , או שלא נוכל לראות יותר על המגרש שחקנים התקפיים כמו מסי, או גצה או ניימאר או מסוט, כי שחקנים מנסים להרוס אותם. זה מונדיאל מלא דינמיות, פיזיות וכוח, אבל בחלק מהמשחקים זה עבר את הגבול. בברזיל מול קולומביה היו הרבה עבירות קשות, לא רק העבירה על ניימאר, חלקן היו ממש מסוכנות. תיקולים וגליצ'ים מהצד ומאחורה. השופט חייב להגן על השחקנים. נכנסו בהם בצורה רעה. מה שראינו שם לא היה טוב".

        פר מרטסאקר עדיין סובל משפעת קלה והוא בספק למפגש הגדול. אם בלם ארסנל לא יהיה כשיר, הומלס ובואטנג ישחקו במרכז ההגנה כשפיליפ לאהם ובנדיקט הובדס ישחקו בעמדות המגנים. מריו גצה עשוי לחזור להרכב על חשבונו של מירוסלאב קלוזה שפתח מול האלג'יראים.

        לפני כן לב אמר לאתר ההתאחדות הגרמנית: "ברזיל לא פחות מסוכנת בלי ניימאר וטיאגו סילבה. לשני השחקנים יש מחליפים. ניימאר שחקן חזק מאוד, אבל החיסרון שלו ייתן תוספת כוח לאחרים. כבר היו קבוצות שחוו מצבים כאלה בעבר. השחקנים מסביב לוקחים על עצמם יותר אחריות. כל המדינה תומכת בהם עוד יותר, רק כי ניימאר לא ישחק. טיאגו סילבה? דאנטה יכול להחליף אותו בקלות. אנחנו משחקים נגד 200 מיליון ברזילאים, נגד מדינה שלמה, נגד המארחת. אי אפשר לבקש יותר מזה, אולי רק לזכות בגמר. זה מעמד מאוד מרגש ותמיד יש לחץ, אבל אני חושב שיש לנו את השיטה, הכלים והאיכות לשלוח אותם הביתה".

        מאמן נבחרת גרמניה יואכים לב לצד מריו גצה. Martin Rose, GettyImages
        אמור לחזור להרכב. גצה לצד לב/GettyImages, Martin Rose

        יעמוד למבחן: דאנטה (ברזיל)

        הבלם של באיירן מינכן עדיין לא שותף במונדיאל הזה ולו לדקה אחת, ולפתע, הוא צריך להיזרק למים העמוקים בשיא הלחץ. הרחקתו של טיאגו סילבה תכניס את השחקן בן ה-30 להרכב של סקולארי, שנהנה עד כה מיכולת הגנתית טובה של החוליה האחורית שלו לאורך הטורניר. אז איך דאנטה יתמודד עם סוללת הקשרים המבריקים של גרמניה, ואולי גם עם מירוסלב קלוזה? תסמכו עליו, הרי הוא מכיר אותם טוב: "כל שחקני גרמניה מוכשרים והנשק הכי גדול שלהם זה שהם יודעים להתמודד עם כל סיטואציה אפשרית, אפילו אם הם תחת לחץ. אני מקווה שהקהל יעניק לנו את היתרון שנצטרך. נצטרך לעבוד הכי קשה שאפשר אם ברצוננו לנצח".

        שחקן נבחרת ברזיל דאנטה. Buda Mendes, GettyImages
        לא לחוץ כלל. דאנטה/GettyImages, Buda Mendes

        הרכבי הקבוצות

        אצטדיון: מינייראו, בלו הוריזונטה
        קהל: 58141

          טרם התפרסמו תגובות

          הוסף תגובה חדשה

          +
          בשליחת תגובה אני מסכים/ה
            3
            walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully