וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההשפלה הגדולה בתולדות ברזיל, הרגע הכי עצוב אי פעם"

בברזיל מתקשים לעכל את התבוסה ומפנים אצבע מאשימה כלפי סקולארי: "אפילו אחרי השפלה כזו הוא לא מתחרט על כלום". פלה ניסה לנחם: "נניף את הגביע ב-2018". קאפו מנתח: "פעם היינו אלופי העולם בטכניקה, נותרנו מאחור". אופוריה בגרמניה: "ניצחון שלא יישכח לעולם"

אוהדי נבחרת ברזיל. AP
איך יוצאים מזה? אוהדים ברזילאים ממררים בבכי/AP

עוד רבות ידובר בטרגדיה הלאומית של ברזיל בעקבות התבוסה המשפילה אמש (שלישי) 7:1 לגרמניה בחצי גמר המונדיאל הביתי. הסלסאו ספגו השפלה לדורות ואות קלון שתלך איתם שנים רבות, אך עוד לפני שיתחילו בתהליך הפקת הלקחים והסקת המסקנות, בברזיל מלקקים את הפצעים. התגובות הנסערות של אוהדי ברזיל, שהתבטאו בין היתר בבכי המוני ברחובות, בשריפת דגלים ובנטישה הפגנתית מהמינייראו דקות ארוכות לפני שריקת הסיום, שיקפו היטב את הלך הרוח. העיתונים והפרשנים במדינה הצטרפו לאווירה הטראומטית.

"זו כנראה התבוסה הכי כואבת בתולדות הכדורגל הברזילאי. זה בטח הרגע העצוב ביותר", קראה הכותרת ב"אוגלובו". על גבי אותם דפים הופנתה אצבע מאשימה כלפי לואיז פליפה סקולארי, ונכתב כי "גם אחרי ההשפלה הגדולה, סקולארי אומר שהוא לא מתחרט על כלום. מבין כולם רק לדני אלבס היה את האמוץ להודות שצריך ללמוד לקח מההפסד הזה ולהתחיל לפתח את הכדורגל שלנו מחדש".

"ההשפלה הגדולה בהיסטוריה", זעקה הכותרת ב"קוריירו ברזילנסה". "הכל היה מוכן למסיבה הגדולה של הסלסאו, אבל גרמניה הנחילה לנו את התבוסה הכי קשה אי פעם. זה היה לילה מהגיהנום. הצלקות מהמשחק הזה לא יגלידו גם בעוד עשרות שנים", נכתב.

פלה, כדורגלן עבר. AP
"נניף את הגביע ב-2018". פלה/AP

גם בכירי הכדורגל הברזילאי מיהרו להגיב למשחק, וביניהם פלה האגדי, ששלח הצהרה אופטימית. "תמיד אמרתי שהכדורגל מלא בהפתעות. אף אחד לא ציפה לתוצאה כזו, אף אחד לא ניבא שזה מה שיקרה, אבל תזכרו מה שאמרתי - ברזיל תזכה במונדיאל 2018 ברוסיה".

קאפו, עוד שחקן עבר, היה חלק מתקרית מביכה בסיום. מגן העבר, שהניף את הגביע העולמי כקפטן הסלסאו ב-2002 ירד עם סיום המשחק לחדר ההלבשה הברזילאי כדי לנחם את השחקנים, אך לפתע מספר מאבטחים הורו לו לעזוב את המקום. "אמרו לי שלא רוצים שזרים ייכנסו לחדר ההלבשה. אני זר? בסך הכל רציתי לחזק את השחקנים".

גם קאפו ניתח את המפלה הברזילאית, והדגיש את החיסרון הגדול של הנבחרת לעומת שנים עברו - הטכניקה. "פעם היינו אלופי העולם בטכניקה, אף אחד לא יכול היה לגנוב ממנו את הכדור. היה לנו צוות מאמנים שעבד על זה כל הזמן. ברזיל בנסיגה גדולה מבחינה טכנית ומאבדת בגובה מול מדינות אחרות שדווקא מתקדמות בתחום הזה. גרמניה העניקה לנו שיעור בטכניקה ובטקטיקה, אבל לא צריך לשחוט את השחקנים. לא הכל אבוד, אבל צריך להסיק מכאן את המסקנות".

ז'וניניו פאוליסטה ניסה להעניק זווית משלו והודה כי "יהיה קשה מאוד להתגבר על תבוסה כזו. יש כאן שחקנים שבוודאות לא יחזרו ללבוש את המדים הלאומיים אחרי המשחק הזה, אבל זו תהיה טעות לבקר אותם עכשיו. גרמניה לימדה אותנו איך משחקים כדורגל, צריך רק ללמוד מזה".

ההשפלה הגדולה

גרמניה בגמר המונדיאל אחרי 1:7 היסטורי על ברזיל

לכתבה המלאה
קאפו קפטן נבחרת ברזיל לשעבר עם הכדורגלנית מרתה. רויטרס
"נותרנו מאחור בכל הקשור לטכניקה". קאפו, משמאל/רויטרס

גם נשיאת ברזיל, דילמה רוסוף, מסרה מילות ניחומים לשחקנים. "גם אני כמו כל הברזילאים עצובה מאוד מההפסד, אבל מכאן צריך להרים את הראש, לנער את האבק ולספק קאמבק בלתי נשכח", כתבה בחשבון הטוויטר הרשמי שלה, וצירפה תמונה של דגל ברזיל מונף בגאון.

בצד השני, עיתוני גרמניה חגגו הבוקר. גם העיתונים הגדולים העניקו מן הסתם את הכותרת הראשית לניצחון הגדול של גרמניה. ב"בילד" נכתב בפשטות: "אין מילים, זה ניצחון שייזכר לעד". שחקן העבר האגדי פרנץ בקנבאואר צייץ: "מה קרה פה עכשיו? קשה להאמין למה שעיניי רואות".

דיטר המאן, עוד שחקן העבר במנשאפט, הילל את מנואל נוייר. "נוייר או מאטס הומלס צריכים לזכות בתואר השחקנים המצטיינים של הטורניר. הם פשוט פנטסטיים, וגם אתמול היה להם חלק גדול בניצחון", טען. ומה התחזית שלו להמשך? "יש לנו את היכולת לזכות בגביע העולם, אולי יש לנו את הסיכוי הגדול ביותר בשנים האחרונות לעשות את זה. נכון שרמת הכישרון קצת ירדה, אבל כקבוצה מדובר בנבחרת חזקה יותר. אני מאמין שהולנד תגיע לגמר, ושננצח אותם שם".

מנואל נוייר, שוער נבחרת גרמניה. רויטרס
מצטיין המונדיאל? נוייר בפעולה/רויטרס

גם ברחבי העולם נדהמו מהערב הענק של גרמניה. כדורגל העבר האנגלי גארי ליניקר צייץ כי "בכל השנים שאני עוקב אחרי כדורגל לא הייתי עד למשחק כל כך יוצא דופן, כל כך מדהים".

"זו השפלה, הפסד איום ונורא", צייץ ביצ'נטה ליזראזו.

"אני חושש ששחקני ברזיל לא יוכלו להתאושש ממכה כזו", טען ריו פרדיננד. "אני מסיר את הכובע בפני נבחרת גרמניה ובפני מירוסלב קלוזה, מלך שערי המונדיאלים", בירך נשיא פיפ"א ספ בלאטר. והנה, לסיום, כמה תגובות חזותיות מעולם הכדורגל שממחישות יותר מכל את המשחק אמש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פלקאו ושחקני מונאקו צופים במשחק/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם רומלו לוקאקו בהלם/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully